Startat en webshop, feedback tack!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Xantor, 25 apr 2013.

  1. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jo det är sant..

    Har tittat lite på det, har ganska mycket dö utrymme på min skärm iaf.. en några banners hade itne varit fel..

    Ska bara hitta ett sätt att sätta dig några!
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Vad jag har fått höra så får inte ecigg säljas med nikotin i. Men kan ha fel.

    Till TS, lycka till. Får beställa en när jag slutar röka;)

    Skickat från min HTC Wildfire S A510e via Tapatalk 2
     
  3. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja absolut!

    Jag har nu gjort så att ni på swedroid får 10% rabatt på allt, bara ange koden "Swedroid" i kassan så drar den av 10%.

    helt rätt man får inte sälja nikotin i sverige, inte i dess rena form (tobak är inte ren form) så det är helt rätt !
     
  4. seblun1

    seblun1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Göra så att man kommer in på sidan!

    Min Nexus 4 kan tapatalka :)
     
  5. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER


    Nu hänger jag inte med! haha

    Vad menar du ?
     
  6. Solillaquist

    Solillaquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om du vill översätta sidan till andra språk så du kan sälja till andra länder så vet jag ett företag som sköter allt sånt.
     
  7. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jasså ?

    Kanske hade varit något. Hur går det till menar du ?
     
  8. stighjalmar

    stighjalmar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena Xantor. Tänkte bara titta förbi och höra hur det går med affärerna.

    Hoppas att du förstår att kängan på flashback var nödvändig och att du lärde dig något av det. Förstår såklart att du i din iver kanske bara ville visa upp butiken och inte tänkte hela vägen, men det gäller att vara smidig och professionell i ditt tillvägagångssätt. Hos mig och den större delen av den växande communityn råder nolltolerans mot vad vi uppfattar som "oseriösa aktörer".

    Mycket grovt generaliserat kan man säga att det finns två typer av butiker; De som vänder sig mot nybörjarna och drar nytta av deras okunskap för "snabba pengar". Och de som tänker långsiktigt och satsar på återkommande kunder.

    Hoppas såklart att du vill hamna i den senare kategorin. Några tips för att nå dit:

    • Communityn respekterar ärlighet och transparens över allt annat (t.o.m priset). Uppge alltid ursprung/tillverkare för samtliga produkter och fall inte i "rebranding"-fällan. Om du har genuina produkter, skryt om det. Om du har kopior, var ärlig/tydlig.

      Uppge tillverkaren av dina juicer, ödsla inte konsumentens pengar på onödigt etikettbyte.

      Om det uppfattas som att du försöker försvåra prisjämförelser mellan dina och konkurrenternas produkter är din butik bortom all räddning.


    • Sortiment. Ta reda på vilka produkter de erfarna användarna gillar. Det är ingen synd att erbjuda kopior men det bör vara ett komplement till beprövade genuina produkter.

      Några "must have" för tillfället:
      Clearos: Kanger Protank/T3/Evod, Innokin iClear 16/30, Vision Vivi Nova v2.5
      Batterier: Joytech ego Twist (och/eller) Vision Spinner. Joyteh eVic


    • Pris. Förvänta dig inga stora marginaler. Jämför prisnivåerna för alla produkter med konkurrenterna i Sverige och Danmark. Så länge du kan erbjuda bra support och blixtsnabb leverans är övriga marknadens priser av mindre betydelse (du kan ändå aldrig nå deras nivåer).
     
  9. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har rätt, det var lite dumt skrivet där inne även om det är sant. Jag använder faktiskt Lava tube från min verksamhet.

    Och faktum är att min vätska är igen tillverkad så det är ingen lögn.

    Eftersom jag inte anser att min webshop är klar så har jag inte lagt till allt som ska läggas till som t.ex tillverkare eller gjort kategori texter eller annat..Satsar lite på uppbyggnad sen får jag ta det som det kommer.. när jag känner mig klar öppnar jag upp på riktigt och börjar köpa reklam möjligtvis. Vill ju självklart att ryktet ska byggas upp utav förtroende och kvalitets produkter, sen vart dom kommer ifrån kan kvitta, men självklart ska det framgå på sidan.

    Är hela tiden ute efter kritik på sidan, det jag skrev där var helt enkelt min upplevelse - felskrivet.


    Vill inte kalla mig oseriös men lite ivrig att komma igång kanske, satsar hårt på detta men eftersom jag köper saker från kina så vill jag gärna prova allt själv för att vara säker på att det jag säljer är bra..Dock har jag bra kontakter i UK, US som har allt du pratar om jag borde ha, dock kostar allt en förmögenhet att plocka hem.. Folk tror man får det för 10kr st men så är inte fallet.

    Jag har provat många olika leverantörer från kina och det har kostat mig.. Men nu har jag hittat folk som kan leverera produkter och ger mig den service och garanti jag behöver.

    Vad gäller marginaler så förväntar jag inte mig att detta går att leva på alls. jag har den som en rolig hobby och lär mig hela tiden av att försöka sätta upp en seriös shop.


    För övrigt.. har ändrat lite på sidans utseende, va tycks ?
     
  10. stighjalmar

    stighjalmar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det tror jag säkert :) Men det kunde lätt uppfattas som en "undercover"-rekommendation, speciellt det andra nu borttagna inlägget där du hänvisade till "deras" juicer.

    Modigt av dig att ge dig in på kommersiell framställning av juice. Hur ser lagrummet ut på den arenan? Jag har fått uppfattningen att det är lite av en gråzon i väntan på prejudikat. Läkemedelsverket lär gissningsvis vara väldigt restriktiva med tillstånd.

    Råder dig att vara försiktig. Men du bör vara tydlig med hur tillverkningsprocessen ser ut, att labbet håller viss standard och givetvis bifoga en komplett innehållsförteckning för smakämnen och tillsatser.

    En snabbis ang. layouten. De flytande bilderna på sidorna ger mig ordentligt huvudverk ;)
     
  11. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Aa måste våga satsa annars kommer man ju ingenstans :)
    Så vitt jag lyckats läsa mig till är det nikotin som är den största boven men det kommer man ju runt genom att inte skicka det från sverige..

    jo haha bilderna är lite av ett test förtillfället.. Som sagt första gången jag sätter upp en sida så provar fram och tillbaka hela tiden.. jädra jungel de där med hemsida alltså...


    Hela detta har en lång inlärningsprocess.. Jag har sålt detta via direkt försäljning nu i snart 2 år.. Att ta steget att sälja på nätet är rätt stort och definitivt mycket svårare än jag trodde!
    Men om man lyckas så är det kul! -redan nu är det kul
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Min första och spontana reaktion: Byt logga! Alltså ta bort www. och .se och lämna VapeIt ensam.
     
  13. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ska genast prova det!
    Du är den första som reagerar på det dock =P men all kritik är välkommen som sagt

    har faktiskt inte tänkt mycket på det, är inte grafisk designer direkt.. Vill gärna göra allt själv också så antar det blir en hel del fel på vägen o_O
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag vet ingen större webbutik eller fysisk butik eller företag som skriver www. eller toppdomän (.se) som en del av loggan. Det hör inte till liksom.

    Just www. känns föråldrat. Vissa skriver www.vapeit.se men det blir mer vanligt med http://vapeit.se/ eller bara vapeit.se beroende på sammanhang. Ibland räcker det att skriva vapeit.se för det ska bli en länk. Själv skriver jag alltid så i adressfältet. Oavsett www. eller http:// så bör det inte ingå i en logga. Enkelhet i all ära!
     
  15. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt.. Själv skriver jag alltid www. av nån konstig anledning.. Men du har rätt.. Det ska bort! photoshop direkt!
     
  16. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    sådär! fixat.. nu får vi se ifall någon reagerar på det.. Positivt eller negativt

    Tack för hjälpen, upskattas!
     
    Last edited: 4 maj 2013
  17. Davido

    Davido Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft webbutik i ett par år och med Opencart.

    Nu har jag ingen som helst koll på elcigaretter, nada :) Men kan ge lite tips ändå ang butiken.

    Den scrollbara bilden som du har som bakgrund skulle jag ta bort. Den tar för mycket fokus. Målet är att få kunden att avsluta ett köp, då ska du ha så lite hinder som möjligt för kunden.

    Visa tydligt hur kunden kan betala och hur detta kommer att levereras. Lägg till information om de kan betala med kort i headern samt vilket fraktbolag du skickar med. Du behöver inte skylta med tex Paypals logga, om du har det. Det räcker med vilka kort de kan använda.

    Sedan kommer opencart med en massa saker man inte behöver. Kika lägst nere på sidan. Du kan säkert välja bort ett par avdelningar som ingen kommer att använda. Som tex "Önskelista". Jag tror att de flesta använder sin webbläsare och lägger in ett bokmärke i stället för att lägga till den i en "Önskelista" i din butik.

    Sedan om man går in på produktnivå så finns det massa saker som är onödiga att visa för kunden. Antar att detta är riktat till privatpersoner? Då behöver du inte ha momsinformation under produkten, det räcker att ha i kassan. Likaså med "Lägg till i önskelistan" och "Jämför". Dessa två medför inget värde till kunden anser jag.

    Större och tydligare köpknapp är alltid bra.

    Mycket av det som jag nämnt kan ändras manuellt om man går in i koden på temat, men det finns även moduler och vqmods som man kan använda. Fördelen då är att man har ett intakt tema kvar som inte är ändrat i fall att någonting skulle gå snett eller om en uppdatering skulle komma.

    Kassan i Opencart är ju inte den bästa. För många steg och för många onödiga val. Som jag sa innan, så lite hinder som möjligt för kunden. Om du vill utveckla butiken mer så kan jag tipsa om denna kassa: http://www.opencart.com/index.php?r...tension_id=4811&filter_search=simple checkout

    Den är prisvärd och anpassningsbar. Suverän support från skaparen också.

    Lägg ut användbar information till kunderna. Skriv unika texter till produkterna och börja sedan att arbeta med sk "off site sökmotoroptimering". Dvs få andra sidor att länka till dig. Ju mer relevant sidan är ju bättre är länken. I en kategori där det är hård konkurrens räcker det inte med bra innehåll. Länkar är en stor del av Googles algoritm och påverkar resultatet väldigt mycket.

    Hoppas det hjälper lite :)
     
  18. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER


    Där har vi det!

    Precis sån kritik jag va ute efter !
    Tack så hemskt mycket.. ska genast se över dom punkter du tog upp!
     
  19. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    skulle jag möjligtvis kunna få se din webbutik ? :)
     
  20. Dawnengine

    Dawnengine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus
    Telefon 2:
    HTC One M7
    ROM:
    SlimLP 5.1.1
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Platta:
    iPad Mini
    Platta 2:
    Google Nexus 7 2012
    ROM:
    Paranoid Android 4.1.2
    Snygg design!