Problem: Smart skärm funkar inte? S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av mackelitow, 2 maj 2013.

  1. mackelitow

    mackelitow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som topicen lyder, min smart skärm funkar inte på glaxy s4an.
    Dvs smart paus som skall känna av om ögonen tittar på film.
    och överlag att mobilen ska stänga av skärmen då jag inte tittar på den.

    någon som har någon ide eller mer erfarenhet?
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag utgår ifrån att du ha kollat alla inställningar och att funktionen är på.
    Tänk på att funktionen kräver att det är hyffsat ljust på ditt aniktet. Jag har en Note II och smart stay fungerar utmärkt till jag lägga mig och läsa i sängen utan sänglampa.
     
  3. mackelitow

    mackelitow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja okej, kanske är sant, sitter i ett rum nu och testar förbrilt med en vanlig lampa i taket. Ska prova utomhus imrn då tex. Får återkomma. Inställningarna har jag ju bara bockat i det som kändes självklart :)
     
  4. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Smart skärm? Menar du smart viloläge? Smart pause? Smart rotation? Smart bläddring? O.o
    Svårt att veta vad du menar, kan inte läsa tankar genom internet. Krävs att vi är i samma rum för att det ska funka.
     
  5. MartinGW

    MartinGW Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du kommit fram till något mer om problemet? Har du problem jämt? Jag insåg att t.ex chromw som följer med telefonen inte verkar ha stöd för smart scroll funktionen medan standard webbläsaren och standard e-postklienten verkar ha detta och här funkar det helt okay för mig.

    Smart skärm är väl helt enkelt samlingsnamn för alla de funktioner du nämner. I inställningarna på telefonen går dem samlat under det namnet i alla fall.
     
    Last edited: 23 maj 2013
  6. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Ööööh ah jag vet? Det var ju därför jag listade dessa. Det jag försökte förmedla med mitt inlägg var att man bör beskriva sitt problem så gott man kan in i minsta detalj för att kunna få hjälp. Man bör alltså skriva ner vad man upplever för problem, hur det uppstod, vad man testat och vilka resultat man fann. Bonnvett.