Problem: Sense till facebook buggar, hjälp!!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Yaxerboy, 15 apr 2013.

  1. Yaxerboy

    Yaxerboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hejsan

    Det är såhär att mitt HTC sense inte får nå tillgång till facebook och det har stått så i flera dagar nu och har blivit lite smått irriterad så jag tänkte kolla om det är någon som har fått samma problem. Grejen är att det är Facebook kalendern som inte synkar så jag bryr mig inte så mkt om det men däremot så får jag inge "hd kvalité" på bilderna till kontakterna utan får istället jätte dålig kvalite. Så är det någon som har eller fått samma problem och som vet någon lösning till detta :)?

    Kan tillägga också att jag kör på senaste Android revolution ROM:en

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tack förhand!
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    När jag körde senseromar brukar jag ta bort programmet med root explorer eller leta upp programmet och inaktivera det. Helt onödigt program
     
  3. Yaxerboy

    Yaxerboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Grejen är att jag har varit van vid det här med "sense" programmet och verkligen tyckt att det är helt okej så därför är jag lite irriterad över att det står så och att det inte funkar som det ska, bl a det här med hd bild på kontakterna :(
     
  4. hilmer

    hilmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem! sjukt störande som du säger kontakt bilderna blir helt suddiga. Jag gick in i facebook och valde att ta bort synkroniseringen med kontakter, ta bort all facebook data och sedan ta bort facebook kontot i konton och synkronisering avinstallera facebook och sedan lägga till allt igen. Efter det har jag inte haft några problem.
     
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag hade också exakt det här problemet häromdagen. Jag startade om telefonen och så var det klart.
     
  6. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Så det går alltså få högupplösta bilder på kontakter? Jag har alltid stört mig på att bilden verkar vara typ 16x16 pixlar eller nåt liknande idiotiskt. Jag har alltid haft på fb-sync, och startat om / uppdaterat telefonen otaliga gånger sedan jag skaffade den för ett år sedan, men har fortfarande lågupplösta bilder. Måste man ställa in att den ska använda bättre upplösning någonstans, eller hur aktiverar man det?
     
  7. androidalways

    androidalways Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur får jag bilderna på kontakterna? Dom jag har på mitt sim-kort, får inte dit deras profilbilder...