Söker programmerare för internt enkelt ordersystem

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av qrist, 21 apr 2013.

  1. qrist

    qrist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Söker programmerare som kan offertera kodning av ett enkelt internt ordersystem (helst PHP/mySQL/HTML/Javascript-baserat) front-end (enkelt sådant)+back-end;

    Består av några få delar:

    1. Registrera/lägga upp kund med x antal parametrar
    2. Lägga in "mått" för denna kund (fler "mått" skall kunna läggas in)
    3. Utifrån dessa mått lägga en beställning på en eller flera produkter
    4. Söka efter kund och ordrar samt kunna göra adressutdrag/listor utifrån olika sökkriterier (t.ex. kund med ålder x-y som handlat produkt/produkttyp z under perioden u-o eller kund med ålder x-y som har "mått" under perioden x-y m.m.)
    5. Kunna exportera kunder och ordrar till någon form av semikolonavgränsad fil eller XML.
    6. Ev kunna skapa & administrera användare med tillgång till att läsa/skriva olika delar av systemet.

    PMa mig här så kan vi föra vidare diskussionerna.
     
  2. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hej,

    Din beskrivning är lite svag för att kunna göra en seriös och bra offert, det får bli antingen löpande pris eller en uppskattning med ganska stort intervall. Mitt tips är att beskriva mer i detalj vad du är ute efter, många har en tydlig målbild, men om man inte kan formulera den bra så får man kanske inte heller vad man vill ha för sina pengar. Mitt tips är att utgå från denna mall:
    http://www.cikado.se/C12578310039926D/tmt.view/9F146DFFBBDBF959C1257ACF0048BB3A

    Sedan har jag en fråga, vad har valet av teknikplattform för betydelse? Det är viktigt att du anger vad du vill uppnå så att det inte blir fel, så fokusera mindre på teknisk implementation (om det inte är viktigt av någon anledning) och mer på vad du behöver. :)

    Lycka till!
     
  3. haftigsticka

    haftigsticka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Android 6 original
    Är detta fortfarande aktuellt? Vilken stad finns du för ev möte?