Problem: Problem med Galaxy S III och Tele2

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Merdon, 24 apr 2013.

  1. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej,

    För ett par dagar sedan så har det börjat bli problem för andra att ringa mig. Flera timmar efter att de har ringt så får jag meddelande om att 07xxxxxx har försökt kontakta dig kl xx:xx. Jag har däremot inte märkt några problem med att ringa andra. Ibland kommer dock samtalen fram. Har testat basala saker som att starta om mobilen.

    Jag har visserligen rotat mobilen och har en custom rom men jag har inte gjort något speciellt eller uppdaterat romen på över en månad nu och problemen startade igår. Har inte heller tidigare haft detta problem.

    Kan inte se att Tele2 har några driftstörningar i sitt nät när man kollar på deras hemsida, men jag har inte hunnit ringa upp och snacka med dom än.

    Någon som har liknande problem och eventuellt något förslag på lösning (om det nu inte är Tele2 som är problemet)
     
  2. Seal

    Seal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Samsung S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Note 9
    Jag har samma problem med min orootade S3 LTE, jag kör nu utan 4G och den verkar fungera nu.
    Tele 2 bytte mitt simkort och nollställde abonnemanget, det hjälpte inte tyvärr, så jag kör utan 4G.
    Riktigt tråkigt!
     
  3. Jimmz

    Jimmz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du verkar inte ensam, ibland så går det inte att kontakta mig heller, och vad jag har hört skyller tele2 på telefeonen, men jag är tveksam, bara hört folk med tele2 som har just detta problemet
     
  4. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Verkar som jag också har råkat ut för problemet, Tele2 här med.
     
  5. Sarcosian

    Sarcosian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Definitivt ett operatörsrelaterat problem då ingen av de som har andra operatörer rapporterat liknande problem. Har samma problem sedan förra helgen, inga missade samtal men tappar pågående samtal och/eller får robotröst. Har 4g avstängt om jag inte kopplar upp andra enheter. Dock förbättring de sista dagarna.

    /sarc

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  6. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Kan väl fortf vara fel på telefonen för det är skillnad på en telialur mot en tele2lur. Kanske den komponenten som inte är tillräkligt optimerad för att funka i tele2?

    Samsungs nya nordiska sigill märke som bla ska garantera att att övergången mellan 3G och 4G är ordentlig testad med de nordiska operatörerna och ska fungera verkar ju ganska värdelös och enbart i reklamsyfte efter alla problem med sgs2 lte.
     
  7. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade en del strul första dagarna med telefonen. Meddelanden som inte gick fram och buggig 4G-anslutning. Efter ett antal omstarter och några dagar så har jag varit helt utan strul, i stort sett, i flera veckor nu.
     
  8. Nicke_P

    Nicke_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har S3 LTE ett par månader nu och från början funkade allt helt smärtfritt. Men för ca fyra dagar sen började även dessa problem för mig. Märkte inget först, men när jag sedan ringde upp en kompis fick jag 13 sms om missade samtal och även ett par vanliga sms som inte kommit fram.

    Ringde Tele2 idag och de hade aldrig hört talas om något liknande sa de. Men mest troligt är det ju ett operatörsproblem eftersom så många verkar ha felet helt plötsligt.
     
  9. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Precis detta fel hade jag med många andra på samsungs första 4G mobil men dom löste det med en uppdatering typ ett år efter lansering. Det betyder ju att felet låg i mobilen. Så jag tror att det även nu är fel i mobilen.
     
  10. Nicke_P

    Nicke_P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det kanske är så att det beror på telefonen, jag är ingen expert. Det jag dock tycker är konstigt är att det kom helt plötsligt, både för mig och för andra här. Jag använder telefonen otroligt mycket, både privat och i jobbet och jag har inte haft något problem över huvud taget, förens för ca fyra dagar sen. Då helt plötsligt gick det inte att ringa till mig alls om jag hade 4G.
     
  11. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    568
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ja, är väl samma tid för mig ungefär, ca 4 dagar sen.
     
  12. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Satte igång 4G för en vecka sen för att prova och har inte vad jag vet missat ett enda samtal/sms.

    Kan problemet varit operatörsrelaterat ändå och tele2 äntligen löst det? Någon som fortf har problem?
     
  13. rörmokarn

    rörmokarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Enstaka basstationer som skapade problemen, verkar dock som dom löst det för ett tag sedan. Växling från lte900 till gsm tar däremot ett tag.
     
  14. xbh

    xbh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    problem med S3+S4 och Tele2. Samtal "försvinner"

    Har exakt samma problem med min S3, får sms om att någon pratat in på telesvar, utan att telefonen ringer eller att det syns något i samtalsloggen.
    Min sambo som också har Tele2 och en S4 har samma fel.

    Ringde till Tele2 och fick prata med en inkompetent besserwisserfjortis.
    De har aldrig hört talas om detta problem enligt henne, vilket är skitsnack.

    Läst innantill från deras manual, började hon skylla på;
    SIM-kortet: tydligen är det den som orsakar dålig täckning och dålig uppkoppling (???????????????????????????)
    Sedan skyllde hon på telefonen. Enligt henne så är Samsung telefonerna jättedåliga när det kommer till täckning etc (????????????????)
    Hon skyllde även på att jag har tjocka väggar hemma (bor i hus med många fönster).
    Det sista och vettigaste tipset var att stänga av 2G eller 3G. Tror inte att det hjälper, men det är värt ett försök.

    Så, ja, det är lönlöst att ringa till deras sk tekniska support, för man får ändå inte prata med en tekniskt kunnig person och slutar med att man blir förbannad på dem.
     
  15. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har i sommar vid min sommarstuga upplevt samma sak som "xbh". Telefonen ringer inte upp eller bara ena parten hör. På alla andra ställen jag besökt har telefonen fungerat perfekt :) kan inte vara fel på telefonen). Tvingar jag ner den till gsm fungerar den. Enligt Tele 2 är 3g helt kasst i området men 4g utmärkt. En fråga: skall inte telefonen själv koppla om till det bästa nätet, i detta fall 4g?.
    Efter ca 10 samtal till support (?) denna sommar vet jag att teknikerna inte får prata direkt med kunderna ( kan ju kosta pengar om de avslöjar något) billigare då att ha en fjortis springande mellan sin telefon och teknikern. Fick i alla fall en gratis månad för allt besvär. Enda som varit bra med tele 2 support denna sommar är väntetiden på mindre än en minut varje gång!