Problem: Telefonen startar om sig i fickan

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av xore, 17 apr 2013.

  1. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har ett väldigt störande problem som händer mig nästan dagligen. När jag har min hox i fickan och rör på mig, böjer mig eller sätter mig ned, så brukar jag komma åt powerknappen som hålls nedtryckt och leder till hard reset. Är riktigt trött på detta nu och undrar om det finns något man kan göra? T.ex. Ändra så att man måste hålls i volymknappen och powerknappen när man gör hard reset. Någon mer som råkat ut för problemet eller är det bara jag som har konstiga byxfickor? :cool:
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det här problemet har varit uppe förut och jag tror att konsensus var att man 1) skaffar större brallor, 2) har mobilen i en annan ficka.
     
  3. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att det inte är powerknappen som bli tryckt. Jag hade samma problem min Note II när jag hade den i bakfickan på jeans. Nu har jag den alldrig i byxfickan.
    Jag har inte testa men tro att den gör en reset om man "flexa" eller "böja" den.
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Känns som att du behöver belägg för ett sånt uttalande.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  5. Niccoo

    Niccoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vi har 3 st HoX i familjen och testat rätt många olika skal, och en del av dom "bygger upp" lite där på baksidan så då blir inte power knappen lika lätt intryckt och en del täcker den helt.
    Jag tror det är det enda sätt man kan bli av med problemet, har svårt att tänka mej att det går att lösa i mjukvaran.
     
    Last edited: 18 apr 2013
  6. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Belägg

    Under den första månaden med min Note II startade den om sig ett antal gånger utan anledning -trodde jag. Det hände aldig när jag hade de i bruk utan bara när jag hade den i bakfikan.
    Vid ett tillfälligt mins jag att den gav ifrån sig omstart/startljudet precis när jag ställde mig upp från att knyta skorna.
    Det hände en gång till innan jag bestämde mig för att aldrig ha den i bakfickan igen. Nu har det gått säkert 6 månader sen jag haft omstart.

    Anledningen jag inte tro att det kan vara att power knappen hålls intryckt på något sätt i mitt fall är för att knappen är på sidan. Jag har väldigt vårt att tänka mig hur det skulle kunna vara intryckt för så många sekunder att mobilen startade om.

    Med det sagt så förstår jag inte heller riktigt hur böjning kan orsaker omstart.

    Jag borde kanske skriva till Android Authority or Android Police och be de köpa och testböja en!!
     
  7. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Vi behöver definitivt en testböjning på det här. :)

    Sent with HOX via TT2
     
  8. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    One X ber ju om att få skicka en felrapport varje gång en oväntad omstart skett. Det borde den göra om en böjning av chassit orsakar omstarten.
    Jag har av mina 150 omstarter i tajta jeans fått det 1 (en!) gång. Jag sätter en trisslott på att det är knappen!
     
  9. hampo

    hampo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har samma problem, blir omstartad 2-3 gånger om dagen i fickan, skönt att veta att man inte är ensam :P
     
  10. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    De gånger min startat om sig i byxfickan är det helt mitt eget fel, tajta byxor och jag har böjt mig ner och knutit skorna

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  11. tabula

    tabula Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem och jag har belägg men rent empiriskt så har det hänt mig flera gånger just när jag rest mig eller satt mig ner.

    • Om telefonen startar om sig i fickan så dyker det upp att man ska skicka ett felmeddelande till HTC.
    • Om man håller nere powerknappen så startar telefonen om sig men inget felmeddelande dyker upp.
     
  12. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem, men det är ju skalet som gör det tyvärr...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    har samma problem jag! Men för mig kan det även hända om jag har den i handen och kollar runt. OERHÖRT irriterande!! Och då kan den starta om sig ett par gånger innan det fungerar igen.. provat å stänga av å på den där snabbstart-grejen men det verkar inte hjälpa.
     
  14. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    I ditt fall så bör det vara något fel på telefonen. Den ska inte starta om sig spontant. Reklamera.

    Problemet som beskrivs i tråden handlar om att power-knappen är intryckt för länge. Mitt råd till det är att testa att stoppa ner telefonen i fickan och vända den åt olika håll för att se om det finns någon position som gör att den inte startar om sig, dvs. att knappen inte trycks in när man böjer sig eller rör sig.
     
  15. jontebert

    jontebert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att vända på mobilen i fickan så powerknappen är upp! Simpelt men funkar bra för mig.
     
  16. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har alltid haft powerknappen upp, ända sedan jag skaffade min första mobiltelefon ;) men när du har en stor mobil som hox och böjer dig ner så att höftbenet trycker in powerknappen så hjälper det inte. Men har lärt mig leva med det och nu händer det inte riktigt så ofta heller :cool: