Damm under skärmen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tonebank, 18 apr 2010.

  1. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    R2Droid2: Håll oss underrättade om det kommer in damm i din Desire nu efter den vart på verkstad.

    Jag trodde oxå det var högkvalitativa telefoner, därför köpte jag den, men jag gick på en nit och blev 4700kr fattigare, men annars e den överlägsen och helt grym ;)
     
  2. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Är där ingen som haft sin på anovo och fått en beskrivning på hur det har kommit in damm? Det skulle vara bra om man fick veta var problemet ligger, var svagpunkten är nånstans. Själv har jag tack och lov inte haft problemet med damm.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  3. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det ser i alla fall ut som att jag, Elfson och andreas81 drabbats av exakt samma fel, det vill säga att dammet smiter in via volymknappen eftersom dammet samlas precis till höger om knappen.

    Jag ska kolla med Anovo om de kan/vill lämna någon information om hur dammet tagit sig in.
     
  4. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså, jag kan lugnt säga att jag fortfarande har stort förtroende för HTC, vilken telefontillverkare som helst kan få en sån här "glitch" i tillverkningen och att de utan tvekan tar emot och åtgärdar felet är precis en sån sak som gör att jag ändå har det förtroendet trots detta felet.

    Sedan är detta såklart min nuvarande åsikt, först ska jag se vad de säger när jag ringer de imorgon. Antagligen får jag skicka in den, och sen e frågan vad som händer därefter. Med mina förväntningar på HTC så kommer jag bli rejält besviken om samma problem skulle uppstå igen, men en sak i taget. Först ska jag höra vad de vill jag ska göra, sen ska jag pumpa dem lite på vad de kommer göra med luren och om detta är ett allmänt känt fel. Ser fram emot att snacka med dem imorgon :)

    // Andreas
     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har precis samma fel på min, upptäckte det redan ett par dagar efter att jag köpt den (100414) - fullt med damm till höger om volymknappen och en bit nedanför den. Så trött på det. Men ingen ide att skicka in den, de gör bara rent den och skickar tillbaka den så man har snart samma fel igen. De gör knappast något åt själva orsaken till problemet
     
  6. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om du har lite tålamod lämnar du in mobilen ytterligare två gånger för samma problem. Efter tredje gången kräver du reklamation enligt praxis att du kan få häva köpet om samma fel uppstår flera gånger. De pengar du får tillbaka använder du för att köpa HTC:s kommande värstingmodell, vad det nu kan tänkas bli. ;)
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Ett tips: Nexusen hade lite dammproblem och det visade sig vara tätningen mellan displayglas och underliggande display som inte fäste ordentligt.
    På nexusen gick det att trycka till glaset (och gärna värma lite med hårfön) för att få tätningen att nypa.
     
  8. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har läst om det du beskriver och klurade på om Desire kunde lida av samma problem. Därför har jag klämt och tryckt på displayen, men det verkar inte vara något glapp i själva skärmen, utan dammet tar sig in via just volymknappen. Ska man in och fixa där gissar jag att man i så fall måste öppna hela telefonen. Det har jag inte så stor lust att göra.
     
  9. straek

    straek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    +1 på damm, sitter någon cm under volymen. Ser nu att jag har en prick mitt i också. Ser ut som att man får mer och mer damm.

    Blir nog till att få det fixat, annars lär man väll inte kunna se något när man haft mobilen i några månader :P
     
  10. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har snackat med HTC nu, och det enda de kunde säga var att de har hört talas om problemet tidigare. Blev ombedd att helt enkelt skicka in den till Anovo vilket jag ska göra nästa vecka när jag tagit en kopia på min följesedel.

    Har under tiden också skrivit ett mail till Anovo för att höra hur väl de känner till problemet, och om jag verkligen kan förvänta mig att det inte återuppstår om jag skickar in den. Får väl se vad de säger, men kommer skicka in den i vilket fall och om det återkommer kanske jag i längden kör på R2Droid2 förslag och reklamerar den. Men men, vill naturligtvis helst inte detta och med lite tur lagar de den faktiskt.

    Är lite nyfiken, Elfsons och ni eventuella andra som har reparerat/bytt ut telefonen, är det någon av er som återfått problemet efter just reparation, eller har det hela tiden rört sig om nya telefoner när det återuppstått?

    // Andreas
     
  11. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    För mig är det nya telefoner, om det sker på min nästa telefon så skall jag skicka in den till verkstad.
     
  12. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    att man inte ksn förvänta sig att få produkter med kvalla. Var nästan samma sak med nokia 5800 som hade glappt skal då man köpte den. Och nu när man bestämmt sig för en desire så ser man detta problem. Inge kul att köpa nått som är fel från fabrik.
     
  13. Jonte

    Jonte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skruvar en hel del mobiler i mitt jobb. Där av bad polaren mig att byta hans trasiga Nexus display. Blev förvånad över att de inte hade något "riktig" dammtätning, den sitter bara med ett ganska litet tryck. Skulle man tappa mobilen och tycket minskar i något hörn så kommer dammet som ett brev på posten.
     
  14. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Surt för er. Jag blev lite nojjig och granskade min nu. Köpt från Dustin, fick den 14/4. Tillbringar största delen av tiden i ficka. Inte ett korn som jag kan se.

    Men nu blev jag orolig.
     
  15. renkan

    renkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    men herregud, är det möjligtvis multitouch "prickar" du ser? xD
     
  16. Elfson

    Elfson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag tror det är så att dammet är inget man lägger märke till om man inte har släckt skärmen och har en lampa eller solen som lyser mot den du tänder ju skärmen direkt när du skall använda telefonen.

    Hade en polare hemma hos mig igår med sin iPhone, jag kollade ju självklart om det var damm bakom skärmen, och det var helt fullt med damm över hela skärmen, detta hade han inte lagt märke till innan och blev lite halvsur på mig för att jag påpekade detta då han kommer störa sönder sig på det nu.

    Så granska era lurar och klaga så kanske dom slänger in en riktig tätning i dom!!!
     
  17. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    ring/mail supporten så dom får upp ögonen för detta problem
     
  18. the_baker

    the_baker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har i dag upptäkt dam mella displayen, har ringt HTC men han visste inte mycket.
    Blir till att lämna in den till Anovo för att få den utbytt, inte roligt, detta är min andra Desire den första var DOA.
    Hoppas dom har några inne så jag får den utbytt snabt
     
  19. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Underbart! Eller egentligen inte.

    Jag fick tillbaka min Desire idag. Det finns fortfarande ett dammkorn kvar, men det kan jag väl leva med.

    Vad jag däremot INTE kan leva med är att en pixel numera lyser ilsket trasig efter sitt besök hos Anovo. :mad: Jag ska köra något "tvättprogram", annars får jag ringa HTC och gråta högljutt. :cry:
     
  20. R2Droid2

    R2Droid2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Säg den glädje som varar.

    Jag putsade skärmen alldeles nyss för att få bort några fingeravtryck... och tro på fan att det REDAN (två timmar efter att jag hämtat ut mobilen) samlats en mängd dammkorn på precis samma ställe under skärmen, strax till höger om volymknappen.

    WTF liksom!

    Uppdatering: den trasiga pixlen kanske inte alls är en trasig pixel utan ytterligare ett dammkorn, men längst ner och "isolerad" från övriga dammkorn. Såg misstänkt likt ut en död pixel, men den "skimrar" på samma sätt som de nya dammkorn som dykt upp.
     
    Last edited: 18 maj 2010