Android appen du inte vill vara utan

Diskussion i 'Applikationer' startad av sunlightweather, 10 apr 2013.

  1. sunlightweather

    sunlightweather Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Eller ja, det är tanken med den iaf. Vi har försökt att göra en app som hjälper användaren så mycket som möjligt.
    Vi tror att den underlättar väldigt mycket vid ändring av ljusstyrka, ringer-läge, WiFi, Bluetooth, Mobil-data, Internetdelning, GPS, Flygplansläge, allt blir så enkelt.

    Men nu är frågan om vi har gjort rätt, skriv gärna alla bra och dåliga saker med den, men även saker som vi skulle kunna förbättra?

    Swipe Settings Tool Control
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sunlightweather.free.ics.ultimatesettingstoolswidget

    [YOUTUBE]TPzJnU1QTQs[/YOUTUBE]
     
    Last edited: 7 maj 2013
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Installing now.
    Det ska testas.
    Tack
     
    sunlightweather gillar detta.
  3. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Var halvsugen på att testa men rapporteras som inkompatibel med alla mina enheter:

    Telia LGE Nexus 4
    Det här objektet är inte kompatibelt med enheten.

    Asus Nexus 7
    Det här objektet är inte kompatibelt med enheten.

    Telia Samsung Galaxy Nexus
    Det här objektet är inte kompatibelt med enheten.
     
  4. sunlightweather

    sunlightweather Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gissar på att de enheterna har Android 4.2? En version som klarar Jelly Bean MR1 kommer snart!

    Anledningen till att vi inte har släppt för 4.2 är att för varje nytt API som kommer så ändrar Google en massa saker som gör att vår kod slutar fungera. Så när det gäller hårdvarubitarna ger Google inte nån vidare bakåtkompatibilitet direkt...
     
  5. Galaxytab

    Galaxytab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ser lovande ut

    Dock saknas en viktig funktion "Screen always on", kan läggas in under "ljusstyrka"
    (kunde inte hitta den)
    +
    Betalversion utan reklam ;)

    + lättare att byta mellan "ljud på" och "ljud av". "Ljud på" brukar ofta inte var allignat när man väljer det utan hamnar ofta lite över el under de andra ikonerna

    /Mvh
     
    Last edited: 11 apr 2013
    sunlightweather gillar detta.
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det är lite synd att man inte kan testa appen på sin telefon. Säg till när det går!

    Ja just det. Eran film är på fel håll. Det känns lite... b :P
     
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Var lite testsugen men snopen blev man när den inte kan installeras varken på S3 eller N7.
     
  8. sunlightweather

    sunlightweather Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @DavidW: Några synpunkter efter att ha testat? :)

    @kosmiq & Dirk Diggler & Ascii: Nu finns appen även för Jelly Bean MR1 (Android 4.2)! Ni borde alltså kunna testa appen nu. Om vi roterar videon blir den väldigt liten eftersom det blir svarta kanter på sidorna, eller det kanske finns något sätt?

    @Galaxytab: Tack för dina förslag, vi gör så mycket vi hinner :). En fråga, hur menar du med att "ljud på" inte är alignad, lyckas inte få fram det på våra telefoner? Om du vill switcha mellan ljud av och på kan du annars använda notifikationsikonen som switchar mellan ljud av och på. Ett annat sätt är att trycka på "ljud av"-knappen för silent mode i widgeten eller appen, och sen trycka på hårdvaru-sidoknappen för att öka volymen, då sätts ljud på.
     
    Last edited: 13 apr 2013
  9. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tycker den funkar bra, hade väl gärna kunna ställa in widgeten mer efter eget önskemål, men nöjd som det är.

    Bakgrunden kan med fördel gå att ställa in genomskinlig...

    Avinstallerar ett tag då jag tjatas ihjäl om att skicka appen till 3 vänner för att låsa upp, spamrobot har jag inte alls nåt sug att leka alternativt är nåt galet med senaste uppdatering.
     
    sunlightweather gillar detta.
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    ?

    Kan någon utveckla det lite? Har aldrig hört talas om något liknande :P
     
  11. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Installerade igen för att ta en skärmdump på tjatet...lyckas inte få fram det, utan bara helskärmsreklam som måste klickas bort typ var 5:e minut =P

    uploadfromtaptalk1365936882978.jpg

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
     
    Dirk Diggler gillar detta.
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fyttirackarn! Först tack för att du tog dig tid att visa upp det.

    Kommer detta upp även om man inte är inne i appen? Fan, måste installera och kolla. Jobbig reklam = nej tack :P
     
  13. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, reklamen dyker upp jämt, synnerligen trevlig när man tex håller på och skriver inlägg i Tapatalk så man även råkar klicka på den...ja nästan att det är helt fantastiskt roligt =P

    Widgeten är riktigt smidig, men då telefon är mer eller mindre obrukbar av reklamen så har man föga nytta av att snabbt och smidigt kunna ställa in den...nåt är riktigt feltänkt av de som gjort appen.

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
     
    Dirk Diggler gillar detta.
  14. sunlightweather

    sunlightweather Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för era tips, noterade i listan. För att få reklam vart 5:e minut måste man trycka på Wifi, GPS, NFC, Bluetooth osv många gånger vilket vi inte tror att den genomsnittlige användaren gör. Reklammängden är alltså beroende av hur mycket man använder appen. Reklamtypen är samma som den reklam man får i Wordfeud. Vi har trots allt jobbat i flera månader med appen och är inte fel att få lite tillbaka tror vi. Vill man slippa reklamen helt hänvisar vi till betalversionen som vi hoppas kunna få klar snart.

    @Danne...: 1. På vilket sätt vill du kunna ändra widgeten förutom det som går att göra idag (flytta, ändra bredd och höjd)?
    2. Hur många knapptryckningar krävs det för att du ska få reklam i din telefon?
     
  15. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja men i Wordfeud, Ruzzle etc så är man inne i en appen när reklamen kommer. Då är det mer OK. Att den kommer över skrivbordet eller annan app är däremot inte OK. Om det ska vara en app med reklam så får den inte störa användaren i andra appar enligt mig. Gör hellre en nedlåst gratisversion med reklam när man ställer in den och så. För visst ska ni kunna tjäna pengar. Men med nuvarande reklammodell kommer ni snarare skrämma bort folk. Och även om betalversion finns så köper jag själv inte appar där gratisversionen "irriterar mig till att köpa".
     
    acr och sunlightweather gillar detta.
  16. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    1: Ställa in vilka knappar jag vill ha i widgeten.
    Exvis skärmstyrka hade jag gärna valt att bara ha automatisk och starkast, så slapp jag scrolla förbi de lägen jag ändå inte använder.

    2: Jag har inte noterat att det alls har med antalet knapptryckningar att göra, det poppar upp reklam helt random, och då vid helt fel tillfällen.
    Före ominstallation fick jag bara upp det där att jag skulle skicka appen till 3 vänner, efter ominstallation bara reklam...bugg?

    Klart ni ska ha något för det ni gör...men denna helfönstersreklam kan väl ingen tycka är värd att få oavsett hur bra denna widget är?

    Jag köper när betalversion kommer...
     
    sunlightweather gillar detta.
  17. Galaxytab

    Galaxytab Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ----
    För ljud på/av är det bäst med en förklarande bild. "Ljud på" hamnar oftast som på bilden.

    Jag skulle föreslå att ni fixar knapparna så att de kan automatiskt alligna sig,tex om jag skulle släppa ljudknappen i det läge som bilden visar skulle appen automatiskt alligna iconen med resten av de andra (hoppas ni förstår hur jag menar)

    Sen är det lite inkonsekvent med att man kan välja tex. Bluetooth på(dvs trycker på Bluetooth iconen), Bluetooth av (dvs trycker på Bluetooth iconen igen) men inte kan göra motsvarande för ljud, dvs ljud på på(dvs trycker på ljud icon), Ljud av (dvs trycker på ljud icon igen) (som man kan göra i Notification fältet(använder inte notification fältet själv dock))

    Jag förstår att "Vibration endast" stör förslaget ovan lite

    Ett Temaförslag: Grönt saknas el?

    Mvh
    PS. Skynda ut med en betalversion. Var inte roligt när jag skulle använda Navigation i helgen och fick helskärmsreklam var 5:e min :mad:
     

    Bifogade filer:

    sunlightweather gillar detta.
  18. sunlightweather

    sunlightweather Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @Danne...:
    1. Man kan välja vilja typer av kolumner man vill ha, men visst, att kunna konfigurera exakt vad som ska ingå hade vi gärna gjort, så fort vi hinner, att få ut appen är viktigast så att ni kan säga vad ni vill ha :)
    2. Så ska det inte vara, nästa version kommer ha ett annat sätt att hantera det så förhoppningsvis får du inte det problemet mer.

    Vi jobbar på att få ut betalversionen snarast, frågan är dock ifall den ska släppas från ICS eller från JB och framåt. ICS har inget kopieringsskydd...

    @Galaxytab:
    I och med din screenshot så blir det tydligt, anledningen till att den inte alignar sig är att den ska vara snabb och få exakt styrning, d v s systemet ska inte påverka, kanske blir en setting?

    Ja, vi har också tänkt på att ha ljud och ljusstyrka som switchar, men att ha dem som flertrycksknappar ville vi helst inte.

    Ja, frågan är vilka färger vi ska ha med i teman, till att börja med valde vi blå och rosa som vi trodde att så många som möjligt skulle gilla.

    PS. Reklamen ska inte dyka upp sådär, det ska vara fixat i nästa release förhoppningsvis, och en betalapp är på väg, vilket pris tror ni på?
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag tror på typ 7:- i pris. Jag tror ni tjänar på att ha ett lägre pris och sälja till många istället för ett högt pris och sälja till få.

    Andra kanske har andra åsikter :)
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ser smidigt ut. Har faktiskt inte sett den där scrollande varianten förut men jag gillar det bättre än enbart toggles. Använder själv inte widgets av detta slag men ville bara säga att jag tror att ni har något bra på G här!
     
    sunlightweather gillar detta.