Diskussion: Leverans HTC One Sverige

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 25 mar 2013.

  1. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    (Ja jag börjar bli lite jobbig som svarar på alla inlägg i tråden)

    Äh, det krävs inte mycket för att veta att HTC One är år 2013s absolut bästa lur(än så länge) :) Klart man taggar till om man letar ny mobil!

    Det skulle faktiskt inte förvåna mig, har personligen varit med om tidigare fall där de hållit undan att de har fått in enheter för att sedan kunna börja sälja överallt på samma gång.
    När iPhone 4 kom så lyckades farsan, som är bästis med nästan halva regionens befolkning, lyckats få låna hem ett ex av telefonen 2 dagar innan release. Det var dessutom också hos Telia. :)
     
  2. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Som optimist så väljer jag att tolka "En Holländsk domstol" ordagrant :)
    Hade det varit en internationell domstol så hoppas jag att Swedroid hade skrivit det.

    Tillägg:

     
  3. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Den obekräftade infon som går är att ST Electronics (Eller vad fan dom heter) inte längre får sälja mikrofonchippet till HTC-fabriken. Detta gör att HTC får hitta en annan lösning = mer delays.

    Dessutom skrev någon på xda-developer att HTC stoppar leveranserna i Europa och återkallar dom osålda HTC One.
     
  4. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ni som är i kontakt med Phone House för ev köp av one. Här är en liten personlig erfarenhet från butiken i min stad:
    Vi skulle köpa en HTC 8x till min fru (hon ville ha en sådan för att den fanns i fina färger :-) ). Kollade då på nätet och enligt TPH:s sajt så fanns den i butik i vår stad. Gick in men hittade den ingenstans.
    Men när jag frågade plockade de fram den från bakom disken. Killen i kassan förklarade då att de inte fick ha HTC-telefoner framme i butiken för att Samsung tydligen hade starka intressen i TPH och påbudet var inga HTC på display!

    Vet inte hur väl det stämmer, men om ni är på en TPH-butik och inte ser några HTC kan det vara läge att fråga en extra gång :-). Och ja: 8X:en blev ett riktigt lyckat köp även om det surrar annat än Android under huven.
     
  5. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Cyberphone tror inte på säljstopp. Dom har också fått besked på att dom får in fler telefoner än vad som är bokat hos dom. :)
     
  6. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hoppas på att Nokia kan vara good guys och licensera istället.
    Blir det ännu mer försening så blir jag ju bara allmänt deprimerad.
    Blir även rädd för att HTC måste dröja på det med att komma på en egen typ av mick, ännu värre, sätta in en sämre mick.

    Getting reeeaaal tired of your sh*t patentlagen.
     
  7. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Seriöst?! Du måste skämta. o_O Hör av dig till HTC med all möjlig info, eller något, det här måste på nåt sätt komma ut offentligt.
    Om du talar sanning så har jag nu officiellt tappat all den respekt jag hade för Samsung. :mad:
     
  8. schrickm5

    schrickm5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    "fy faan!".

    As you say here in Sweden.
     
    Zenithise gillar detta.
  9. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Det som i alla fall är klart är ju att HTC One har produktionsstoppats då dom inte får använda komponenten för mikrofonchippet. En post från XDA:

    Detta måste ju vara dödsstöten för HTC om dom nu inte når en överenskommelse med Nokia.
     
  10. delajt

    delajt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med både Order Nordic & Brightpoint idag (i egenskap av återförsäljare)
    Order kunde bara säga att leveransdatumet var obekräftat fortfarande.
    Brightpoint hade heller inget bekräftat leveransdatum men trodde i veckan eller nästa.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  11. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen att det bara gäller Holland/Nederländerna. Verkar som det i alla fall.
    Det märks i alla fall att konkurrenterna erkänner HTC One som en mycket farlig motståndare på marknaden!
     
  12. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det här var alltså hur jag uppfattade saker och ting under ett besök hos en butik och snack med en säljare i höstas. Håller med om att det är anmärkningsvärt. Men samtidigt så kanske inte detta håller för att gå vidare. Jag inte heller riktigt få klart om på vilket sätt Samsung skulle ha styrt och ställt vad man fick göra och inte ute i butiken. Vad jag förstår har inte Samsung något ägande i TPH eller deras huvudfirma Carphone Warehouse.
    Teori: Det kanske handlade om "klassikern" att de har en bra deal på Samsungs produkter förutsatt att de under vissa kampanjer inte skyltar stort för konkurrenterna.
     
  13. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fortfarande väldigt fult spel. Det pekar bara ännu mer på att Samsung är ute efter ett monopol på Android, och det rent ut sagt äcklar mig en aning. :ehm:
     
  14. salamandern

    salamandern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fast är det inte fullt normalt att ett företag vill ha så stor marknadsandel som möjligt?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är väldigt vanligt, men sen finns det olika sätt att göra det. Jag anser det vara fult spel att man istället för att enbart försöka vinna genom att göra sin grej bra, börjar försöka lägga krokben för andra i samma bransch. Samsung har ju börjat jämställas med Android i vissa länder, och fortsätter den stilen kommer det bli svårt för andra tillverkare att lansera Android-telefoner.
    Detta gör det svårare att driva utveckling, och förstör hela poängen med att Android skulle vara open source.
     
  16. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ok... så den här tråden har fått en intressant vändning.

    Sent with HOX via TT2
     
  17. Zenithise

    Zenithise Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Onekligen...

    //Främste bidragare
     
  18. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    lider med HTC och dessa problem som uppstår, håller tummarna att det löser sig snart och att inte alltför många nappar på S4'an i helgen, jag ger detta nån vecka till annars kanske jag själv sållar mig till det ledet så ny telefon är ett måste.

    Nån som sitter på nåt annat nummer till Ingram/Brightpoint än mig? 031-719 91 00
     
    -WR- gillar detta.
  19. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har fått svar från både Expansys i England och Webhallen. Båda säger samma sak, otroligt men sant, de får INGET leveransdatum av HTC utan bara några få mobiler då och då...drip-feed.

    Dvs 'leveransdatum av batchen med flera mobiler så att de kan börja skicka ut i större mängder till de som beställt'.

    Båda referrerar till att de får inget svar av HTC.
     
  20. alterswede

    alterswede Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Var precis i kontakt med Dustin.
    Senaste leveransbeskedet jag fått var den 24:e April.

    Det är nu ändrat till den 29:e.