[ROM][GT-P75xx] CyanogenMod 10 - Jelly Bean 4.1.2

Diskussion i 'Samsung' startad av Bjarne, 6 nov 2012.

  1. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det visade sig att det var fel version av gapps Jag laddat ner. Fick göra om och göra rätt.
     
  2. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon annan som upplever den seg,/laggig. Speciellt i samband med SwiftKey Flow.
     
  3. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Grymt!

    Har haft strul med detta i en månads tid efter att jag gjorde en bakåt datering från CM 10.1 till CM 10, efter denna operation har jag haft strul med tangentbordet och försökt att installera om ROMen ett flertal gånger!

    Nu verkar det fungera och jag kan äntligen använda plattan igen. Tack som fan!


    / Erol
     
  4. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jämfört mad CM 10 så är det segt å laggigt. Jag funderar att gå tillbaka till CM 10 igen.


    / Erol
     
  5. Kardanmannen

    Kardanmannen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Android Beta Program 7.0
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10
    Nu när jag uppdaterade för nån vecka sen ballade Youtube ur, började lagga och hacka. Hur löste man det?

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  6. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden när du kör SetCPU på max?
     
  7. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Batteritiden är kraftigt dålig. Om det beror på SetCPU eller den här romen låter jag vara osagt. Jag upplever lagg utav bara helvete nu också efter den senaste uppdateringen. Jag får se om jag hittar en annan intressant rom med den här underbara Jelly Bean!
     
  8. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Varför i hela fridens namn kör ni setcpu när överklockning finns i CM från början?

    Noterar att många fel som nämns här i tråden helt och hållet beror på handhavandefel och inte i romen i sig. Det är appar man installerar eller wipe-aktioner som inte genomförs, och sedan undrar man varför det inte går som det är tänkt. Men ändå klagas det på romen. Gör om gör rätt...

    Säger bara som så, lycka till med att hitta en bättre rom som bygger på Android 4.2.2 till denna platta...

    För mig fungerar plattan hur bra som helst och jag finner inget som helst behov av att byta ut den eftersom denna rom gör den så bra. Hade jag däremot stannat på Samsungs egna hade jag kastat den i väggen för länge sedan. :-)

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  9. Showbiz

    Showbiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kör infamous 1.4 till min platta nu, funkar väldigt bra, tycker att den flyter på bättre än cm10.1 och man kan enkelt välja mellan ex. Tablet ui, phone iu etc. Kan rekommenderas.

    Inga problem med deepsleep (dock har jag alltid några timmar 216 mhz några timmar per natt, då plattan laddat klart verkar det som). Så har det dock alltid varit på alla cm kernels jag provat.

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  10. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tips på vad man kan göra för att få upp speeden i plattan utan setCPU?

    Tack på förhand.

    /K
     
  11. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du kan prova gå in i inställningar/ performance /processor och ändra max cpu frequency till 1400 mhz.

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  12. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Men du behöver göra tricket för att få fram den menyn eftersom den är gömd i CM10.1 :)

    För att få fram ”Developer options” och “Performance” behöver du göra enligt följande:

    Gå till inställningar/Om surfplattan/rulla ned på skärmen och klicka där sju gånger på "Version". Jag tror det iaf är Version, på engelska menyerna är det "Build number" Efter det så kommer båda menyerna att bli synliga.
     
  13. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har inte lyckats klura ut hur man tar en skärmbild med cm 10.1 ? jag har bara 3 knappar där nere, någon som har något tips ? vore tacksamt.
     
  14. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det tar du via powerknappen, det är där som alternativet finns nu för tiden.
     
    luddwig gillar detta.
  15. minor9

    minor9 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ... och finns inte skärmdump med som alternativ då du tryckt på power, gå in i inställningarna och leta upp "power menu" eller något liknande. Där kan du sen sätta en bock på "screenshot".
     
  16. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    det löste sig bra med powerknappen, det var jag min klant som inte såg arr det stod screenshot.
     
  17. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena.

    Har haft denna rom i ca 1 månad nu.

    Helt plötsligt så blir den seg->start om, anger pin ->startar om sig igen och stannar på cyanmogen mod loggan, sen stänger den av sig själv.

    Provade vipe/ factory reset i recovery mode, men det funkar inte. Trodde jag hade gjort en back up men den säger no file found, när jag väljer restore.


    What to do??

    [Update]

    Efter mycket googlande så läste jag att man skulle flasha in stock firmware(andnroid?), så jag chansade på 4.0.4 från sammoblie och flasha via odin.

    För lås låste sig booten efer samsung svichen men efter en vipe/factory reset så funkade det.
     
    Last edited: 25 maj 2013
    ninjatux gillar detta.
  18. fred1891

    fred1891 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag uppdaterad precis min tab till en nyaste nighties versionen och det funkar till mesta dels ganska bra.

    Ett stort problem dock Alla Google apar stänger ner sig själv vilket innebär att jag inte kan logga in i play store, Gmail mm? Jag måste väl erkänna att jag inte läste change logen jätte noga men bör det inte fungera att logga in på sitt Google konto oavsett version?

    Vad tror ni är bästa sätt att lösa problemet på, men vänta några dagar och hoppas att det löser sig med en nyare version? Eller nedgradera till vilken version i så fall?

    Extremt tacksam för ett svar!
     
  19. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Nu har jag bara en P5110 men är det så stor skillnad på dem? För jag följde beskrivningen här för att ändra max CPU men enda max som kommer och som redan var är 1008 MHz? o_O
     
  20. skaft

    skaft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Du måste byta kernel för att överklocka.