Fråga: Recension/utvärdering av S band och hälsoappen?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av zog, 24 apr 2013.

  1. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,
    Är det någon dom har sett en utvärdering av hur s band fungerar i praktiken och svarar på frågor som: Mäter den rätt? Hur känns bandet att ha på sig? Hur vet du vilken storlek du skall ha? Hur bra/överskådlig är hälsoappen och hur väl integrerar den med andra tillbehör?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  2. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag fyller på med ytterligare frågor

    Jawbone eller S band?
    Jawbones app har släppts till android. https://jawbone.com/up. den här produkten är det lätt att hitta info om
    S band- Hittar inte mycket info.
     
  3. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  4. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mer frågor kring hälsopaketet

    Är det bara jag som är intresserad av dessa frågor???

    Jag skulle vilja veta om S Healths matregistrerare eller annan del av hälsopaketet klarar följande. Detta är vad den app jag använder idag ShapeUp klarar.

    Jag skulle vilja veta om den medföljande S hälsopaketet klarar följande "food tracker"

    1) Sätta upp plan för hur många kalorier du skall äta baserat på vad du väger och hur mycket du vill gå ner.

    2) Möjlighet att lägga in måltider (bestående av varor i registret) som du kan välja om och om igen (typ Frukostgröt, Lindas smaskiga chokladkaka)

    3) På olika sätt ange mängd av en matvara (t.ex. styck, gram, dl)

    4) Favoritmarkera mat

    5) Förutom kaloriintag få en rapport på hur kolhydrater, proteiner och fett fördelat sig procentuellt

    6) Kunna mäta mängden mättat fett, natrium och kalium och gärna andra näringsämnen

    7)Beräkna ungefärliga förbrukade kalorier baserat på din vikt och på vilken sport du utövat

    8) Kunna lägga upp nya varor i registret

    9) Se statistik över mätta eller inmatade steg

    10) Möjligt att mata in kroppsmått (midja, stuss, överarm, fett%) och få förändringen representerad grafiskt
     
  5. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är "S health" appen verkligen så här dålig

    Jag testade "S health" appen inne på Elgiganten idag och blev besviken. Säljaren sa att det kunde bero på att det var en demo.

    Följande hände: Jag registrerade en person och började söka fram olika livsmedel.

    Jag började med havregryn. Livsmedlet fanns i databasen med jag kunde inte välja havregryn i enheten dl, faktiskt kunde jag inte välja havregryn i någon enhet alls. Jag kunde välja på olika (så vitt jag förstod) för mig okända faktiska storlekar som hette typ mini,liten, normal, stor och jättemycket. Det framkom hur många kalorier respektive storlek motsvarade men det stod ingenstans hur stor mängd som avsågs. Det gick inte ens att ange hur många gram användaren tänkte äta.
    Jag gav inte upp. Jag valde helt enkelt en lämplig storlek genom att fundera ut hur många kalorier mina tänka 1dl havregryn innehöll på ett ungefär.

    Jag försökte nu mata in skumtomtar. Telefonen hittade skumtomtar i databasen men minsta valbara mängd var 175 kcal. 175 kcal motsvarar cirka 5(!) skumtomtar.

    Då gav jag upp. Om appen fungerar så på riktigt är det oanvändbar. Jag skall testa en "sälj"-telefon imorgon.
     
  6. Ent

    Ent Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    S20 Snap

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S20 Snap
    Telefon 2:
    ROG 2
    Telefon 3:
    S4
    ROM:
    Optimized LOS 17.1
    Låter ju inte alls bra. :S
     
  7. zog

    zog Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    http://www.dialaphone.co.uk/blog/2013/04/18/s-health-on-the-samsung-galaxy-s4/

    Detta är ett riktigt "bedömning" av hälsoappen.

    Hon hade inte dansa problem som jag (men versioner kan skilja mellan länder och enhetssystem) men hon lyfter fram två aspekter där appen inte håller kortet måttet.

    1. Det tycks inte vara möjligt att definiera upp måltider, varje livsmedel måste matas in för dig.
    2. Du kan inte mata in mer än en enhet åt gången, du kan inte mata in 2a skivor bröd.

    Om appen fungerar så är den användbar men har stor utvecklingspotential. ShapeUp slår den med hästlängder.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  8. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Måltider går visst att spara. Största problemet är att man inte kan ange mängder utan bara typ "lite" och "mycket" ungefär. Inte heller kan man se E% av de respektive näringsämnena. I övrigt gör den allt du undrade om.
     
  9. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Hur är det med S-band då. Någon som har bra koll?

    Varken Samsungs egen websida eller någon annan jag hittar innehåller särskilt mycket bra info om funktion och användningsområden.

    hittar det bara i en butik som beställningsvara (webhallen).

    Funkar andra bluetoothbaserade HRM-band på samma vis eller måste man köpa till ett sådant också? Jag har nämligen redan ett band med Bluetooth från Polar.
     
  10. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Nikes Fuelband+ verkar grymt, men fungerar väl bara med iPhone?

    Jawbones Up gillar jag inte designen på, och på Phonedog.com sa dom att batteriet suger - bokstavligt talat.

    Fitbit Flex verkar ha bra funktioner och funktionalitet. Smart tex med usb i "låset". Men jag vet inte..

    Nä, så jag väntar med spänning på mer info om Samsungs S band.

    Kanske start en tråd här som heter "S Health"? :)