Desire och Tre

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av A-kapris, 4 maj 2010.

  1. mirtini_86

    mirtini_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag pratade med kundtjänst precis, innan jag såg inlägget här. Jag fick samma svar att de som beställt mellan 29 april och 3 maj skulle få vecka 23...det är lång väntan för en telefon. Jag beställde ju min den 29 april, tänk om jag beställt tidigare... Jag har redan fått hem mitt rosa läderfodral, usbsladd och billaddare, bara min Desire som saknas
     
  2. ipad

    ipad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också ringt, och fick svaret att dem som beställt innan den 15:e April får sin lur i dagarna, jag som beställde min den 20:e skulle få vecka 19-20.
     
  3. mirtini_86

    mirtini_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men det är ju vecka 19 nu, hur kan det skilja 3 veckor på bara nio dagar mellan våra beställningar? Konstigt tycker jag. Undra om jag kommer se röken av min telefon...
     
  4. gb1300

    gb1300 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ringde för 5 minuter sen.. nu är det vecka 20 som gäller om man beställt före den 15:e, vet inte om man ska skratta eller gråta?
     
  5. DavvEDavvE

    DavvEDavvE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde min den 13e och fick idag sms om att mitt abonnemang är förlängt.
    Ringde nyss dit och de sa att telefonen skickades idag för cirka 1½ timme sedan.
    Så någon order har uppenbarligen kommit in idag.
     
  6. fläsk

    fläsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    Beställde den 13/4 men har inte hört ett ljud från Tre så man får väl ställa in sig på nästa vecka istället :(
     
  7. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tre har lyckats igen...

    Igår ringde jag till Tre och beställde en Desire med en förlängning på mitt abbonemang. Tyckte att det gick lite för hurtigt-visst-inga-problem-det-blir-kanon-serru så jag kände mig lite misstänksam idag. Därför ringde jag till deras kundtjänst bara för att be om en bekräftelse av något slag. Efter lite tystnad i luren i några minuter så fick jag höra att det inte fanns någon beställning minsann.

    Nu var det ju tur att jag ringde och kollade (får för guds skull hoppas att det inte skiljer en vecka i leverans mellan beställning igår och idag) men vad är det för jokrar som sitter och tar emot beställningar?

    I mitt fall så rörde det sig om en förlängning vid sex månader kvar då min nuvarande telefon inte funkar så bra. Och i normala fall ska man inte kunna förlänga så tidigt men jag hade kollat detta i förväg med kundtjänst. Så troligtvis var det därför det blev kortslutning för den stackars säljaren, men vilken säljare kollar inte en sån sak? Och bara struntar i att lägga beställningen när det inte funkar eller?
     
  8. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan ju ha att göra med vulkanen på Island,går ju lite långsammare att frakta saker och ting när flyget står på backen..
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag beställde en Desire idag och fick svaret att jag troligen skulle få den i början av juni. Det var ett bra svar då det inte var alltför precist för det man kan beskylla Tre för, av denna tråd att döma, är att de kanske varit för informativa.

    Det som händer är förmodligen att de blir lovade leveranser som inte levs upp till och när de då informerat kunderna enligt leveransbekräftelserna blir det ju såklart ytterligare ett steg av negativ information. Men man kan ju knappast beskylla Tre för att det tar lång tid för de har de såklart rätt liten möjlighet att påverka själva.
     
  10. ipad

    ipad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som fått ett datum tex v18, och sedan ännu inte fått telefonen. Har ni fixat någon kompensation i form av gratis månad osv? Hur villiga är dem att gå med på det?
     
  11. fläsk

    fläsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    Det är naturligtvis inte Tre:s fel att dom inte får telefoner men dom har ju skött hela Desire "affären" jä.. dåligt. Jag beställde min den 13 april och då stog det 2-3 dagars lev tid... det har gått 4 VECKOR!! Om vilket annat företag skulle köra med så falska lagersaldon så skulle dom bli nerskrivna på t.ex Prisjakt. Och hur svårt kan det vara att tilldela någon form av könummer så man själv kan följa hur man ligger till och slippa ringa kundtjänst varje vecka?
     
  12. promenad

    promenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har fått en gratis månad två gånger sen beställning nu, så dom inser ju att de bör kompensera oss. Fast man får be ett par gånger för att ta sig igenom väggen av "inte vårt fel" och "normalt gör vi aldrig så här".
     
  13. A-kapris

    A-kapris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Frågan är om det är ett bra svar med tanke på att dom på sin Facebook-sida skriver att om man beställer idag ska man räkna med en leveranstid på minst 4-5 veckor.. Då blir det ju förhoppningsvis i mitten av juni.
     
  14. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag måste bara kolla en sak med er andra som beställt från Tre. När kundtjänst-personen upprepade ordern för mig så sa hon en "HTC Desire black". Jag tänkte inte på det då men nu i efterhand så har jag börjat undra vad det betyder (om det betyder nåt) och det verkar finnas en svartfärgad version. Väldigt snygg måste jag säga.

    Kan det betyda att jag får den versionen eller är det bara deras namn på standard-Desire? Nån annan som fått samma info?
     
  15. ipad

    ipad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns en brun och en svart version av desiren, så du kommer få en svart.
     
  16. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :D Najs, tror jag...har bara sett den bruna i verkligheten och tyckte den var snygg. Men en helsvart borde kännas mer enhetlig och lite mer snygg.
     
  17. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja, jag editerade mitt inlägg lite efter och råkade helt ta bort delen där jag berättade att jag kontaktade kundtjänst tidigare samma dag för lite information och då sade den säljaren mitten av juni. 4 veckor från datumet blir ju nästan inom första veckan i juni (okej definition av "början av juni") och 5 veckor från datumet blir precis i mitten så det låter inte helt fel. När man får luddiga svar istället för datum räknar jag aldrig med att det är helt tillförlitligt. Än mindre med tanke på de strul som är med leveranserna.

    För min egen del har jag inget att direkt klaga på. Andra har ju dock haft det tråkigare.
     
  18. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fyra till fem veckor låter ok. Jag räknar med sex veckor så att jag inte ska bli tokig sista veckan.

    Min gissning är att Tre har medvetet svagt pessimistiska prognoser på leveranser just nu på grund av trycket och problemen. Med andra ord, jag tror att chansen finns att det kan gå fortare. Men som sagt, det är inget jag räknar med, bara hoppas. :)
     
  19. A-kapris

    A-kapris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har väntat i 3 veckor och senaste jag hörde var om 2 veckor, alltså totalt 5 veckor (men från början skulle jag inte ens behöva vänta en vecka).. men jag är pessimistisk, finns fortfarande dom som beställde 13 april som inte har fått.
     
  20. edlunn

    edlunn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev uppringd idag av en tre-anställd efter att ha berättat min historia om hur jag blivit lurad av två försäljare och inte fått telefonen.

    Underbar tjej som berättade att hon hade checkat min story med en serviceagent och nu hade letat reda på en Desire som hon la på posten idag. Kommer på fredag eller måndag. Mitt nya abonnemang har börjat gälla så denna gången är det säkert.

    Vill rikta ett oerhört stort tack till denna tjej som verkligen brydde sig.