Fråga: Någon som tappat sin Hox i backen?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MatDiggy, 13 maj 2012.

  1. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mycket svårt att tro, just av den anledningen de vet ej när ev ska inträffade.. Det skulle i så fall vara om du besöker en 3 butik och visar upp telefonen.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har tappat min i backen flera gånger. Fått ett 1mm stor märke högst upp på toppen av mobilen. Ingenting som stör mig alls. Tycker det är riktigt bra byggkvalité.
     
  3. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Eftersom jag tappade mobilen skärmen gick sönder så lämnade jag mobilen till Anovo via tele2 hade försäkrning, Idag efter 3 veckor utan mobil fick jag SMS från ANOVO att det blir försenad pga reservdelbrist, dåligt hur länge ska jag behöva vänta kunde lika gärna sagt att jag glömde bort mobilen och betala självrisk o få NY nu måste jag vänta har skickat epost till ANOVO hur lång tid de tror det tar , men dåligt att de inte har inskaffat reservdelar :/
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Eftersom jag skapade tråden, så kanske det är passande att jag även kommer med ett sista inlägg. Kände att jag var ganska styv i korken när min HOX drog i backen första gången och inte fick en skråma. Riktigt lika stöddig är jag inte nu.. Min HOX drog en rejäl lufttur och landade med ett bra på asfalten på en parkeringsplats. Känns just nu lagom kul kan jag säga..

    Hade tänkte ha kvar min HOX minst ett år till, men nu känner jag för att byta upp mig. Visst det är skavanker, men den har varit mint fram tills nu, och jag hatar dents.

    Kanske hade ett skal räddat den en aning, men jag står ändå bakom devisen.. VÅGA VÄGRA SKAL!!! :teeth:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du skall vara glad att den klarade sig såpass bra, på asfalt dessutom! Tappade min i söndags, ner i trägolvet, och glaset sprack så mycket som ett glas kan spricka. Detta var andra gången den gick sönder dessutom, när jag tappat den i ett trägolv.

    Blir att beställa en ny skärm på ebay och stoppa in. Grymt sura pengar!
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att det var otroligt att skärmen höll för den smällen, men å andra sidan går inte skalet att byta.. men det gör glaset i alla fall.

    Helt sjukt att glaset gick sönder i trägolvet, men det handlar nog helt om hur den landar.. Aja, trist är det i alla fall :(

    Sent from my HTC One X
     
  7. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Går alldels utmärkt att byta baksidan. Väldigt enkelt tom. Skärmen blir för jobbig att byta, inget jag vågar själv faktiskt. Får vänta på en ny mobil vid årsskiftet ist. :)

    Men ta en titt på Ebay så hittar du massor med baksidor mellan 100 200 kr någonting. :)
     
    MatDiggy gillar detta.
  8. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har tappat min åtskilliga gånger i golvet när jag suttit ned och den halkat ur byxfickan. Har dessutom tappat den när jag stått upp och den halkat ur handen (är ca 1.90 lång) och landat i asfalten. Har trots detta inte gått sönder och enda skönhetsfläcken på den överhuvudtaget är från smällen i asfalten där det blev en liten repa på undersidan av skalet. :)
     
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Sweet, ska kolla in det. Skulle göra mobilen som ny igen.. Me like!

    EDIT: Då har man beställt ny baksida, bara att vänta på att den skall dyka upp ;)

    Sent from my HTC One X
     
    Last edited: 6 maj 2013
  10. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Trevligt! Man kan ju även passa på att byta färg om man nu känner för det. Lite omväxling liksom. :)
     
  11. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tappar min ganska ofta, oftast asfalt eller trägolvet hemma. Inte varit några problem ännu.
     
  12. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Funderade lite på man skulle välja svart, men valde att gå på vit ändå. Skulle ha varit trevligt med en silverfärgad (budget ONE), men jag såg igen, kollade inte så noga iof..
     
  13. leobjorkman

    leobjorkman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tappade den ett antal gånger tidigare när jag använde den och ramen runtomkring fick några typ "gropar" men annars klarade den sig väldigt bra. Det är nog den mest hållbara smartphone som jag haft iaf.
     
  14. EvenSteven

    EvenSteven Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rätt okej ändå.

    Min HOX har hållt bra tycker jag. Kan nog inte ens räkna hur många gånger den glidit ner från soffan/sängen. På skansen tappade min tjej den ur handen medan hon gick. Den fick alltså en väldans fart då armen var i pendelrörelse. Den fick en skråma på kanten lik bilden några inlägg upp men annars var den oskadd.

    En sak som stört mig dock är att kameraglaset är så pass ytligt att det har fått flertalet smårepor. Är det någon som kan säga mig om det finns något lätt sätt att byta det? I detta fall betyder lätt även billigt.
     
  15. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Har tappat min två gånger, skulle jag tro. Inga fel har uppkommit på så vis. Det kan dock bero på att jag har ett heltäckande skydd... ;)
     
  16. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Tappat min ett gäng gånger, har ett märke i ena hörnet och en ganska djup repa på två cm längd och nån millimeter bred och djup.

    Den håller ganska ok, men Hero höll bättre tack vare att den konstruktionen var delbar.

    Det ska vara märken i telefonen de ger karaktär!
     
  17. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Har tappat min HOX en enda gång på de snart nio månaderna jag har haft den. Jag tappar väldigt sällan något, men för ett par månader sedan satt jag och jonglerade med HOX:en litegrann i brist på annat skoj att göra. Jag är bra på att jonglera sådär med alla möjliga saker (colaflaskor, mjölkpaket, fjärrkontroller, vinflaskor, you name it) och har gjort det i flera år så jag tappar sällan det jag kastar upp i luften.
    Men för ett par månader sedan tappade jag faktiskt HOX:en i golvet när jag enhandsjonglerade med den. Mobilen föll cirka en halvmeter ner på parkettgolvet och stötte till en bokhylla, men fick inte en skråma.

    För jag har skal på HOX:en ;)

    Mobilskal är som förspel: det är inte absolut nödvändigt - men det blir fan så mycket goare... ;)
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Är man riktigt smart så ser man ju till att man har en drulle/otursförsäkring till sin hemförsäkring !

    Tips:
    Bara att ringa sitt försäkringsbolag samt att man kanske kollar in hemsidan först...;)

    Magiskt Tips !:teeth:
     
  19. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Naä.. Skulle nog mer säga som en kondom. Inte i närheten av samma känsla, men dock säkrare. ;)

    Ändå drygt att behöva betala en hög självrisk och vara utan en vettig mobil i 2-4 veckor för att man klantade sig lite lätt..