Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    S måste ha någon teknisk lösning som gör den mer "komplicerad" av någon orsak?
    De usla touch-knapparna??? ;)
     
  2. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  3. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Enligt 3 så får vi (3's kunder) 4.1 v.17, längtar!
     
  4. Mortensen

    Mortensen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja Man får se den som en Sony Ericsson, tar man bort bakluckan på min S (release enhet) så står det Sony Ericsson på den vita etiketten..

    4,1 Uppdateringen är under all kritik! Kontaktade support i somras för jag hade ett problem med luren. Frågade då om JB. Svaret jag fick var att det skulle gå mycket snabbare än ICS eftersom de fick koden från Google tidigare.
    Nästa väcka/månad har man ju hört en stund nu tycker jag..

    Man kan ju bara hoppas att det inte är långt kvar..
    Xperia S 6.1.A.2.45 - v. 17 Android 4.1 (Jelly Bean) Enl tre..
     
  5. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

  6. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  7. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    ..inte så mycket - bara av intresse kanske...
     
  8. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
  9. faulisto

    faulisto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En lång väntan tycks gå mot sitt slut, drömmen om JB kanske äntligen blir sann nästa vecka. Låter dock fortfarande osäkert.
     
  10. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Blir glad när den faktiskt kommer, men tills dess håller jag inte hoppet uppe, vi snackar om Sony här...

    Skickat från min Xperia S
     
  11. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ville inte verka dryg. Tänkte mest att inlägget kanske passade bättre i Sonys tablet-forum. :-)
     
  12. [mango]

    [mango] Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bara lite nyfiken på vilken utlovade uppdatering som du aldrig fick från Sony..?

    .
     
  13. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Just nu, den här. Också den enda sen jag köpte telefonen då med ics, värdelöst.

    Skickat från min Xperia S
     
  14. Belzhadar

    Belzhadar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Här kastar jag mig in för att påminna om att de aldrig släppte någon ICS uppdatering till Xperia Play, trots att de lovat att göra detta.
    De påstod att de inte kunde få en ICS rom att fungera tillräckligt bra med spel.

    Hemmapulare har dock fått till både ICS och framför allt JB roms som det fungerade alldeles utmärkt att spela med. Minns att jag körde någon inofficiell slimbean JB rom, som var klart snabbare än sonys sista officiella GB rom. Var något enstaka sony spel som inte fungerade, men det hade de ju kunnat fixa på spelsidan.

    De la nog inte ner särskilt mycket jobb på att få det att fungera, gissar jag.
    (Ja, jag vet att de släppte en halvt fungerande ICS beta, den var just halvt fungerande och oanvändbar dock)

    Nu sitter jag här med min xperia S och jag vågar då inte riktigt tro på en JB uppdatering, förrän den finns i min XS.
     
    tjo gillar detta.
  15. dekbom

    dekbom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Gör som jag, sälj den medan ni fortfarande får pengar för den och fulimportera en Nexus 4 från UK för ~2500. Då kan man äntligen släppa den här jakten på JB som äter upp oss (föredetta) XS-ägare inifrån. Sålde min för 1500 men är den i sämre skick än min så får man 1260 hos envirofone, plussa på en tusing och vips så har ni N4.
     
  16. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Taget ur en tråd på xda, låter möjligt...?

    Explanation from ZOMG, from NeoGaf

    Quote:
    "Well here's the problem with updates.

    Last year the JB updates for Xperia S/SL/Acro S/Ion, P/Go, J, T/TL/V/TX were planned for Q4 and then T/TL/V/TX would skip 4.2 and jump straight to 5.0, however this plan was made by SMC Lund. Since then SMC Tokyo who have absolutely zero expertise in this process began meddling in an effort to expand their influence and try and bring software development back "home" to Japan even though they are an unproven team with no experience and SMC Lund is basically the best OEM Android developer.

    So Tokyo basically told Lund to prioritise the 4.2.1 update for Xperia Z/ZL over all the others and that they would handle the updates for 2012 Xperia phones except Xperia T/TL which was running on Krait like Z/ZL. So Lund delayed their T/TL 4.1.2 roll out by two months and got to work on the Z 4.2.1 update (now 4.2.2). They finished both projects on time, with T/TL/V getting JB in January and TX in March. The Z/ZL 4.2.2 update is finished and just sitting there doing f**k all right now. The problem is that Tokyo took over development of Xperia S/SL/Acro S/Ion and P/Go. They f**ked up. So Lund have had to step in and fix all of the problems, but head office says all phones must be on 4.1 before they start the 4.2 roll out, basically they are covering their own arses and forcing Lund not to release 4.2.2 earlier than Tokyo could get 4.1.2 out for their devices.

    The worst part is that SMC Lund had a plan to get early 2012 devices updated by November and then EOL their support to lessen the 2013 load. With Tokyo's f**k ups now devices from over a year ago are having to be supported as an extra for Lund as well as development of software for upcoming devices (phablet is a big one taken over by Lund as it requires highly custom software for accurate pen input and multi-window apps etc...). This will lead to delays for 5.0 at Sony because Lund don't have the manpower and Tokyo don't have the competence. I know this for a fact because the 5.0 PDK has been delivered already but no devices have been moved over to the 5.0 stream even though Z/ZL were supposed to shift by now and T/TL/V/TX by the end of the month.

    Basically the problems are internal company politics and Tokyo thinking they are better than Lund when it is clear that this is not true. It may be one day, but for now and the foreseeable future Lund is going to be the number one developer within Sony and Tokyo need to let them take the software lead and stop meddling. The best think Kaz and Suzuki did for Xperia was keep Lund open as the centre for software development, now they need to back Lund internally."
     
  17. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Slutsatsen man kan dra efter att ha läst inlägget.

    KÖP ALDRIG MER SONY

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Summa summarum.. SONY FAIL! :P
    Uselt skött företag Lund eller Tokyo..
     
  19. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Intressant - och skrämmande!
    Jag HOPPAS att Sonys egen personal läser detta och inser att vi kommer bli fler och fler som slutligen kommer byta för framtiden pga den nya ägarens inkompetens!
    (Jag kommer i alla fall sprida detta så mycket som möjligt!)
    Sörjer gamla Ericsson/Sony Ericsson och inser att nu är det japanerna som styr och DE struntar i gamla kunder för att sälja nya s.k. toppmodeller - som man sedan kan strunta i efter ett år för att sälja NYA modeller osv. osv......
     
  20. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ingen som ifrågasätter källan alls? Sväljer ni allt eller?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD