Glömde installera Google Apps

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Isak80, 24 apr 2013.

  1. Isak80

    Isak80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lyckades precis installera CM7.2 på den Motorola Defyn jag skall skänka till min bror, glömde dock att installera Google Apps så Google Play butiken finns t.ex. inte installerad i nuläget. Måste jag göra om hela processen och installera "Google Apps" och isåfall kan någon tipsa mig om var jag hittar rätt Google Apps fil för min mobil (dvs. Motorola Defy)?

    Mvh
    Isak
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Nej, du behöver bara gå tillbaka till recovery och wipa dalvik cahce och sen installera google apps, googla för .zip filen.
     
  3. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  4. Isak80

    Isak80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok nu har jag gjort som du beskrev, "Wipe Dalvik Cache" och sedan installerat gaap, men jag hittar fortfarande inte "Google Play Store" när jag startar mobilen, måste jag göra ngt annat?
     
  5. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Testa igen, insstallera gapps, du kan testa wipa cache och dalvik cache också
     
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tänk på att Play Store inte alltid haft det namnet. Drar man in zip-en för google apps så heter den först "Market" och sedan efter ett tag så uppdaterar den sig själv till Play Store. (Minns inte om man måste starta Market en gång först eller om den uppdaterar sig själv ändå)

    - Ville bara påminna om den grejjen eftersom jag ganska nyligen hade just detta när jag installerade CM 7.2 i frugans Wildfire S...
     
    Last edited: 25 apr 2013