Fråga: Mottagning Xperia Z

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av jovik, 6 apr 2013.

  1. jovik

    jovik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är mottagningen generellt på Xperia Z? Har en sommarstuga där jag brukar ha 1-2 staplar 2G (telia) med min Motorola Defy. Iphone har oftast ingen mottagning.

    Någon som har erfarenhet?
     
  2. otto84

    otto84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tycker mottagningen är bra. Likvärdig min gamla Xperia Neo och bättre än tjejens Samsung Galaxy S3.
     
  3. xpz

    xpz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har haft Telia som operatör i 20 år, Telia har genom åren varit bäst på ha täckning så av gammal vana har jag fortsatt ha Telia, blev tvungen byta operatör för att kunna använda xperia z, tele2 har såhär långt fungerat klart bättre med 4g där Telia bara har gsm idag så prova annan operatör om det inte fungerar.

    personalen kanske inte är så motiverade efter turerna inom bolaget under åren, bolaget är ju inte vad det en gång var, de verkar inte hänga med i utvecklingen på priser, täckning osv.
     
    Last edited: 7 apr 2013
  4. xpz

    xpz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick bäst 4g hittills idag :-)
     

    Bifogade filer:

  5. aoceni

    aoceni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har lite problem i universitetet med att 3G inte vill ta sig igenom väggarna! Funderar på att testa en annan operatör! Just nu använder jag Telia och har bara 3G i ett fåtal klassrum. Dessutom drar det mycket batteri att ligga och pendla mellan de olika lägena på dålig mottagning! :\

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  6. xpz

    xpz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Telia är nog problemet, har flera gånger varit med om att det funkar bättre med andra operatörer så kolla med någon kompis vad de får för täckning.
     
  7. otto84

    otto84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har nu sedan jag skaffat 4G abonnemang från Comviq upptäckt att mottagningen på LTE900 är betydligt sämre än på GSM trots att alla tele2:s GSM master i området har LTE900. Beror det på mobilen eller är tekniken sådan att LTE är svagare trots samma frekvensband? Inomhus på ställen med dålig mottagning väljer den hellre edge än 4G. Och när signalstyrkan är runt -75dBm på GSM kan den ligga runt -100dBm på 4G. Kanske mäts den annorlunda på 4G? Lte2600 finns ej här så det kan inte vara det bandet jag får in.
     
  8. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Har också märkt detta i skolan att alla med Telia ligger på edge och jag med 3 (som kör 3G på 900-bandet) har 4/4 staplar + Turbo3G (H) :)