Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

  1. acckee

    acckee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mmm, för många vill nog ha en telefon som är 6tum? (Note 3).

    Eller en iPhone 5S? Då kan man lika gärna köpa en iPhone 5, den har ju redan aliminium så förstår inte din poäng.

    Troll?
     
  2. bside

    bside Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    var idag inne på telenors butik i Göteborg. De sa leverans på förhandsbokade och till butik om cirka 20 dagar.
     
  3. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Skillnaden mellan EU och NE(Nordic)-varianten är att NE har flashat modemdrivrutiner anpassade för skandinaviska operatörer. Det kan innebära exempelvis bättre täckning och/eller förändrad batteritid jämfört med EU-versionen.
     
  4. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Källa?
    Vilken radioversion har NE?
     
  5. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    HTCse skrev följande på deras facebook för 8h sen gällande de olika versionerna:

    "den nordiska versionen av HTC One är optimerad för de svenska mobilnätverkenoch det svenska språket samt att den har 100% stöd för våra tjänster som lokalanpassas, såsom BlinkFeed. Om du inte har den nordiska versionen finns det en risk för s.k. tappade samtal och problem med nätverksanslutning."

    Grattis till gråimportörerna!
     
    Kamblad gillar detta.
  6. LCarlsson

    LCarlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har telia ändrat lagerstatus på hemsidan till "begränsat lager" och "beräknad leveranstid till 2/5"
     
  7. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Och du köper alltid det HTC säger rakt av?
    Som att de hade leveransproblem för "oväntat stor efter frågan"?
    Dessutom kommer det garanterat gå att flasha in nordisk basband om det visar sig att det faktiskt är skillnad.
     
  8. vic viper

    vic viper Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER


    Tackar!, jag behöver åtminstone inte sitta i den här tråden och böla för att jag inte fått min telefon ännu :D
     
    kandreas87 gillar detta.
  9. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ovan stämmer garanterat inte! Helt lögn eller okunskap av den social media ansvariga på HTC som skrivit det.

    Tänk själv efter, om det vore så att tyska mobiler,brittiska mobiler osv fungerade dåligt i vårat nät eller våra mobiler dåligt i deras nät så det skulle vara allmän kännedom alternativt skrivas mycket om.

    På mitt förra jobb så var IT centraliserat i England, de skickade över alla Iphones och HTC lurar (detta var 5år sedan) till oss anställda i Sverige och inga problem.

    Nu finns det dock chans att HTC är världens sämsta mest imkompetenta bolag och skapat en mobil som bara fungerar bra i ett land åt gången men jag tvivlar starkt.

    Det var samma med Ipad/Iphone, akta importera inte, det kanske inte fungerar så bra...och det visade sig bara vara lögn av lokala firmor för att skydda sig. NetOnNet som öppet säger att de säljer EU modeller, det är ju bedrägeri när 'HTC säger på facebook' att de är sämre i Sverige.
     
    kalleboston gillar detta.
  10. zwich

    zwich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    "Ovan stämmer garanterat inte! Helt lögn eller okunskap av den social media ansvariga på HTC som skrivit det."

    Gött att du kan allt. Då kan du berätta om när nordic versionen kommer också. Har du någon mail så kan vi skicka ev. frågor senare också?
     
  11. Oscarandersson

    Oscarandersson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Kan säga att det där med blinkfeed tex inte stämmer. Har en från tyskland och kan välja att få lokalt innehöll ifrån Sverige.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  12. Kamblad

    Kamblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är bra att några kan testa telefonen även om jag själv gärna skulle ha den med i nuläget. Så länge inte de importerade visar några större fel så känns det som Htc One är stabil. Till skillnad från ex. Sony xperia z.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  13. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Synd om turister i Sverige som har htc one och kommer ha problem med täckning osv, säger sig självt, bara bluff från htc.
     
  14. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vi kan välan säga att det är over-and-out med HTC isf.
     
  15. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nej, jag tror jag oxå klarar av att drista mig till varför ett svenskt bolag vill se de officiellt "svenska" versionerna på marknaden, Men jag höjer på ögonbrynet när de skriver tappade samtal. För om det ligger ngt i det så är det nog det sista HTC gör bort sig på.

    Telia har nu ändrat till 1/5 på min orderstatus sida. Kul att de ändrar utan att informera en
     
    Last edited: 17 apr 2013
  16. kapten.nilu

    kapten.nilu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Varsegod!
    Kul att du är här ändå och njuter av vår iver.
     
  17. P-OA

    P-OA Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Info:
    Beställd
    Telefon 2:
    HTC One M9
    Telefon 3:
    HTC One M7
    Tvivlar på att Dustin kan hålla 24:e som de lovat med tanke på att alla skjuter fram leveransdatumen. Någon som har fått något annat (tidigare) datum från Dustin via mail än 24:e?
    OT: Ni som beställde från SMA, var det avisering via AVI eller SMS?
     
  18. Voynich

    Voynich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Så länge HTC har sådana här leveransproblem kommer de att ha svårt att norpa marknadsandelar. Min fru bestämde sig för ett tag sedan för att köpa en One som ny jobbmobil. Sedan har den bara resolut vägrat att dyka upp. Nu närmar sig Galaxy S4-releasen, och det gör att hon börjat tveka. Särskilt som HTC:s långsökta bortförklaringar har gjort henne skeptisk till företaget.

    Synd att sådant sjabbel ska förstöra för vad som ser ut som en grym telefon. Den lär ju vara betydligt svårare att sälja head to head med S4 än om den hade fått några veckor att trona majestätiskt i butikerna. Men det är klart, Sverige är tydligen ingen marknad HTC bryr sig nämnvärt om :(
     
  19. egon2003

    egon2003 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Expansys verkar inte vara så seriösa :( står att det finns i lager sen igår men min beställning sen flera dagar tillbaka väntar fortfarande på inkommande produkter.
     
  20. Distortion

    Distortion Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Asus Zenfone 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 10
    Platta:
    Xiaomi Pad 5
    4G använder olika frekvenser i olika länder, jag ser det inte som omöjligt att man optimerar firmware för olika frekvenser i olika länder.
    Det lär inte vara så att man tappar täckningen men kanske kan påverka batteritiden eller maxhastigheten via 4G om man har Nordic-versionen eller EU-versionen.
    Turister lär inte märka något, särskilt om skillnaden bara ligger i datatrafik, ej röstsamtal.

    Nu spekulerar jag bara, men visst kan det finnas skillnader mellan versioner.

    Edit: Jag har lagt beställning från både CDON (EU-version) och Dustin (Nordic), funderar på att välja den från Dustin även om den kommer en vecka senare.