Byta ut högtalarelement.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Amilius One, 13 maj 2010.

  1. Amilius One

    Amilius One Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj alla.

    Ja, ljudet i Desires högtalare är ju som sagt skit och nu har jag finkammat hela nätet efter nån som har bytt ut den men kammat noll. Jag undrar om nån här inne åtagit sig detta lilla projekt och hur det isåfall gick?

    Jag har ett hötalarelement från en N76 med fantastiskt ljud som hade varit grym i en Desire, och jag tror att det inte skulle vara en alltför komplicerad historia att lossa på Desires högtalare och löda fast N76-speakern istället. Det är visserligen inte exakt passform men elementet är såpass litet att man skulle kunna kompensera med plastic padding och värmebeständigt silikon. Vad tror ni? Om nån har några fler tips och idéer på detta, hit me back! Jag lovar att keep you posted på mina egna resultat om jag skulle våga mig på att göra detta först.
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Nice, skulle testa direkt om jag hade en högtalare :)
    Hmmm, har ju en gammal n95 liggande hmmm
     
  3. Gizgiz

    Gizgiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du går igeno med projektet så måste du dokumentera med info och bilder så vi andra får tips ^^ Låter intressant!

    Ljudet i orginal är helt kasst, testade idag att använda GPS'n men det gick bara inte.. Som tur är har jag fm-sändare så man använder bilens högtalare men det är ju alltid lite jobbigt :/
     
  4. edsbyn

    edsbyn Guest

    Vad är du van med för högtalare?
    Tycker att min desire spelar lika bra eller nästan bättre än min gamla SE w760i som jag inte alls klagat på innan.

    Helt klart nöjd med högtalarna!
     
  5. KluddKalle

    KluddKalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad har du för FM-sändare till din Desire? Funderar på att skaffa en...
     
  6. Gizgiz

    Gizgiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min förra Nokia E51 samt den SE jag hade innan (minns inte vilken model de var, men de var iaf en vanlig mobil, inget häftigt), båda hade bättre ljud än den i Desire'n

    Laddat upp ett exempel mellan Desire & Nokia E51 (som verkligen inte är en media-telefon, mer till arbete): http://upl.gizgiz.nu/files/lalaaa.mp3
    Gissa vilken som är vilken..

    Jag har en: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18532

    Funkar ok, men har ett problem.. När jag pluggar in en laddare till mobilen och kör med sändaren samtidigt så piiiper det samt är lite annan störning.. Vet inte om det är laddarens fel eller sändarens
     
    Last edited: 13 maj 2010
  7. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Köp en bilstereo med Aux-in istället och dra en direktkabel. Perfekt ljud
    utan störningar :)
     
  8. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Holy crap va illa W760i måste spela om du är nöjd med Desirens högtalare. :)
    Jag har inte ägt en telefon på senare tid (5år) med sämre högtalare.

    Fast alla har ju olika krav och som du sa, olika telefoner innan. Jag har kört ett knippe SE Pxxx och alla tre iPhone innan.
     
    Last edited: 13 maj 2010