Diskussion: Batteritid på Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av marulk, 4 nov 2012.

  1. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Här är ett exempel, vad är ert utlåtande om detta?

    [​IMG]
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Så nu har jag också testat. Vet inte om jag gjorde rätt enligt guiden som man skulle göra, men jag iafall gjorde en återställning/flash till helt stock google image och sen efter det flashade jag om paranoid android.

    Än så länge har jag faktiskt sett ganska så bra resultat av de lilla.
    När jag ryckte ut sladden från datorn så var procenten på 56 %.
    Nu 1 h 27 m senare så ligger den på 38 %.
    Och skärmtiden ligger på 50m. Men ska som sagt göra några laddningar innan jag kan uttala mig till fullo.

    Dock kan jag bli lite less på att Wugfresh metod att göra backup på sD fungerar skit.
    Trodde den fick med mina foton, bilder, musik, apk filer o s v, men icke ..:( Så nu är allt borta. Inte världens ände, men surt ändå.
     
    jocke_lulle gillar detta.
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ser ju bra ut, hur lång skärmtid?

    tptlk
     
  4. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Det låg på ungefär 1h och 40 minuter. Men är detta verkligen bra, ska man behöva ladda två gånger om dagen?
     
  5. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nej 1:40 är verkligen inte bra. Jag har inte kollat kollat min eftersom den ligger på laddning i princip dygnet runt pga den dåliga batteri tiden. Är jag hemma ligger telefonen på en byrå med laddaren i, kör jag bil sitter ciggkabeln i och är jag på kontoret så sitter den i datorn med USB kabel. Under dom korta stunderna jag inte laddar den sjunker batteriet med blixtens hastighet så fort jag använder telefonen.
    Åker jag till Sthlm och kollar film/serier på flyget i 45-50min så drar den 35-40% batteri vilket gör att jag helt enkelt tvingas skita i använda den för annars kan jag inte ringa/SMS:a på eftermiddagen.

    Mao batteri tiden suger åsneballe på N4

    Skön telefon med grymt flyt, skarp skärm och allmänt trevliga funktioner men... Batteriet är riktigt dåligt, så dåligt att man drar sig för att tända upp skärmen och använda den och låter den ist ligga på konstant underhålls laddning.

    Tog telefonen helt full från laddaren, satte mig på muggen och skrev det här inlägget, det kostade 5% batteri!

    Nej nu ska jag bajja klart och gå o ladda min telefon igen :)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  6. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    På din* N4.

    Har du några tankar på att roota? En ny kernel kan göra batteritiden avsevärt bättre.

    Skickat från min Nexus 4
     
  7. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    En av anledningarna jag köpte en Nexus var faktiskt för att köra Stock och slippa root/kernel, rom träsket.

    Är det acceptabelt att en stock telefon ska dra batteri fortare än man kan ladda den?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  8. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Nej verkligen inte, du verkar ha haft en jävla otur. Hur länge har du haft den? Det är sjukt att det kan va så olika mellan telefonerna.

    Skickat från min Nexus 4
     
  9. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Är du aldrig ansluten till wifi? För det gör ju under med batteri tiden. Jag får lätt över 2 timmar skärmtid på min.. Men ska prova att skita i wifi och se vad som händer.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  10. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag är alltid ansluten till wifi hemma och på kontoret, stänger av wifi också i samband med att jag lämnar hemmet eller kontoret för att spara lite batteri där också.

    Den har så usel batteritid att jag blir förbannad bara jag tänker på den, använder den nästan uteslutande att ringa/whatsappa med nu, andra "smartphone" funktioner såsom spel, musik, video, mail, facebook m.m. använder jag aldrig längre, kan inte riskera att sitta med 10% batteri efter halva arbetsdagen så....

    Min iPhone 4s hade inte lysande batteri men den upplevs som en evighetsmaskin i jämförelse med N4. Den laddade dessutom batteriet med typ 30% efter 5min i laddaren. Nu skriver snart något ålarens här inne "köp då en iPhone igen", eller nåt i den stilen... Brukar inte ta så lång tid här har jag märkt.
     
  11. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER


    Provat en fabriksåterställning för att se om problemet kvarstår utan dina tredjepartsappar ? Och att sedan installera få appar per dag för art utröna vilken eller vilka appar som ställer till det. Eller börja med betterbatterystats enligt nedan.

    Kvarstår problemet efter fabriksåterställning bör du lämna in telefonen på garanti för då är det något fel på den.




    Nej det var inte bra. Ladda ner betterbatterystats från xda så kanske vi kan se vad som orsakar den dåliga batteritiden.

    Alternativt prova fabriksåterställning enligt ovan. Hjälper det inte dig heller bör du också ta det på garantin.

    tptlk
     
  12. 8301

    8301 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Skriver detta för att väga över lite till det positiva, vilket den här tråden inte direkt gör.

    Efter jag hade läst den här tråden var jag riktigt orolig över att min N4 inte skulle "orka" med en hel dag på jobbet samt träning och mer eller mindre konstant mp3 lyssnande.

    Men jag kan ärligt inte klaga, efter 1 månads användning, att efter en dag (kl 05:55 till 22:00) ha runt 30-40% kvar på telefonen. Jag laddar den varje kväll vilket för mig inte är ett problem.

    Jag kör helt stock och inga spel men använder den kontinuerligt med fullsync mot google, facebook och push email och mycket podcast. Wifit endast påslaget när jag är hemma.

    Jag kunde inte vara nöjdare.
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har använt min rätt mycket. 16 timmar sedan laddning och 5 timmars skärmtid. Brukar vanligtvis få ut den skärmtiden under ett dygn och tycker därför att jag kanske borde fått närmare 6 timmar nu när jag använt den mer intensivt. Dock spelade jag ett krävande spel, GTA 3, i ca 30 minuter och det drog såklart mycket batteri. Är väldigt nöjd ändå :)

    Stolt ägare till en Nexus 4!
     
  14. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Får du ut över 5 timmar skärm tid på en laddning ? Det kan jag bara drömma om

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Kan det inte bero en del på vilken binning man fått av processorn? Vissa har ju helt enkelt finare kretsar i sina som drar mindre ström vid samma belastning.
     
  16. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja brukar få ut runt 5 timmar om jag inte spelar något krävande spel. Tycker inte det är särskilt svårt att komma upp i det. Främst är det ju att skärmen är tänd som drar batteri och därför har jag skärmen på "halvljus".

    Stolt ägare till en Nexus 4!
     
  17. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    alhalalhal: Jag tror absolut att du förstår att så som DIN telefon beter sig är ett extremfall. Det finns ingen nytta med att försöka lösa dina problem, det är uppenbarligen fel på telefonen. Så att säga att Nexus 4 har dålig batteritid är ren och skär lögn. Inte i ditt fall, men så är ingen annan telefon som din heller.

    Det man alltid måste göra är en fabriksåterställning. Är problemen kvar efter det då är nästa steg självklart - lämna den till din återförsäljare. Dina problem är inget som kan lösas med kernelbyte och liknande verkar det som, tyvärr. Lycka till!

    Sent from my Paranoid Nexus⁴
     
  18. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ska testa återställa. Är det från inställningsmenyn du tänker på då? Eller måste man boota recovery läge eller liknande? Isf hur gör man då?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  19. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Inställningar > säkerhetskopiering och återställning ;)

    Skickat från min Nexus 4
     
  20. spoty

    spoty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    485
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Med francos senaste kernels är det totalt omöjligt för mig att få mindre än 4h SOT med endast 3g,hur mycket jag än försöker. För någon månad sen kan jag erkänna att jag alltid fick 3-3.5 SOT men med alla senaste kernels får jag 4 1/2h SOT utan problem, minst. Kör auto på ljus, inte underklockat något och har sänkt volts med 75,det hjälper dock inte batteriet mer än marginellt. Har stängt av massor onödiga processer med startup manager och det hjälpte enormt.
    Har nu 50 procent kvar med 2h20min SOT och har kört enbart 3g och lyssnat på musik konstant.
    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 1 maj 2013