Fråga: Värt att köpa en nexus 4 idag?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av PickOwned, 8 apr 2013.

  1. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tycker du ska ge den en chans. Skärmen är underbar, läcker design, tidiga uppdateringar, ren Android, djävligt snabb och faktiskt bra batteritid. Jag laddar den vid normalanvändning efter 13-14h.

    Jag älskar min Nexus, mest än nån annan lur jag haft hittills. Den krånglar inte, den kraschar inte. Problemfritt barn. :)

    Det där med skydd. Handen på hjärtat så tål luren en del obehagliga smällar, men vill du som jag vara på den säkra sidan köper du det svarta skalet (finns bara i svart) från Krusell hos Kjell & Company. Den är hyfsad tunn och har ett skönt, slät finish som känns skön i handen fast det är plast.

    Jag vet inte hur de andra telefonerna är men om det är en astronomisk skillnad mellan de å denna vet jag inte. Samsung är nått utav experter det senaste decenniet med att göra alla sina produkter i plast. Tyvärr. Och om jag minns rätt så var din DHD inte av 100% plast utan bestod av annat med.

    Men det som hos moi talar emot S4:an är just skärmen. 4,7 tum är p r e c i s vad min hand klarar av.

    Du får kolla lite på engelska sajter som engadget.com t.ex. å dina behov. Alltså vill du få en skitbra telefon med allra senaste uppdateringar och som ser läcker å fräck ut, eller en 2k dyrare lur med lite snabbare CPU.

    Jag själv kommer gå i Nexus-spåret för jag har vare sig fått tillfälle eller chans att äga en Nexus-telefon. Och den här gobiten har tillräckligt med kräm för att sopa många "höjdare" :D

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  2. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Gaah :D Nu kommer mer sånt här som lockar en :P Såå nära köpknappen..! Kostar ganska exakt 3000 kr från tyskland för 16GB- modellen. Ska man slå till nu...
     
  3. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Ja det ska du. För 3000kr får du grymt mycket telefon.
     
  4. PickOwned

    PickOwned Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vart hade du tänkt köpa XtremeGuard ifrån? Finns det någon svensk sida som säljer eller är det bara från deras hemsida?
     
  5. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    De säljer både via hemsidan och på ebay. Men på hemsidan är det nästan alltid billigare då de ofta har någon slags rabattkod som man kan utnyttja, de skriver ut den högst upp till höger på sidan. Just nu är det 60off, 60% rabatt.

    Frakten brukar vara snabb också, har fått hem skydden inom 5-6 dagar de tre gånger jag beställt.
     
  6. PickOwned

    PickOwned Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jo såg de, finns 80% rabatt, byt ut 60 till 80 :)
     
  7. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Och idag sänkte netonnet lite till på 16 gb.

    Börjar bli sugen på att ta en över disk....
     
  8. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Under 3500 kr är ett kanonpris. Slå till medan det finns någon kvar. Nästan sugen på att köpa en till. Så nöjd är jag!

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  9. PickOwned

    PickOwned Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet du om detta är temporärt eller om det kommer gälla ett tag? Tänkte skaffa min när lönen kommer. Men vet inte om rabatten håller så länge

    edit: såg att elgiganten också sänkt priser, så kanske är nya officiella priset. grymt bra iaf! (syns inte på prisjakt men gå in på hemsidan)
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Skulle tro att det är det nya "riktpriset", kändes ju lite dumt när den tidigare kostade exakt lika mycket som en Optimus G.
     
  11. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Måste du handla i butik?
    Cyberphoto tar 5000:- för Xperia Z och inte 6000:- som du talar om i första posten. :)
    Z:an är kvick och fungerar fint.
    Nackdelen är väl att inte uppdateringarna släpps lika fort till den.

    Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2
     
  12. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Då så, då handlade jag min nya fina Nexus 4 på Siba för 3480 kr. Hoppas nu att den är så bra som jag tror......
     
  13. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det är den. Du kommer inte bli besviken. Underbar skärm med IPS HD-teknologi, snabb som attan å så slipper du oroa dig om du får en uppdatering å när.

    Haft min i en månad nu och det finns inte en enda lur på denna planet som skulle få mig ens tänka på telefonbyte.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  14. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Bra köp. Du kommer älska den.


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  15. PickOwned

    PickOwned Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kravet med butik är att de åtminstone har en butik i närheten. Om man behöver använda sig utav garantin så är internetbutiker och deras kundtjänst en pain in the a**.
     
  16. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Jag är jättesugen på att köpa en nexus 4! för mig står det mellan den och en xperia v. Det som talar för nexusen är större skärm och bara 4 mm längre, uppdateringar och ett utvecklarcomunity om man skulle vilja roota och så när jag tröttnat på den. Att det har funnits massa olika ROMs är anledningen att jag klarat mig med min xte blade så länge som jag gjort. I alla fall, det som talar för xperian istället är att den är vattentålig, 4G, bättre kamera och lite mindre (fast tjockare). Jag är också rädd att glaset på nexusen ska gå sönder.

    Det jobbigaste är att jag tycker att båda två är förstora. Men inga mindre telefoner är ju bra så det finns ju inte så mycket mer att välja på...

    Har ni några mer för eller nackdelar som jag borde begrunda innan jag bestämmer mig?
     
  17. Mikdroid

    Mikdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nexus 4 har dessutom mer RAM och fyrkärnig processor, till skillnad från Xperia V som har tvåkärnigt.
     
  18. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Har hårdkört svärfars xperia V. Skön i handen och skön skärm. Alltid bra med fukttålig telefon.
    Men om du gillar att byta romar så småningom och samtidigt ha fullt fungerande kamera pga att allt är öppet. Skaffa Nexus 4.
    Älskade både min gamla htcox och gs3 men så fort jag körde andra romar än sense eller touchwiz så var kameran skräp. Har något med ej öppna koder till drivers eller liknande. (Någon kan säkert uttrycka detta bättre än jag som har bättre koll)
    Allt till Nexus är öppet för utvecklarna och man slipper sånt tjafs.

    En nackdel med Nexus enl vissa är kameran. Men jag tycker den är helt OK.

    Edit: kan till lägga att jag kör cm10.1 nightly och den är riktigt stabil. Får inget force close eller reboots. Kombinerar med Franco kernel vilket ger mig bättre batteritid än stock.
    Franco har också en nice gamma och färg inställning som ger dig bättre färg återgivning än stock.




    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 14 apr 2013
    Priminima gillar detta.
  19. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det är en Nexus. Vad mer behöver jag säga?

    ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
     
  20. paccy

    paccy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Agreed, hade både gs3 och note2 innan, visst, kameran är bättre, men den på n4 är fullt godkänd för att ta dom där "for the moment" bilderna.

    Nu kommer säkerligen Android 5 den 15-17 maj med enligt rykten... Kan knappt vänta :-)

    ____________________________________
    Tapatalked from my Google Nexus⁴ ____________________________________