fick hem en sån här mobil igår från kina :)

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av smartphonee, 9 feb 2013.

  1. fkt67

    fkt67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Min Star roamar också men tror det hänger ihop med att Telia delar 3g nät med Tele2 (3G sweden)

    Skickat från Star N9589 via Tapatalk 2
     
  2. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej, japp, det är sant. Vi försöker bara förstå varför det i så fall inte behöver roamas med telefoner avsedda för europeiska marknaden. Frekvenser ligger närmas till hands...

    Köper du en Samsung så behöver du inte slå på roamingen, och Telia delar lika mycket med Tele 2 då med :-)
     
  3. wuveke

    wuveke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Kan fylla på tråden med att jag har en Star S5 aka HDC butterfly. Förutom det skamlösa men ändå tidlöst vackra namnplagiatet måste jag säga att jag är fruktansvärt nöjd med telefonen, förutom att det är sån glansig plast som drar till sig hur mycket fingeravtryck som helst på baksidan. Har inga som helst problem med roaming (kör tele2). Byggkvaliten känns rejäl trots att bakluckan är borttagbar och "flimsig". Extra plus för att de skickar med 2st 2500maH batteri.
    Eftersom MTK6589 SoC't använder sig av strömsnåla Cortex A5 så räcker 2500maH batteriet faktiskt i 2 dagar medelintensivt användande (Vilket för mig innebär att spela spel under föreläsningar på dagen och smsa om kvällarna samt lite sporadisk surf).

    Kameran är märkt 12.0 MEGAHD men jag har konstaterat att det rör sig om en risig 8megapixel sensor som interpolerar. MEGAHD kanske är någon annan sorts enhet? ^^

    Att synca min Google Kalender har visat sig vara en omöjlighet men tydligen är det en "feature" i android som sker lite slumpmässigt bland olika pjäser? Om någon har ett förslag på lösning är de välkomna att informera mig!

    Kan också rekommendera att man väljer någon snabbare budfirma när man ska importera telefoner då ex. DHL sköter tull och beskattning internt och man då ofta kommer undan lite billigare. I mitt fall kostade telefonen och frakt med DHL 214$, varpå avgift för tull samt DHLs utläggsersättning gick på 229kr.

    Kom gärna med frågor! Är fruktansvärt ny på forumet så att öka mängden inlägg är bara kul :)
    Förresten, ska man ta och starta en ny tråd? Det handlar ju trots allt om en annan pjäs.
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag brukar föredra att inte betala tull, moms och avgifter, men gillar man sånt och är arbetslös (så man kan ta emot paketet mitt på dagen när de kommer) kan jag också rekommendera DHL.
     
  5. wuveke

    wuveke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Du har förstås rätt när du säger att DHL inte direkt har de optimala tiderna på dygnet för leverans. Men man kommer som sagt undan billigare med tull och avgifter än typ posten. Vad har du för erfarenheter som är bättre?
     
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag har inte betalat tull en enda gång hos posten sedan 2004 och då har jag beställt väldigt mycket både innan och efter det.
     
  7. BENmeister

    BENmeister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Funderar bara hur det är med uppdateringarna av Android på dessa billiga Kines-lurar..
     
  8. JAZIP

    JAZIP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdateringar till dom flesta kina-androids är obefintliga. Dom brukar inte ens ha en vettig hemsida. Så förvänta dig inget :)
     
  9. NovemberRain

    NovemberRain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kul att läsa tråden då jag är inne på att skaffa mig en kina-lur... kikar då på en Goophone:
    i9 http://www.aliexpress.com/item/SG-f...-core-1-2G-hd-5-7-inch-android/816360346.html

    i5 http://www.aliexpress.com/item/goop...een-Android4-2-phone-Fully-1-1/809769126.html

    i5 http://www.aliexpress.com/item/-/830937281.html

    i5 http://www.aliexpress.com/item/Free...-Phone-i5-MTK6577-MTK6575-4-0/1070504363.html

    Specen varierar en del mellan "samma" telefon.

    Har ni någon erfarenhet av dessa lurar? Fungerar dessa bra? Ris eller ros!?
     
  10. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vad jag vet ska det vara rätt kassa, som de flesta/alla kopior.
     
  11. NovemberRain

    NovemberRain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rätt kassa, på vilket sätt?

    Goophone verkar ändå vara den kopia som är seriös.
     
  12. eriksson850

    eriksson850 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara meddela till de som jag äger en Star S5, X920 att det finns custom romar till dem.
    Jag är riktigt nöjd med telefonen som den fungerar nu, men uppdaterar kanske i framtiden.

    Var noga med att välja en rom som är just för er Star/HDC då det finns ett par olika tillverkare. Även att välja en gjord för telefonens minnesstorlek 4/8gb

    http://www.needrom.com/mobile/star-s5-7/
     
  13. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilken hemsida köpte du telefonen ifrån?

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  14. eriksson850

    eriksson850 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    köpte den på aliexpress.com från den här säljaren. (36h från beställning till leverans från Shenzhen, Kina till Taipei, Taiwan)

    http://www.aliexpress.com/item/new-...sser-smart-phone-1G-8GB-5-0-HD/857567992.html

    Jag har även kört en Star S5 X920 från en annan tillverkare som blev stulen efter 5 dagar.... Skillnaderna var små, lite annan baksida, samt ett annorlunda batteri.

    Här visar de på skillnaderna mellan modellerna.
    http://blog.cellphonemic.com/?p=345

    Sedan finns det säkert fler, men jag tror dessa två är vanligast. Av de två modellerna som jag testat gillade jag den senare med det mindre 2020mah batteriet bättre. Byggkvalitén var lite mindre "plastig".
     
  15. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Samsung s3 från fastcardtech.com, kan säga att byggkvalitet är väldigt bra. Vet ej dock hur lämpligt det är att roota den som en original s3 då jag tkr dess ui är fullt just nu.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2