köpa Lg eller Samsung ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av frans, 12 apr 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. frans

    frans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej min gammla htc incredibel s har gett upp något med strömmen ifrån batteriet till mobilen som inte funkar den hänger sig och visar fel batteri nivå. Men ialla fall så måste man köpa en ny mobil har kollat på LG Optimus G eller Samsung galaxy s-3 LTE tyvärr som kommer inte htc förens om någon månad annars hade det blivit en htc one.

    Jag har läst massor om både Samsung och LG men båda har nackdelar går skärmen sönder på lg så kostar den nästan 2000 att laga plus att jag har hört att den blir varm frågan är hur varm? Jag ska bara ha mobilen för att surfa med och kommunicera med inget spelande alls men vill ha 4g för att kunna köra ip telefoni utan fördröjning.

    Samsung har större vilken är en nackdel vill helst ha en telefon runt 4 tum men det finns ju inga såna med 4g går det att köpa större batteri till Samsung? men å andra sidan glaset är billigare att byta om man skulle tappa den.

    Tack för alla hjälp
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Skulle kört på Optimus G. "Blir för varm" är knappast ett problem för vanliga användare om telefonen fungerar som den ska... Skaffa skal så slipper du byta skärmen för 2000 kr. Tror att S3 4G drar mer ström och är en fullösning som inte stödjer alla frekvenser för svensk 4G till skillnad mot Optimus G. Personligen tycker jag skärmen på S3 ser ut som kattskit efter att ha kört mycket Nexus 4 och Optimus G, men det är väl olika vad man tycker...

    4G med Tele2/Comviq på HTC One är kasst eftersom inte 900 MHz stöds, så det är tur att du slipper den luren.
     
    frans gillar detta.
  3. frans

    frans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack för ett bra svar men om man skulle köpa ett större battari till samsungen 3000mah eller större är rädd för att batteriet inte räcken en dag 12-timmar utan laddning skulle Lg fortfarande vara bättre ? För på min htc är det 1500mah och jag köpte ett 2400mah och då kunde man surfa lyssna på musik några timmar utan att oroa sig för att batteriet skulle ta slut.
     
  4. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Hade tagit optimus g alla dagar i veckan. Riktigt bra telefon, med stilrent ui, flyter som smör och snygg design. Nackdelen är väl att den är lite ömtåligare och ej utbytbart batteri.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    frans gillar detta.
  5. frans

    frans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej alla har precis varit på netikett och hämtat min LG har bara haft den 2timmar men så snabba den är nu väntar jag bara på mitt 4g simkort

    Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.