Varning för HBO Nordic!

Diskussion i 'Off Topic' startad av ICDeadPpl, 11 apr 2013.

  1. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Vart kan man köpa sin egen attacktränade sjukpensionär?

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du kanske kan hyra OP för 118:- ;)
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    De upptäckte först i mars att uppsägningen inte gått igenom och bad om ursäkt för det. Visst skulle de gjort rätt i december, men nu blev det inte så. Det är först i mars som de börjat jobba på ärendet.

    Huruvida kunden egentligen behövt göra något i det här ärendet eller inte är svårt att säga i efterhand. HBO Nordic har ju upptäckt att det blivit fel och hade kanske sen när uppsägningen skulle genomföras upptäckt att pengar dragits.

    Vi saknar också viktig information i ärendet eftersom bloggen inte har all information. När skedde alla dessa samtal? Var det före eller efter HBO Nordic upptäckte att det blivit fel och informerade om det eller var allt efter 22 mars? Utan att få mer info om vad som egentligen hänt, vad som sagts och när så kan vi bara spekulera i det här.
     
  4. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Stå på dig, jag vet hur det är att slåss mot stora företag som stjäl pengar.

    Comhem brydde sig inte ett jota om att mina morföräldrar knappt kunde se på TVn de köpt i under nästan ett halvår, att man blir arg är inte så konstigt.
     
  5. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    haha!
    Var har du hittat den översättningen?

    Annars i engelskan finns det mer än 20 ord för bedrägeri. Fooling, decieveing, tricking, ripping off, swindleing, luring, chiseling, cheating, befooling, diddleing, imposing, frauding, decepting, double crossing, etc.
    Engelsmännen kan lura en på många sätt. And it is perfectly normal, it´s part of the game, so to say.
    Sverige behöver inte ta efter.
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    http://bit.ly/14lbhzX

    ;)
     
  7. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ned Flanders ordbok? :P

    Skickat från min Xperia S
     
  8. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

  9. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Right, it's diddling, with no "e".
    Sorry, lost in spelling....o_O
     
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Haha, kul vilket som :) Nu har jag gått nog OT. Vill se vart tråden leder.
     
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Hur gick det på banken?
     
  12. Katze

    Katze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men herregud. Alltså jag vet inte vad jag ska säga. Jag har kollat bloggen och läst posterna i tråden.
    Självklart är ju att OP ska ha tillbaka sina pengar. Men herregud, i bloggen och via OP's poster här verkar han ha nån form av mental defekt. Vem fan hetsar upp sig till den här graden över 118:-??? Och att sitta och hota, raljera och rent allmänt bete sig som en rättshaverist över 118:- känns ju faktiskt ganska handikappat.
     
  13. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Tror att nyckelordet här är just "rättshaverist"... :innocent:
     
  14. dijkstra

    dijkstra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag kan förstå honom/henne, det handlar inte nödvändigtvis om pengarna utan det är en principfråga. Lägger man sig och snällt spelar med så fortsätter de och lurar andra, och gör förmodligen än värre nästa gång. Jag har själv anmält ett flertal företag till konsumentverket när de betett sig på ett olagligt/oetiskt vis, nu senast ett av alla dessa nya 08-nummer som ringer min mobil var och varannan dag.
     
  15. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Offtopic, men de där jävlarna bakom 08-numret har ringt mig i genomsnitt tre gånger i veckan sen februari...helt galet.
    Lyckligtvis märker jag det inte annat än i en logg, då jag blacklistat numren i min telefon.
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Lägga sig ner skall man inte göra men jag tror inte det är någon här i tråden som tycker att OP i princip har fel. Det folk, och jag själv, tycker är lite fjompigt är på vilket sätt han reagerar. Man måste också se skillnad på "lura" och "misstag". Jag tror inte HBO står och faller med 118:- direkt. Att de medvetet skulle lurat honom är rätt otroligt i mina ögon.

    Att han skall pengarna är en självklarhet.
     
  17. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Klart att han ska ha sina pengar och det har nu fått. Bloggen är uppdaterad: http://blogg.biffstek.se/post/47180968813/hbonordicsuger
    Det tog knappt en månad från det att pengarna drogs till det att han fick tillbaks dem.
    Han har även strukit stora delar av mailkonversationen på bloggen så hela historien har i princip förlorats.

    De merkostnader som uppstår varje gång en kund kontaktar kundtjänst kring sånt är kostar många gånger mer än de 118 kr som de nu är skyldiga, så att de skulle göra så här systematiskt för att tjäna pengar blir väldigt kontraproduktivt.
     
  18. Katze

    Katze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    PRECIS!

    Jag kan defenitivt relatera till att det är en principfråga, men när man läser delar av mailkonversationen förstår man att OP inte sitter på någon större intellektuell förmåga. Han verkar inte ha någon vidare empatisk förmåga heller då han verkar totalt oförstående till att folk ser honom som en byfåne när han raljerar och vräker på om hur HBO bedragit honom på dessa 118:-.

    Jag tror OP faktiskt inte inser hur han skämt ut sig med sitt agerande om hot om stämningar med mera.
    Jag tror även att OP lider av någon sorts störning i sin självbild när han ser sig själv som så enormt utsatt och "targeted" av HBO's bedrägerier mot honom.

    Rent personligen hade jag sett det som ett administrativt missöde och förstått att ett stort företag som HBO inte bara kan göra en enkel utbetalning via kundtjänst, utan att allt måste gå genom en byråkrati först.

    Pinsamt OP, jag skäms å dina vägnar.
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Precis.

    Som en tanke till andra som sitter i liknande situationer kan det väl vara bra att kanske resonera lugnt och sansat med företaget. Man tjänar inte direkt på att bete sig som en femåring jämfört med att sakligt förklara att man är missnöjd.

    Jag lyckades annullera ett ett Comhem-abonnemang precis. De hade faktiskt lurat oss med falska uppgifter om huruvida det gick att ändra i abonnemang och så vidare och hur arg jag än var när jag berättade det för kompisar så höll jag mig jävligt trevlig, saklig och "vuxen" när jag dealade med kundtjänsten. De loggar dessutom allt man säger så att vara totalt bananas är ingenting som hjälper någon. Någonsin.
     
  20. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Kanske har OP kommit till lite insikt eftersom OP inte skrivit något här på länge.