Övrigt: Ljud i HTC One

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av zwich, 29 apr 2013.

  1. alfisti89

    alfisti89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
  2. bside

    bside Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Frågan tråden skulle handla om var väl ändå "Hur är ljudet i HTC one?" och inte vilka lurar man skall köpa. Om man inte har Bose hörlurar så kan man lika gärna vara tyst ändå ;)

    Så, hur är egentligen ljudet i htc one?
     
  3. R8V10GT

    R8V10GT Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 apr 2013
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mina Beats Studio lirar jävligt bra ihop med One, överlägset ljudtryck!
     
  4. BigJim

    BigJim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Du är bara pinsam sitter här och raljerar om att man måste ha bra lurar för att höra skillnaden i ljudet när vem som helst kan höra stora skillnader mot ex Iphone 4 oavsett lurar.
    Det som gör det extra pinsamt är att lurarna ni har är knappt är bättre än de som följer med telefonen som visserligen är bra med tanke på att de som följer med är gratis och ja jag har lyssnat på båda.
    Länken bekräftar ju bara att det är low/mid end lurar med dålig kvalité.
    Själv har jag dessa
    som kan köpas för en hyfsat billig peng på ebay de är dock inte tok mycket bättre än de som följer med
     
  5. alfisti89

    alfisti89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Ursäkta? Jag vet inte om det är mer pinsamt att tro dom som följer med är värt något mer än materialet dom är byggd av. Jag hittar dessutom inte en enda review som även testar hörlurarna man får med utan dom alla går direkt till annat fabrikat för standard håller helt enkelt inte måttet. Fast du vet väl bättre än WhatHifi osv så är inte värt att diskutera mer :) Men bra för dig du tycker dom är kick-ass, alla gör tyvärr inte det :)

    "HTC has given the One’s audio performance serious thought. As has been the case with HTC handsets since the Sensation XE in 2011, Beats Audio is on board, bringing its warm, bassy tones to playback. This won’t be to everyone’s taste, especially as you’ll forego some clarity for that extra oomph, but it can easily be turned off in the settings."

    "As for listening to a track through headphones, the HTC One shows similar clarity and punch as it does through the speakers, if not quite offering the togetherness and timing of the iPhone 5."

    http://www.whathifi.com/review/htc-one
     
    -WR- gillar detta.
  6. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Provade lurarna för första gången precis, riktigt bra ljud måste jag säga!

    Skickat från min HTC One
     
  7. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag tror inte HTC har gjort något mer än en for att få bättre ljud.

    S1an har t.ex både bra dac och analoga utgångar.

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  8. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Har någon provat hur det låter när man kör bluetooth-hörlurar som har stöd för aptx? Har ni förövrigt några tips på bra sådana lurar? Gärna ett par som funkar både med kabel och Bluetooth.
     
  9. Luccifer

    Luccifer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Medföljande lurar med avstängd beats audio tyckte jag spelade bättre än mina sennheiser CX-400II.
     
  10. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tycker de medføljande lurarna var väldigt sköna, helt klart över förväntan och en rolig uppgradering från standard ear-pod från Apple :)
     
  11. Fille14

    Fille14 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen fått min one, testade mina beats studio och de var riktigt bra ljud. kraftig och ren bas tydlig diskant ,och hör nu en massa mera detaljer än min förra note :)
     
  12. jeppe82

    jeppe82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har laddat ner en gratis equalizer som är tillverkad av Smart Android apps, LLC till min HTC One. Tycker att det blir mycket bättre ljud med den när man har aktiverat equalizer, bass boster och virtualizer än med beats-funktionen.
     
  13. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    För er som inte bara är ute efter spekulationer, teorier och risk för sand i ögonen så finns det ju faktiskt tester också på detta, som t.ex.

    Såja, nu är rätt länk hittad igen :)

    http://www.youtube.com/watch?v=7j06aYYkzdQ
     
    Last edited: 9 maj 2013
  14. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det har jag verkligen inte påstått heller! Men att jämföra dessa med de medföljande hörlurarna är ju inte seriöst någonstans! Såvida man inte har fel på öronen och helt enkelt inte kan höra skillnad!
    Sen antar jag att man autoamtiskt förlorar en diskussion om man böjar slänga in ord som "mupp", istället för att faktiskt komma med något vettigt. Men du visste väl redan när du körde vidare på det här spåret att du någon dag skulle komma till en återvändsgränd!
     
  15. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Med risk för att stå ut i mängden och hålla mig till ämnet, jag har tidigare påstått att ljudet i iPhone 5 var lika bra som det man fick ur HTC One (baserat på tester i affärer) får nu skamset erkänna att jag hade fel. Nyfikenheten gjorde att jag till slut handlade en HTC One och ja, ljudet är utan tvekan bättre via högtalarna än det från iPhone, främst då avseende kvalité.

    Med HTC One märker jag redan nu att behovet av att t.ex. koppla in några andra högtalare för att lyssna på radio, ljudböcker osv är borta. Musik däremot låter väl hellre än bra, dvs ingen annan mobil låter nog bättre, men inte direkt så man slänger ut stereoanläggningen.
     
  16. cub31993

    cub31993 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu när man är på väg till jobbet hade jag lyssnat lite mera på musik genom min HTC One och jag måste säga att jag är lätt imponerad över detaljrikedom som den erbjuder när det gäller ljudet :o Vissa låtar har fått till och med nya instrument om man jämför med min gamla Gnex! Det enda jag tycker är mindre bra är på något vis dynamik. Med Gnex ville man nästan dansa på pendeltåget, medan med One är det mer så att man vill analysera låtar istället.

    En annan konstig sak är att beroende på vilken musikspelare man använder så ändrar sig ljudet och dynamik på olika sätt. Har testat Poweramp men personligen så tycker jag inte att det är det bästa spelare... Här ni några andra förslag?
     
  17. gorgo

    gorgo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2012
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Jag måste säga att ljudet är riktigt skönt. Kommer från s2. Kör power amp. Gillar den. Snygg är den med

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  18. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    skönt att man bara kunde dundra in en OTG kabel och köra via extern DAC och få ljud utan att behöva starta om telefonen :-) det behöver man med Nexus 7 plattan. Blev riktigt gött ljud då :-) men iof har jag en ganska dyr dac och hifi anläggning
     
  19. lensy

    lensy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det lilla jag hunnit lyssna på de knappa två dygn jag ägt telefonen gör mig imponerad. Nu pratar jag om högtalarna, har inte hunnit prova medföljande lurar än. Jag lyssnar ofta på ljudböcker och som någon annan skrev, så gick det ju faktiskt att göra utan att koppla in externa högtalare. Toppen! :D

    Dock är jag besviken på att ljudet, för mig, är för högt när man har det inställt på lägsta. Någon som vet om/hur det går att åtgärda? Det här poweramp ni skriver om, kan det sänka ljuder mer än mobilen kan av sig självt?

    Det förvånar mig att mediauppspelningar på lägsta volym ger högre ljud ifrån sig än vad jag uppfattar att alarm och signaler gör när man har dem inställda på lägsta... För mig, som är känslig för höga ljud framför allt när jag är trött, så är detta ett stort problem, som gjort mig MYCKET besviken! :(
     
  20. Puttepysen

    Puttepysen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2013
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Htc lyssnar på sina användare, det måste dem för att inte förlora kunder, så jag kan intyga att med uppdateringar, möjligtvis den kommande nu, så kommer det att fixas.