Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det behöver inte vara sant, men det låter rimligt med tanke på att Sony har dumpat Ericsson. Det skulle även förklara varför Sony har haft stora problem med sina uppdateringar under 2012/2013.
     
  2. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Inga citat eller annan information behöver självfallet någonsin vara sanna, och alla (även jag) får göra sin egen bedömning hur mycket det verkar stämma med verkligheten. Denna gång verkar det stämma med det jag vet själv eller fått information via en god vän som arbetar på Ericsson.

    Men självfallet har du rätt - man skall alltid vara källkritsk!!!
     
    Last edited: 22 apr 2013
  3. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Bara jag som tycker att Sony borde göra någon form av uttalande där dom förklarar sig?
    Om dom erkänt att dom fuckat up istället för att låtsats som att det regnar hade iaf jag fått tillbaka lite förtroende..
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, var detta jag var lite rädd för faktiskt ifrån början att Ericsson försvann ifrån Sony Ericsson var ingen bra idé. Nu ser man lite av en klass kamp mellan det öppnare mobildivisionen mot den mer stänga företaget Sony. Visserligen verkar det som att Sony stängda del förlorade här i och med att de fick låta Lund rätta till allt. Det kommer förhoppningsvis, att stabilisera sig och förhoppningsvis att Lund får tillbaka utvecklingen och det mesta. För jag tror fortfarande på att det är en bra ide att utveckling av både hårdvara och mjukvara finns på samma ställe. Men jag förstår inte heller varför vi Xperia S kunde blivit behandlade på detta sätt. Så du menar GoGubbe att Xperia S mjukvara varit klar sedan länge?
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Var det samma visa för ett par år sedan!? X10 eller vad det nu var!? Ericsson var med då..
     
  6. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    !? Nej det var det inte!? !?x10 hade problemet att man integrerat för mycket av sin UI i android och det tog således mycket längre tid att fixa till ordna till det när det kom nya version er av android?! ?!Det släppte man i och med xperia arc och då började det hela rulla på snabbare!? !? sen när sony köpte ericssons del har det blivit en hel del omorganisationer som kan leda till de problem som anges ett par inlägg upp?! ?!Nu får man hoppas att de hittat sin ordning och rutiner och kan få jobba på istället för att hålla på med maktkamper!?
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Man får göra misstag, och det var deras första med android. Så handlade mera om att de inte visste vad som funkade eller inte.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jodå.. men Xperia S är inget misstag.. det har varit ett katastrofalt och smärtsam tortyr. Om nåt är klart i November men kommer i Maj/Juni är helt Fvcked up!! Om den var klar då varför kommer inte skiten!? Började de från scratch då!?

    Sony kan rent av dra åt helvete.. Lund likväl Tokyo.. så här behandlar man inte kunder som köper flaggskeppen för dyra pengar. Folk som betalar extra för ett flaggskepp borde få bättre support och omsorg. Samsung och HTC tar bättre hand om de som pungar ut 1000-2000kr extra och köper flagskeppen men Sony!? Dooh!! Kom inte o säg att Sony uppdaterar fler lurar.. vi pratar flagskepp!!
     
    SE fanboy gillar detta.
  9. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samsung är inte bättre dom :D Dom lovade ICS till Galaxy tab i Februari förra året, i Februari i år kom det.
     
  10. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Om vi jämför Xperia S med Galaxy S3 och HTC One X som båda kom ut ungefär samtidigt som XS så har de haft JB i många många månader redan.
     
  11. Droidsson_1

    Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    405
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Klart att det är sjukt dåligt av Sony att inte få ut JB till XS, håller helt med Galaxy. vad jag försökte visa var anledningarna till det och det stavas 'politik'.
     
  12. faulisto

    faulisto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Informationen borde komma snart då det är vecka 17.
     
  13. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Helt rätt Sony borde skämmas..... Själv kommer jag aldrig köpa en Sony och kommer förhindra att min omgivning gör det samma ! Skandal rent ut sagt.....
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sant, och att operatören 3's uppgifter om JB till Xperia S denna vecka låter helt klart inte troligt just nu. Håller också med Galaxy just nu. Men Gogubbe och flera andra kommer med samma rykte om problem i maktbalansen inom Sony. Vilket nog snarare talar för att det nog inte bara är rykten.

    Visst, Sony vill spara pengar genom att knyta sin utveckling närmare Japan. Och det kan man förstå, samtidigt betyder ju detta i sin tur att saker och ting inte kommer funka så bra under en viss tid. Det hade kanske varit bättre att låtit saker vara.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Märkligt att denna "maktkamp" mellan Sony och Lund tycks endast straffa Xperia S.

    PS btw skönt att få lite medhåll i dramat :D:P

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 24 apr 2013
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja har ju inte enbart drabbat Xperia S. Vad jag förstått enligt många rykten så skulle ju JB kommit mycket tidigare, så hela jädrans planeringen är framflyttade för Xperia Z räkning typ. När den mjukvaran och 4.1 var klar, så började man med T, v och sedan går man helt enkelt baklänges. Så visst några lurar som egentligen INTE borde fått innan Xperia S, får ju nu före. Men alla fick ju 4.1 senare än vad Sonys Mobildivision ursprugnligen tänkt sig, då huvudkontoret fanns i Sverige.

    Jepp, hur känns det? :cool:
     
  17. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men, ärligt talat, nu blir jag faktiskt förbannad. Har vi verkligen köpt en premium-lur eller någon billigt för alldeles för mycket pengar? Detta är fans inte acceptabelt!!! Slutet av Maj.... ärligt talat så kan Sony slänga sig åt pipsvängen som Ronja skulle uttryckt sig. Jag tycker fankens att Sony skall lämna tillbaka pengarna för våra lurar, för jag känner mig då lurad. Mjukvaran är ju i stort sett klar, finns ju filmbevis på saken.
     
  19. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Haha Sony alltså.

    Vad är det för ett jävla skitföretag? Inkompetenta jävla idioter som driver företaget.

    Xperia S är min första men blir även min sista sonytelefon någonsin. Idioter.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  20. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ska man skratta eller gråta? Jag är inte ett dugg förvånad men man hade ju hoppats på att bli glatt överraskad.... Kommer aldrig köpa en Sony lur igen!