Problem: Tappar anslutning och måste starta om telefonen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Snubbel, 8 mar 2013.

  1. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har börjat få mer och mer problem med att min SG3 tappar anslutning till och inte kan återansluta till nätet, inte ens när jag manuellt väljer att den ska ansluta till Telenor.se. Första gången var nån månad sen men nu händer det flera gånger i veckan, oftast händer det efter jag varit i en källare eller nått där ingen anslutning är tillgänglig men det händer även annars. När det händer krävs en omstart för att lösa problemet och sen funkar allt som det ska ett par dagar igen.

    Jag kör för tillfället med original ROM så det borde inte bero på det även om det känns som ett mjukvarurelaterat problem då det hjälper att starta om? Nån som har nått tips på vad som bör testas eller luktar det defekt lur?
     
  2. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Märker samma problem.. jag brukar gå i och ur flygläge så brukar det funka.
    Jag har också telenor ska tilläggas
     
  3. Kitco

    Kitco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma sak hände mig gick ner i källaren ingen täckning när jag gick upp igen fick den ingen kontakt, startade om luren och hitta nät direkt, jag har tele2. Telefonen har jag haft i 3 dagar min förra iphone 4 hade täckning på samma ställe om än lågt men det gick o ringa, med sgs3 går det inte. Är det generellt dålig mottagning med galaxy?
     
  4. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ahh, flygplansläge ska jag testa, men fortfarande ett drygt problem!

    Tycker jag generellt har bra mottagning med min S3a jämfört med tex min ZTE blade jag hade innan när det funkar, tyvärr så ballar den ju ur rätt regelbundet nu för tiden..


    Någon annan som känner igen problemet och lyckats lösa det eller testat lämna in telefonen och har något resultat att dela med sig av?
     
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    testat rensa apn inställningar till standard?
     
  6. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Tyvärr är det ett hårdvarufel, har lämnat in min S3 för tredje gången nu.
    Detta händer aldrig med min S2 men S3:an är hopplös.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag har även detta problem. använder telia och samsung s3 ,men har oxå en iphone 3gs som gör lika dant och detta har jag råkat ut för dom senaste veckorna. ksn vara att operatörerna har gjort någon uppdatering som inte varit så bra kanske hoppas dom löser detta
     
  8. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Jag har Telenor och det har aldrig hänt med min S2, kanske är det något med modemen på nyare mobiler. Har sett att det hänt med HTC och Sony mobiler av senare modeller.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  9. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har standard förutom tillägget för att ta emot och skicka mms.

    Verkar dessutom som att jag inte är ensam med problemet direkt, dock inte jätte sugen på att lämna in telefonen för det och gå tillbaka till min gamla zte blade i 3 veckor eller vad det tar för telenor att kolla på den.
     
  10. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Haft, och har fortfarande samma fel. Om jag varit någonstans där jag inte haft mottagning måste jag starta om telefon, den tappar anslutning omotiverat, blåtand krånglar, minneskortet tas oväntat bort. Haft telefon inskickad där de inte gjorde ett skit som jag inte gjort innan (fabriksåterställning och uppgradering) och då var det problemfritt i ca en vecka sen började det igen. Killen i butiken som jag lämnade in den till försökte få Samsung att ge mig en ny telefon men de sa att om jag skickar in den tre gånger för samma fel får jag en ny telefon, men det är för mycket jobb att återställa telefonen varje gång tycker jag så än så länge svär jag bara över telefonen och Samsungs barnsjukdomar. Väntar på att telefonen skall falla offer för ett års-döden.
     
  11. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Prova också ta bort IP nummer och port numret, kanske hjälper, annars be dom skicka ett nytt sim kort, kan vara nåt knas med det du har nu.
     
  12. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    MIn iphone 3gs var också helt hopplös. Problemet var dock inte helt frekvent.

    S2an o S3an har det inte hänt med. 3 som operatör. (S2an hade samma simkort som iphonen.)

    En kollega har problemet med en motorola defy. (Telia)

    SKulle va intressant att veta vad problemet kommer sig av?
     
  13. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har faktiskt inte tappat anslutningen en enda gång de tre dagarna sen jag testade detta. Är fortfarande en kort testtid men who knows :)
     
  14. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    var ute i ödemarken och åkte tåg idag och resultatet var inte imponerande. krävdes flyplansläge och tillbaka i varje nytt samhälle efter jag varit utan mottagning där imellan...
     
  15. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har också telenor men har aldrig råkat ut för detta med min s3 så det verkar inte sannolikt att det har med varken telenor eller modemen i telefonen att göra. Vilken apn använder du? Har du testat med annat simkort?
     
  16. Feisson

    Feisson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    772
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Hej,

    Jag hade exakt samma problem som er. Jag lämnade in min på service och sen dess försvann problemet. Konstig va att jag hade den senaste mjukvaran när jag lämnade in den men trots det så var åtgärden uppdatering av mjukvaran bara av verkstad.

    Jag tror att det är nåt fel på våra telefoner och att dom åtgärdar det i verkstad utan att erkänna det bara. Istället skrev dom uppdatering av mjukvara, som sagt jag hade ju redan den senaste mjukvaran när jag lämnade in den.

    Samsung måste dölja nåt där! Det är förmånga som har samma problem.
     
  17. anton__nygi

    anton__nygi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har liknande problem. Först har flera sms jag fått eller skickat inte kommit fram och inkorgen har tillfälligt varit tom. Jag har testat att avinstallera Go sms men har samma problem med stock sms.

    Mer och mer frekvent när någon ringer mig hinner det gå en signal och sedan tappar telefonen mottagning och samtalet kopplas bort. Meddelandet "android.phone har oväntat avslutats". Även när jag ringer kopplar den bort samtalet efter två-tre signaler parkerar samtal med jämna mellanrum. Jag använder Ex Dialer men har svårt att se att det skulle orsaka problem med mottagning.

    Alla dessa problem har börjat efter att jag lämnade in telefonen hos samsung för byte av moderkort (sds-problemet). Jag funderar på att byta sim-kort för att se om det kan bero på det.
    Någon som vet vad det kan bero på?
     
  18. sabinaw

    sabinaw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Och jag har Halebop rubbet. Jag får inte alltid tillbaka anslutningen efter omstart. Det kan ta timmar efter omstart innan anslutningen är tillbaka. Och jag behöver inte ha varit i en källare för att det ska hända.
     
  19. Amiga

    Amiga Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Android Auto i VW Sharan 2016
    Efter uppdateringen som kom nu i Maj så har jag dålig täckning i stort sätt överallt, mobildata försvinner och jag måste starta om mobilen. Även hemma med wifi så är uppkopplingen dålig. :cry:

    Förslag på vad åtgärder?