Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    9 months and counting... Tick tack... Kan ni föreställa er hur bra den här uppdateringen blir? Den kommer vara det bästa inom uppdateringarnas värld. :P

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Xperiablog.net skrev en artikel om just väntan på denna uppdatering. Inga nyheter i artikeln men ändå intressant. Rekommenderas. Har dock inte länk tillgänglig men den finns bland dom senaste artiklarna.

    EDIT: Länk till artikeln har vi här http://www.xperiablog.net/2013/04/1...d&utm_campaign=Feed:+XperiaBlog+(Xperia+Blog)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
    Last edited: 15 apr 2013
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Last edited: 15 apr 2013
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Artikeln har ju faktiskt rätt på flera punkter. Xperia S blev fort bortglömd av Sony och blev nästan en ny Xperia X10. Varför jag säger nästan beror på att Sony Ericsson mindes den luren igen i och med att den faktiskt fick Gingerbread.

    Har funderat på orsaken till varför Sony behandlat Xperia S på detta sätt? Men kan inte komma på en bra orsak, för det finns ingen. Jag tycker personligen det är mer rättvist att börja uppdatera mobilerna enligt hur lång tid de funnits på marknaden. Så snarare de som väntat längst skall få först. Och självklart premium före medium och billigare lurar. Istället för som denna gången i hur kort tid de funnits.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  5. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ja du, vi får aldrig reda på varför SXS blev behandlad på detta vis. 6-7 månader utan en enda liten buggfix uppdatering känns inte bra. Problemet med att enheten hålls vaken/aktiv trots att den inte används är mitt största problem med enheten och jag önskar och hoppas Sony fixat detta. Läste nånstans att orsaken till de problemet har med att radion kraschar hela tiden (kommunikationen med mobil nätet).

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
    Last edited: 15 apr 2013
  6. dekbom

    dekbom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag är notoriskt Sony-fan och har varit så i många många år men imorgon säljer jag min Xperia S och har en Nexus 4 på ingång, känns riktigt riktigt skönt.

    Abb skall förlängas om c:a ett år och då kommer jag säkerligen plocka upp en Sony igen men nu är det tack och hej!
     
  7. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Jag har bestämt mig för att vänta ett år med att köpa en ny mobil och då blir det inte en sony, men just nu är jag fast med den här mobilen och jag längtar till uppdateringen då jb har 2 saker jag önskade att sxs hade från början, så kan jag ta bort 2 appar, så hoppas jag på att lagget och problemen försvinner med, den har även börjat starta om sig då och då nu, vilket är irriterande
     
  8. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Precis. För ett slag verkade det ju som att Xperia S skulle bli en perfekt telefon för oss entusiaster men ack så fel man kan ha. Jag har otroligt svårt att se att jag kommer att köpa en lur från Sony igen, och det känns hemskt tråkigt.
     
  9. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    En möjlig orsak skulle kunna vara att generationen S/P/U var de sista som gjordes som Sony Ericsson - det var ju i sista sekunden de fick byta logga (de har ju kvar gröna cirkeln på baksidan).
    När nya Sony Mobile tog över kanske denna aningen "hamnade i kläm" eller att man medvetet struntade i det som kom från gamla bolaget och hellre såg framåt med nya modeller som de själva helt kontrollerade..
    ..jag vet det låter dumt, men är det enda jag kan komma på.
     
  10. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Och ja - även jag börjar tröttna på behandlingen av S. Efter att varit trogen Ericsson/Sony Ericsson/Sony så kanske det är dags att kasta blickarna mot en Galaxy S4?!
     
  11. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kommer nog försöka att ståut med min S tills Nexus 5 kommer... Känns dock tråkigt att lämna Sony efter att ha ägt endast SE/Sony lurar hela livet..
     
  12. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Låter inte helt otänkbart faktiskt, i kombination med det enkla faktum att Sony släpper för många mobiler varje år.
     
  13. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Sony Xperia S marknadsfördes som Sonys (ej Sony Ericsson) första smartphone någonsin dock. Så officiellt sett så hade Ericsson inget med enheten/enheterna att göra.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Absolut - men det måste ändå ses som den "sista" Sony Ericsson-mobilen. På de flesta förhandsbilder som släpptes officiellt så stod det t.o.m. Sony Ericsson...
    Typ här: http://1.s3.envato.com/files/18480699/xperia S_Preview.jpg
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Låt inte oss nu börja hitta ursäkter för Sony.. finns inga ursäkter imo. När ett företag väl har fått sina pengar så kan de göra som Sony gjort.. 1 år senare släppa en vattentät mobil med fin design och alla är sålda igen och det dåliga bortglömt, förutom av de stackare som sitter med sina sketna Xperia S.

    Enda anledningen jag vill ha JB är nya kerneln och förhoppningsvis bättre stabilitet. Nya JB apparna är nja.. hmmmf inget revolutionerande (har kört med Xperia Z JB apparna).

    Man kan hoppas på att nästa Nexus är tillverkad av Sony, då får vi designen iallfall som är det bästa med Sony, sen har de absolut inget mer utöver det vanliga. (deras UI är snyggt men det går att thema själv om man nu vill).

    Bring on the 3.4 kernel :)
     
  16. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    ..ingen ursäkt, bara en fundering....
     
  17. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hehe roligt att jag kanske inte är ensam om att kommit fram till detta.
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1292476&postcount=315
     
  18. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det hände väl precis innan den släpptes, Ericsson var troligen med hela vägen när den utvecklades

    Skickat från min Xperia S
     
  19. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tänkte skriva något liknande, men kom på att det inte riktigt stämmer. T och p är oxå utvecklade av Sony Ericsson och t o m V är det mig veterligen, saknar visserligen logon. Men bara S har gått detta öde till mötes. 2011 års lurar uppdaterad ju ännu.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  20. faulisto

    faulisto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    4.1 lär nog bli sista uppdateringen, om den kommer.