Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av MotVind, 28 apr 2013.

  1. Sikki_mixx

    Sikki_mixx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det lyser rött om mina aktiva program men har bara igång 2 st

    Varför är så?
     
  2. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    vilket färgschema har ni på i respektive telefon? Har märkt om man kör på film som färgschema så blir skärmen grå o tråkig men dynamisk så blir den mer färgsprakande.

    tänkte ifall ni hade samma på både s2 o s4 annars kan ju jämförelsen bli missvisande.

    http://www.jayceooi.com/wp-content/uploads/2013/05/Galaxy-S4-Screen-Mode.jpg
     
    Last edited: 7 maj 2013
  3. chili64

    chili64 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som tappar täckning med jämna mellanrum? Återfår den igen efter cirkus 2 minuter. Väldigt irriterande.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  4. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    -- Detta gäller ifall du har problem överallt --
    Fick du nytt SIM-kort när du fick mobilen?
    Om inte gissar jag att du inte hade problemet tidigare, så då lär det vara telefonen.

    Om du fick nytt SIM-kort, testa SIM-kortet i annan telefon och se ifall problemet kvarstår. I sådana fall kontakta den operatör för SIM-kortsbyte. Om problemet försvinner är det telefonfel.

    -- Problem i ett specifikt område --
    Antagligen mastfel, slå av UMTS/3G och se ifall problemet försvinner. Ifall det försvinner är det antagligen fel på en UMTS-mast, kontakta din operatör så de blir medvetna om problemet.
     
  5. snabelbulle

    snabelbulle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ville bara flika in ang. problem med WiFi-uppkoppling hos vissa routers.
    Min tjej hade problem med vår router här hemma (D-Link DIR-655) där SGS4:an ständigt tappade uppkopplingen.

    Jag löste det till slut genom att uppdatera firmware till den senaste versionen från D-Links hemsida (http://www.dlink.com/se/sv/support/product/dir-655-wireless-n-gigabit-router).

    Tanka hem den senaste versionen för er revision, exempelvis revision A4 vilket betyder att ni ska välja "Revision Ax" från support sidan. Vilken Revision ni använder kan ni se om ni loggar in på routern genom http://192.168.0.1/. Det står längst upp till höger direkt efter att du har loggat in eller på baksidan av själva routern. Det är alltså endast första bokstaven som behövs (ex. A4).
    Står mer utförligt om hur uppdateringen går till på support sidan här ovan.

    Bus enkelt att uppdatera och det känns skönt att man slipper stänga av energisparläget samt främst att man slipper investera i en ny router.
    Inga garantier att det fungerar på alla revisioner, men i mitt fall så löste det problemet. Lite dumt att man måste ta till den metoden då allt annat jag använt mot min router har fungerat klockrent under alla dessa år. Och jag kan tänka mig att de flesta inte uppdaterar sina routrar lika flitigt som sina androidlurar, vilket inte är så konstigt så länge allt fungerar.
    Nu är det bara 1 dag kvar att vänta till min S4:a äntligen kommer, får hoppas att även mitt exemplar kopplar upp sig fel fritt.

    Hoppas det hjälper för fler där ute! Lycka till!
     
    Last edited: 7 maj 2013
  6. brollann

    brollann Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Streck mitt på skärmen antagligen en liten spricka i den, var så när jag startade upp telefonen:( In väntar svar från CDON vilket förhoppningsvis går fort och jag får ett nytt exemplar vill inte att de reparerar den pga det tar ju så lång tid. Annars verkar det som en trevlig sak med bra ljud vid samtal.
     
  7. erna3113

    erna3113 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har problem med smart scroll eye tracking. Det funkar klockrent i webbläsaren Internet, men däremot funkar det inte i google chrome.

    Ska funktionen funka i Chrome? Om ja, kan nån förklara hur man aktiverar den, tack!
     
  8. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Nej, är rätt säker på att den funktionen inte ska fungera i Chrome.
     
    Last edited: 7 maj 2013
    acr och erna3113 gillar detta.
  9. Jimpen

    Jimpen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej det fungerar inte i Chrome tyvärr

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    erna3113 gillar detta.
  10. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tror att eye tracking och många andra funktioner är begränsade till Samsungs egna program.
     
  11. Ollzarn

    Ollzarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får felmeddelanden om att CloudAgent har stoppats i tid och otid, någon som upplever samma eller vet hur man löser det?
    Har provat att inaktivera programmet, vilket löser problemet men det känns skumt att en förinstallerad programvara krånglar och löser det helst.
     
  12. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Får inte min gest funktioner samt "ögon" funktioner att fungera, de har inte tunkat en enda gång, har varit inne i inställningar och dom funkar klockrent när jag "provar" dom i telefonens inbyggda "testa" funktioner för de olika funktionerna men när jag har dom påslagna och vill använda dem när mobilen används som vanligt så funkar INGEN av dem, Hade hoppats att det var en mjukvaru bugg som löses med uppdatering men kanske inte,



    Någon annan som har problem? Mvh
     
  13. Rerozz

    Rerozz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hej!

    Körde standard på båda vid min jämförelse.
    Inställd på dynamisk vid dagligt bruk på S4an då jag tyckte den passade mig bäst.

    //Rerozz
     
  14. seidse

    seidse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Det finns säkert många små buggar och problem i den mjukvaran som telefonen skeppas med, det lär komma ett antal uppdateringar dom närmsta månaderna. Med det i åtanke tycker jag inte det är rätt att jämföra med s3 som har ett år bakom sig med många optimeringar. S4 kommer bli grym med tiden. Precis som många glömmer att det ser ut så här år efter år när ett nytt flaggskepp har släppts. Samsung är duktiga på buggfixar.

    S4
     
  16. Zuulan

    Zuulan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon fått handflaterörelse att fungera.? Vare sig ta skärmbild eller tysta/pausa funkar för mig.
     
  17. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Gester fungerar för mig. Svepa i musikspelaren och pausa genom att vända upp/ner på luren fungerar, även röststyrning.

    Hur gör vi för att pausa med gester?
     
  18. Zuulan

    Zuulan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla andra gester funderar utmärkt för mig med.
     
  19. Zuulan

    Zuulan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu fick jag det att funka. :D
     
  20. Mitox

    Mitox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Jag skulle göra en youtube video å visa kvalitén i S4'ans kamera men de klippen jag har tagit i Full-HD funkar när jag spelar upp dem direkt i datorn men när jag sedan lägger in det i Sony Vegas så börjar dem lagga som fan!
    Jag testa lägga in en film från S4'an i ett eget "dokument" och välja att spela upp i samma settings som själva klippet och då blev det 120fps?? :eek:
    Så när jag har den på 120FPS funkar det bra men frågan är hur det kommer bli sen när jag rendrerar klippet?
    Det kommer väl antagligen bli 30FPS då och isåfall kommer videon lagga sönder...
    Någon som har ett förslag på vad man kan göra?
    Edit: När jag har en 120Fps video så "laggar" bilderna jag har som jag ska göra en zoom effekt på.
    Alltså att zoomen stannar å sen börjar igen....
     
    Last edited: 8 maj 2013