Tips: Inet.se nu i Swedroids forum - börjar med erbjudande på SGS4!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Inet.se, 18 mar 2013.

  1. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Håller fullständigt med!
     
  2. salamandern

    salamandern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är ju lite komiskt att det ska infalla på samma dag måste jag erkänna, med tanke på att jag just nu läser Statistik, sannolikhet och riskanalys så borde jag kunna räkna ut oddsen för det, haha.
    Antar att det blir dyrt att lägga det på helgen med tanke på övertid och OB och liknande kanske?
     
  3. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Tänkte samma sak angående kostnaderna med att ha inventering på helgen. Men det kan ju inte vara sååååååååå svårt att byta datum för inventering kan man tycka? Eller?
     
  4. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Då borde det även betyda att dom fysiska INET-butikerna inte heller får några telefoner tills imorgon..

    Sjukt dåligt om detta stämmer
     
  5. salamandern

    salamandern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Misstänker att eftersom antalet telefoner i första leveransen verkar vara så få är det inget de direkt skulle ta och överväga i det här skedet?
    Troligen hade de inte övervägt det ändå, men ja... Haha.
     
  6. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Nej nu är det ju för sent, de lär redan ha börjat förbereda sig för inventeringen. Men så fort de fick veta releasedatumet så kunde man ju ha tittat på det i alla fall. Det roliga är ju att det här med inventeringen inte nämnts förrän nu, trots att man med all säkerhet har vetat om detta sen ett bra tag innan Samsung officiellt gick ut med releasedatumet.
     
  7. ClaesBas

    ClaesBas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Pratade precis med Inets kundtjänst om min beställning (till butik som inte syns vid "inloggning").

    De inventerar IDAG!
    De skulle ge/få mer information (internt) under eftermiddagen.
    Kundtjänst visste inte om de fått in några telefoner i huvud taget!?

    Det känns inte som om det blir något besök till butiken i morgon.....
     
  8. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag skickade precis ett mail till deras support med samma fråga, kan inte se min order heller. Vad fick du för svar ang. detta?

    Edit: svaret kom fort...

    "Hej

    Tanken är att vi skall få leveransen till vårat centrallager idag men pga att vårat centrallager har inventering idag så kommer inga varor levereras in och ej heller skickas. Så de S4 vi får in skickas tidigast på Måndag till butikerna. Så stockholm får då ev. sin leverans på Tisdag/Onsdag.

    Ps. Vi får in ett begränsat antal så vet ej förrän första leveransen inkommit om det räckte till din order. Ds.

    Vill du avboka din order, vänligen återkom."
     
    Last edited: 26 apr 2013
  9. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Känns mer och mer som man får besöka nån annan butik än Inet.... Yrar man om att man ska få den vid release ifall man förhandsbokar, då ska man ta mig fan hålla det man lovar. Bläääääää
     
  10. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Enligt vad inet skrev här senast så ska man idag kunna se om man blivit allokerad en telefon. Jag beställde 2 minuter efter att deras erbjudande dök upp här på forumet så ja borde ligga rätt bra till i listan :)

    Men i min order är statusen oförändrad, dvs ingen "reserverad status". Även om dom inte skickar något idag kanske man kan se om man blivit tilldelad en iaf.

    Men han som skrev detta kanske inte visste att det skulle va inventering? Eftersom det inte nämndes någonstans.
     
  11. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Dom verkar ha fått kalla fötter och försöker som alla företag tiga ihjäl problemet... Har till skillnad från många andra inga problem med att vänta lite då jag inte kommer kunna hämta ut paketet förrän i slutet på nästa vecka men det är just bristen på kommunikation som är dålig. Varför inte skriva vad man vet här i tråden och lugna ner många?
     
  12. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag beställde min 1 dag efter att erbjudandet hade lagts upp här. Hoppas man har en hyfsad plats i kön iaf :ehm:
     
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det får vi väl hoppas på att du får, jag bokade för tre veckor sedan och räknar med att få vänta ett tag. Du bör ju ha din telefon innan jag får min iaf! :cool:
     
  14. Inet.se

    Inet.se Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hej allihopa! Vill börja med och be om ursäkt över dålig respons här på forumet. Givetvis skall vi vara inne oftare och ge bättre information!

    Har nu kollat upp vad som gäller och det är både bra och mindre bra nyheter. De mindre bra nyheterna är att tilldelningen av lurar i första leveransen är extremt låg. De bra nyheterna är att det relativt snabbt, med lite tur redan under nästa vecka, skall komma fler och större leveranser vilket gör att många då kommer att få sina beställningar.

    Vi vet i dagsläget inte exakt hur många telefoner vi får under nästa vecka, men kommer att uppdatera direkt här på forumet så fort vi får någon mer information än ovan.

    Det är jätteråkigt att inte kunna ge några klara besked, men tyvärr är informationen från Samsung och leverantören bristfällig och ovan är allt vi har att gå på.

    Kan lova er att vi jagar lurar både natt och dag för att kunna skicka ut till er kunder, men tyvärr hjälper inte alltid det.

    När det gäller inventering så var denna dessvärre planerad långt i förväg. Fredag är den dag vi normalt skickar lägst antal ordrar vilket gör att inventering en fredag drabbar minst antal kunder. Detta i kombination med att vi har bokslut denna månaden gör att inventeringen hamnade olyckligt sett till S4 releasen. Kontentan av detta är att telefonerna skickas under måndagen i stället för fredagen till er som var snabba att beställa på nätet. Med andra ord så handlar det om en dags försening då ni får telefonen på tisdag i stället för på måndag.

    När det gäller er som bokat i butik så går bud till både Göteborgsbutikerna och Stockholm under måndagen. I Malmö hade vi ingen som låg tillräckligt högt upp på kölistan så dit skickas inga i första leveransen.

    Har varit lite frågor om vi kommer att ha disponibla telefoner i butikerna och här är svaret att vi alltid går efter kölistan, oberoende om man lagt order på nätet eller i butik. Så fort kölistan är tömd så kommer vi att ha disponibla telefoner i butikerna!

    Har ni frågor om er specifika order så droppa ett mail till [email protected] eller ring oss på 031-652700.

    Ni är även välkomna att ventilera generella saker direkt här i tråden.

    Vill åter igen passa på och be om ursäkt över förseningen och bristande information. Vi jobbar på att få mer information från Samsung och kommer posta den här så fort vi får tag på den.

    Skicka ett mail till [email protected] eller slå oss en signal på 031-652700 med ditt önskemål så hjälper vi till. Skulle dock rekommendera att låta webbordern ligga kvar då telefonerna först landar på centrallagret för vidare leverans till butikerna och webbordrarna skickas direkt från centrallagret! När det gäller leverans till den 27:e så ligger du tyvärr för långt ner i kölistan om ordern kom in den 9/4.

    Får även passa och önska trevlig helg till er alla!
     
    PatrikDroid, trozen, dimaZ och 3 andra gillar detta.
  15. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Inet är ett föredöme för andra företag hur man sköter kontakten på forum och social media. De skulle kunna vara lite snabbare en dag innan release, men jämfört med andra företag sköter ni er bra.

    Köpte min dator från er.
    Tyvärr inte telefonen.
     
  16. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    hur ser det ut på kölistan, från vilket datum har man en säker plats i första utskicket? är det något som ni kan lägga fram här ?
     
  17. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Såhär ska det se ut! Snyggt och som redan nämnt MYCKET föredömligt. Får kunderna mycket information så gör det inte ALLS lika mycket om det är en del mindre bra nyheter. Telenor ger ju fortfarande bara "vecka 18" som besked till sina kunder. Nu påverkar det inte mig då jag bokat i butik och via företagsavdelning, men jag fick veta det idag och har vart som på nålar hur länge som helst. Snyggt Inet! Köpte själv en stationär dator hos er förra året, asnöjd. Kommer handla hos er så mycket jag kan framöver.
     
    acr och Davil gillar detta.
  18. drlipton

    drlipton Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar samma sak

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  19. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Det vore kul att veta!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  20. Inet.se

    Inet.se Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Eftersom vi inte vet exakt hur många telefoner det rör sig om så är det svårt. Efter att första leveransen har gått iväg kan vi dock skriva vilket datum den äldsta ordern som väntar har så kan ni få ett hum om det iallafall - återkommer om det!

    Vill ni veta specifikt om er order så ber vi er att ni kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller [email protected] för snabbast och bäst hjälp!