Fråga: Bästa/sämsta med s3an?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Bufflan, 17 apr 2013.

  1. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter i tankarna att skaffa en s3a men jag känner att sitta och läsa runt på prisjakt.se blir jobbigt i längden. Så jag undrar vad tycker ni är det bästa/sämsta med telefonen?

    Har en ace så jag är inte helt ovan vid samsungs telefoner men jag är även beredd på att det är en stor skillnad på dem. :)
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Sämsta? Fult gränssnitt och laggigt som satan. Kass minneshantering.

    Köp inte! Leta dig bort från Samsung!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  3. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar, dock har jag ett begränsat urval då jag vill ha chansen till att ha expanderbart minne ;)
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vad är det mesta du vill lägga ut på en mobil?
     
  5. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom jag skaffar mina mobiler när jag förnyar mitt abbonemang så vill jag högst betala 299 kr per månad för mobil och abb. :)
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Tro mig, Galaxy S3 är INGET du vill binda upp dig två år på, eller ens ett år! Jag har haft denna sen i augusti eller om det var oktober och jag har velat byta till något annat sen typ två månader tillbaka. Dock är det lite knivigt ekonomiskt för man är ju bara student än så länge. :P
     
  7. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår. Tack för att du var ärlig iaf :)

    Just därför ville jag inte förlita mig på recensioner då en användare har bättre att säga om telefonen :)
     
  8. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Köp en Galaxy Note II och aldrig oroa dig för batteriet igen.
     
  9. Bufflan

    Bufflan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men den är ganska stor och jag vet inte om jag kan få den till det priset jag helst vill lägga ut :)
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Om du kollar upp vilka mobiler du kan välja mellan för det priset du vill lägga ut, sen återkomma med de här så kan vi hjälpa dig välja ut vilken som är bäst.
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    S3 har för lite minne som sagt, köp något annat.
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Hade en S3 i ca 6 månader och var toknöjd med den. Faktiskt mer nöjd med den än min nuvarande N4:a

    Upplevde inget som helst lagg i min, är förvisso inte en person som spelar spel och så på telefonen men använder den dock ganska hårt då jag använde den i jobbet med mail osv synkade, pratar ganska mycket i telefonen om dagarna (mellan 1-2 tim) men hade inga problem att klara mig en hel dag på batteriet.

    Jag tycker helt enkelt att S3:an är en riktigt stabil och bra telefon som dessutom känns väldigt prisvärd nu.

    Har själv absolut inga problem med TW men körde Nova sista tiden innan jag bytte.
     
  13. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Jag gillar S3:an fortfarande, och har haft den sedan releasen (slutet av maj). Har lite svårt att uttala mig dock eftersom jag kör annan ROM än stock, men jag har grym batteritid absolut noll lagg.

    Minneshanteringen fungerar bra för mig, så stirra dig inte blind på var Ascii skriver. Allt beror ju på vilket användningsmönster du har. Menar alltså att du borde vänta och få en mer samlad bild av olika användare.

    Jag surfar, mailar, tankar film/serier (för över till hårddisk via otg-kabel) och lyssnar på musik (runt åtta timmar dagligen) och är riktigt nöjd.

    Brukar snabbt vilja förnya mig när det gäller teknik men känner absolut inget behov av att byta upp mig.

    Däremot skulle jag ALDRIG binda upp mig.


    -Tapatalked
     
  14. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Man kan ju läsa Swedroids recension...
     
  15. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hade en s3 förut och var nöjd bytte dock upp mig till en note 2 via blocket pga bättre batteritid och större skärm. Kan rekommendera båda telefonerna utan problem även om jag gillar noten betydligt bättre. Den ser större ut än vad den känns när man har använt den ett tag. Root + TW + simplistic framework + action launcher gillar jag stark dessutom.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har haft två av förra årets flaggskeppsmobiler, HTC One X och Galaxy S3. Ingen av dem föll mig i smaken, utan båda hade problem.

    Samsungs tanke var riktigt god med S3an, doc gick det inte fullt lika bra när de satte ihop sin tanke. Visst är telefonen ganska snygg och så - men den laggar och har mjukvaruproblem.

    I november fick jag helt nog av Android och gick över till iPhone och iOS. Denna övergång trodde jag aldrig att jag skulle göra - men det handlade nog om att varken One X eller Galaxy S3 lyckades bli så smooth som de borde varit.

    Om du har 3 och ska förlänga ditt abonnemang, vänta ett tag - då de fyller tio år i början av maj och troligtvis kommer att fira med några fina erbjudanden då!
     
  17. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Laggigt? Har aldrig varit med om en telefon som flyter bättre...

    S3 LTE har 2GB RAM ;)
    Inte för att jag förstår hur 1GB RAM kan vara för lite...
     
  18. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har haft en SII sedan den lanserades 2011 och har aldrig varit så nöjd med en mobil (efter att jag lagt på en launcher, GO). Jag har svårt att föreställa mig att SIII skulle vara sämre än SII.

    Vilka funktioner är viktigast för dig med en mobil?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Testa multitaskingen på en GS3 med 1 GB RAM, sen kan du gärna kommentera vidare. Den glömmer senaste appen i recents-menyn titt som tätt och om du går ur ett spel för att t.ex. kolla SMS så skickas spelet ur minnet under tiden.
     
  20. gazemax

    gazemax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    S3 den första är utan konkurrens den bästa telefonen jag någonsin haft eller sett. Negativa omdömen från en del får mig att tro något om ev. partiskhet. Den är utmärkt i grundutförande och äe väldigt väldigt anpassbar. Du bestämmer själv hur mycket du ids eller kan anpassa den till dina behov. Den är dessutom väldigt smidig i fysiskt format i förhållande till skärmstorlek. Känns inte tung eller klumpig. Den rymms väl i fickan. Hittills har jag inte påträffat en enda app som inte flyter på smidigt. Andrahandspriset motiverar väl den summa den betingar. Samsung erbjuder dessutom löpande systemuppdateringar. Köp. PS! Jag är inte Samsunganställd.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2