Nokia Lumia 920 is here

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 3 nov 2012.

  1. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Läste på WPCentral att vissa appar kan göra att det blir så. Någon hade upptäckt att till exempel en app från Amazon gav detta fel. Hittar inte någon länk nu men det kan vara värt att gå till det forumet och söka.

    Sent by airwaves using Tapatalk 2.
     
  2. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Japp. Ibland hjälper det att byta modermodemet. ;-)

    Sent by airwaves using Tapatalk 2.
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Hej allihopa, jag har bland annat haft en Nokia Lumia 800 fram tills nu men nu är det dags att byta telefon och jag funderar på en Nokia Lumia 920 MEN jag har en fråga. :)

    Lumia 800 har ju en del buggar, ljudbuggar bland annat som gjort mig helt tokig och nästan gett mig tinnitus, jag kan fortfarande inte förstå hur de inte kunde uppdatera bort dessa.

    Den har helt enkelt känns väldigt beta under hela tiden jag haft den och mitt förtroende för Nokia har verkligen tagit skada av det.

    Är det liknande med Lumia 920 eller har de fått bort alla buggar osv? Jag undrar även om vad ni tycker om kameran, är den så bra som hypen sa eller är den sämre? Jag tycker att Lumia 800s kamera verkligen var sämre än jag förväntade. Och multitaskingen var ju obefintlig i Lumia 800 dessutom. :-/

    Mvh Jonas.
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    -Kameran är inte fullt så bra som det sägs. Jag tycker att den i Galaxy S3 är minst lika bra i vardagligt bruk. Däremot är 920 GRYM att filma med, där krossar den alla andra mobiler jag har sett.

    -Ljudbuggen är säkert fixad för jag har inte märkt något. Jag hade dock inte någon 800 (HTC Titan tidigare) så jag har aldrig märkt det på WP7 heller. Du har dock bara en volymkontroll, precis som på WP7, så du är medveten om det. Inget jag störs av för fem öre. Jag har bara en volymkontroll på min tv också.

    På det stora hela är det en fantastisk telefon och steget upp från 800:an är faktiskt mycket större än vad jag först trodde. Jag kommer dock sälja min då jag inte kan styra min nya NAS eller sköta seedboxen på ett smidigt sätt med WP. :cry:
     
  5. Robroy77

    Robroy77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vilken bredbandshastighet Lumian stödjer?
    Valde 40 Mbit/s då killen på Telenors kundtjänst inte kunde svara på om telefonen stödjer 80 Mbit/s.
    Jäklar vad snabbt det går med 4G :):):)
     
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Det blev en 920 direkt, jag är imponerad hittills. Även fast det går att göra vissa saker med en Android som inte går att göra med en WP (än, pga brist på appar osv) så är den så mycket användarvänligare och flytet är bättre, bättre kamera, byggkvalite osv så det känns 100% rätt. Ois är imponerande, testade direkt jag köpte den inifrån en landsvägsbuss och resultatet var mycket bra. Mörkertagningen är ju helt magisk, overklig, jag fattar ingenting. Tog första mörkerkorten i ett sovrum som i princip var helt mörkt, kortet blev som taget på dagen nästan, overkligt som sagt. Funkade super utomhus också.

    Killen jag köpte den av hade satt på ett copter-skärmskydd men det tog jag av då jag tycker att det förstör känslan på touchen så mycket. Använder dock nu ett HardCase som också följde med. Det funkar super även om Lumian känns så robust så den nästan känns onödig.

    Mvh Jonas.
     
  7. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Robroy77 gillar detta.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
  9. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kul, hoppas du kommer trivas! Det är som sagt en härlig telefon. Hardcase hade jag nog tagit bort också, 920:n är ett sånt kvalitetsbygge att det inte behövs.
     
  10. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Går det att stänga av så att den gör mörkerkort mörka? Jag menar om den får mörkerkort att se ut som de är tagna på dagen så är ju inte kameran speciellt "ärlig" eller naturlig eller vad man ska säga. Den återspeglar inte det som ses i verkligheten i så fall. Är det mörkt så ska väl ändå kortet vara det också.
     
  12. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Japp, det går att justera. Ingen vill nog att ett partyfoto på grillkvällen ser ut som man festar 10.00 på f.m. Men jag tror många vill kunna få rena klara foton trots dåliga förutsättningar, vilket man kan med denna. Men som du säger så blir inte för ljust heller verklighetstroget så därför justerar man linsen efter tycker och smak.
     
    dannejanne gillar detta.
  13. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Skulle återställa min 920 sagt och gjort gick jag in och gjorde det i inställningarna, lämnar telefonen ca 3h senare så snurrar kugghjul fortfarande. Testar en hårdressett fungerar inte den startar bara om så just nu låter jag den ligga och dra ut batteriet sen får jag se om den startar. Annars blir det en Rma hos Telia på onsdag. [​IMG]
    Så ser det ut just nu.
     
  14. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Du har blåst operativet. Grattis!
    Går dock att lösa, kolla MS hemsida.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  15. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Får kika hos dem för nokias sida fanns inget som hjälpte, låter ju mysko att man kan blåsa ett op när man ska radera ett konto och inställningar?
    Sen vet kan du gärna snabbt förklara hur jag får kontakt med telefonen och datorn när den är i det läget och den börjar om med kugghjulen efter omstart?

    My iPad is using Tapatalk
     
    Last edited: 6 maj 2013
  16. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    "The phone should then reboot. If the phone would still be stuck to spinning gears, here is a hardware reset that you need to press.

    Input these keys on the following sequence, press them one key at a time:

    Volume up
    Volume down
    Power key
    Volume down

    Make sure that you try this while the phone is charged.

    When I did this... the gears continued to spin for about 5 minutes, but then the phone restarted and made it back to the "Welcome to your phone" screen. Success!"

    http://discussions.nokia.com/t5/Nok...for-over-8-hours-Nokia-Lumia-920/td-p/1752808
     
  17. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fick igång den efter att den suttit i laddaren över natten så testade jag en hårdressett igen och då gick den igång. Nu får den ligga och laddas över dagen hemma men den verkade ok iaf i funktionerna.
     
  18. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  19. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det verkar som att Nokia ska presentera minst en ny lur i London den 14/5. Den det spekulerats mest om är den sk Catwalk, alltså Lumia 925/928. 928 är vad det verkar tänkt för den amerikanska marknaden och 925 för den Europeiska, om jag fattat det rätt. Vissa källor hintar om att även Europa ska få en 928.

    Enligt rykten kommer den ha följande nyheter gentemot 920:

    "AMOLED skärm, tunnare, Xenon-blixt och större högtalare, och förmodligen köra GDR2 versionen av Windows Phone, vilket ger ytterligare funktioner som dubbeltryck för att väcka skärmen, standby klocka, en fix för "övrig förvaring" fråga, FM-radio och andra mindre funktioner."


    http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-...n-confirms-pureview-ois-and-carlzeiss-optics/

    Är detta något som lockar några 920-ägare? Jag kommer nog köpa den då jag dels gillar de nya funktionerna, men jag tror att dessa även kommer till 920 då dessa ingår i den kommande GDR2-versionen som ska komma denna månaden, senast i början på nästa.

    Idag är det ju även helt problemfritt att byta lur. Allt man har av värde i den ena följer ju med över till den nya.

    Hoppas vissa av de nya coola funktionerna blir Lumia-exklusiva. Standy.-finesser och dubbelklicket för att väcka skärmen är ruskigt smart och smidigt.
     
  20. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Dubbelklicket på skärmen är det enda som lockar mig, och det får ju 920 också. AMOLED är ingen fördel IMO. Detta var inte mycket till uppgradering! Tycker dom kunde kostat på sig en starkare cpu/gpu och 2 gb ram för framtiden. 6 månader efter release är inte hårdvaran cutting edge längre. Iaf inte om Nokia har tänkt att sätta ett högt pris på den...