Tips: Swedroid rabatt på Galaxy S4 från CDON.COM

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av CDON.COM, 15 mar 2013.

  1. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Problemet är ju att datum i såna här fall aldrig är garantier.

    Något som en annan borde veta mer än väl vid det här lagt, men ser man fram emot något fäster man vikt vid minsta lilla bit information man får antar jag.

    Det sista som kan vara bra att notera är att deras konto här på swedroid sköts av inköpare och inte nötterna på kundservice - åtminstone enligt de själva. Så i dom flesta fall (hoppas jag) vet dom vad de pratar om. Om det nu är så att dom fick in en leverans till idag var den antagligen inte så stor som utlovat eller också blev den försenad. Eller så strular det på lagret inte vet jag? .__.'
     
  2. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tråkigt att cdon inte visar sig här längre och informerar om läget. Jag fick svar från cdon (eller svar kan man nog inte kalla det, för jag blev inte klokare)
    Sedan avslutade de med att min plats i kön är 103, utan att förklara vad de menar med det, men jag antar att det är 102 st före mig i kön som inte heller fått sin telefon.
    Suck, det blir väl ytterligare en helg utan ny telefon... :(
     
  3. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Om du ligger på plats 102 vill jag inte veta hur långt bak jag är, herrej*vlar...

    Det här "svaret" fick jag när jag frågade hur läget såg ut i måndags:

    "Vi har inget exakt datum på när vi kan skicka ut till er men vi kommer få in i omgångar under de uppkommande veckorna så vi bör kunna fylla de ordrar som varit bokade inom 2-4 veckor."
     
  4. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tänker inte ens kommentera den här circusen.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  5. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    "uppkommande veckorna" vad är det för språk? Svengelska :D

    För övrigt är ju den där köplatsen helt ointressant, eftersom man inte kan följa den kontinuerligt på t.ex. Mina sidor.
     
  6. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Precis. För att inte tala om att konkurrenter till CDON åtminstone har preliminära datum synliga för sina kunder och ännu viktigare, LAGERSALDON. t.o.m när varan är på väg in i lager och inte bara när den ligger där se t.e.x komplett.se.

    En annan sak jag inte begriper är hur fasen kan operatörerna ha så många enheter i lager men inte övriga återförsäljare? Är det en prioritering från Samsungs sida eller vad?

    tl;dr Detta är helt vansinnigt!
     
  7. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Verkar inte bättre, tyvärr.

    Just nu har Dustin Beräknad leverans 2013-05-17. Lite oroväckande.
     
  8. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Inet säger 10/5 Komplett har enbart vita i lager och säger 8/5 på svarta.

    Waiting's the name of the game med andra ord.:neutral:
     
  9. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Operatörerna fick fler/beställde väl fler för att kunna mosa ut abonnemang såklart. Det är inget konstigt med det och är som vanligt.


    DOAde min andra telefon igår så nu skiter jag i det här. Köper en ONE istället som känns bättre.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  10. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Fick fler ja, så med andra ord är det en fråga om prioritering från Samsungs sida.

    I övrigt har det fortfarande inte hänt något, Överväger att avbeställa från CDON och åka in till Telia i Karlstad och kolla. Det blir dyrare men det struntar jag ärligt talat i vid det här laget.

    Hela den här Lanseringen är ett fiasko!
     
  11. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har cdon inte skickat idag eller meddelat ett lev datum på en vit S4 så funderar jag på att avbeställa och köpa den på annat håll då jag är i behov av att ha telefonen innan torsdag nästa vecka. Är ju lite trist att göra så som kund men kan inte företaget leverera eller lämna en korrekt uppgift så lär ju kunderna välja ett annat företag då priset som skiljer är 0 eller marginellt åt något håll.
     
  12. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Säker? Det kan inte varaa så att operatörerna tidigt BESTÄLLDE fler enheter än rena ÅF?

    Menar, en ÅF kommer ju uppenbarligen undan med en hel del här (hur ni ens orkar vänta när ni i förskott betalat stora pengar förstår jag inte, och betalar ni först senare är det ännu mera obegripligt) medans en operatör sålt in en deal/lever på abonnemangen. Kan de inte leverera en telefon går kunden till en konkurrent och då är den kunden förlorad i två år medans en ÅF alltid kan konkurrera med priser och service etc.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 maj 2013
  13. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Var på väg att avbeställa från cdon nu, men såg att status hade ändrats till att "varorna packas" så ordern får ligga kvar och hoppas jag har den på måndag eller tisdag.
     
  14. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Det var alltså en vit? När beställde du?
     
  15. trancedanne

    trancedanne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag beställde en svart den 10 april, står fortfarande ej levererad. Vilket jävla skämt! Sista gången jag förbokar något ifrån cdon..
     
  16. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    28/4 japp den är vit.

    Och fick nu ett mail att den är skickad:)
     
    Last edited: 3 maj 2013
  17. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan man hoppas på en ny statusuppdatering för den svarta från CDON? Att tidigare utlovad leverans från Samsung uteblivit kan vi utgå ifrån.

    Jag provade att skicka en fråga till kundtjänst vilka meddelade mig att:
    "Denna vara har dessvärre inget fastställt releasedatum i Sverige. Så fort vi får information från leverantören när den ska släppas så kommer vi uppdatera hemsidan." (!)

    Efter att jag informerade om releasedatum och att CDON faktiskt redan fått och skickat ut en mindre mängd svarta telefoner fick jag ett undflyende svar att man inte vet något om några leveranser.

    Med den information jag har fn kan telefonen kanske komma att skickas imorgon. Eller i oktober. Eller nån gång däremellan. Eller...? Knepig situation då CDON hamnar i kläm mellan kund och leverantör.

    -H
     
  18. arch

    arch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag låg på 176 plats på svart förra måndagen (beställde 2 april). Fick besked av den som rattar CDON kontot här på forumet att deras leverans på torsdagen skulle täcka min order. Tyvärr visade det sig att de bara fick in 100 svarta (enligt kundtjänst).

    Vet inte när nästa leverans kommer, fick inget vidare svar på kundtjänst idag och kontot här på forumet verkar inte ösa på allt för mkt just nu.

    Är ingen brådska för mig egentligen, men man börjar bli sugen....!
     
    HoA gillar detta.
  19. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ah. Då vet jag lite mer i alla fall. Tack! Då ligger vi på ungefär samma plats i kön då jag beställde 31/3. Tråkigt dock att man får mer information genom ett fristående forum än genom CDONs kundtjänst.

    Jag har heller inget emot att vänta och jag har varit nöjd med mina tidigare kontakter/köp hos CDON. Men med lite mer information kan man aktivt välja om man vill vänta eller om man vill byta till annan färg, modell/märke, återförsäljare osv.

    -H
     
  20. arch

    arch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    CDON.COM skrev för några sidor sen att vitt bör finnas i lager så att man kunde byta till den färgen om man ville få den skickad. Så sa han redan i början på förra veckan om jag inte minns fel. Så om du vill få den skickad asap rekommenderar jag dig att be kundtjänst ändra din order. Själv ligger jag kvar på svart, har redan en vit S3a och vill tillbaka till mörkare färger.

    Tillgången på vit verkar vara betydligt högre. Komplett.se har t.ex inga svarta på G förrän 10 maj men vita har de 50st av på lager. Dock är det få sidor, mig veterligen, som kan mäta sig med CDONs pris på 5.5k med Swedroids rabatt.
     
    Last edited: 6 maj 2013