Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av MotVind, 28 apr 2013.

  1. Elvis

    Elvis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag doa min s4:a igår pga att skärmen hade "fläckar" lite över hela skärmen:(Om jag putsade upp den med tex en fiberduk så såg jag inget men så jag började använda den så kom dom tillbaka igen;)Jag misstänker att dom har misslyckats med att få till oleophobic coating lagret på min skärm......eller vad tror ni??Detta problem kommer jag ihåg att jag hade med en nokia 808 också.....det räckte att man andades"imma"på skärmen så kom dom fram och det var liksom inget "glid"just där heller.jaja....får la se va cr service säger om det hela;)
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    nepp, aldrig funnits på min med MDM.
     
  3. boxplayer

    boxplayer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som också känner att telefonen "minivibrerar" när man trycker på högersidan av skärmen när man te.x är inne på google maps och trycker runt eller vissa andra sidor?
     
  4. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Nej. Men om man håller telefonen nära örat och lätt petar till bakstycket på telefonen med en nagel så kan man höra hur hela telefonen resonerar. Låter skitburkigt. Lite petigt att störa sig på det, men om man vänder på det och säger att det hade vart skönt om den inte gjorde såna fula ljud så låter det kanske lite mindre pessimistiskt :P
     
    Zee gillar detta.
  5. boxplayer

    boxplayer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haha :D
     
  6. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Läst lite om att vissa har problem med samtal när WiFi påslaget.
    Fungerar det när wifi är avstängt?
     
  7. Danielfr

    Danielfr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Så gjorde min innan den nya uppdateringen.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  8. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    No, gjorde inte det.
    Den bröt samtal efter samtal, 3 till 1177, och 3 till kundservicen (3) då.. då var det när jag va ute och enligt deras täckningskarta så ska jag ha 4G/3g nät i mitt område. Men fick den utbytt då personalen på TRE butiken i stan såg att den muppade sig. :) Så 4de telefonen!
     
  9. septix

    septix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick min S4 i början av veckan, gick över till telenor då jag var trött på 3.
    Hade dock kvar tre i en vecka innan porteringen gick igenom, och använde 3 i S4:an (då den inte var låst). Med 3 fick jag mycket bra täckning med 4G, speedtest visade 30-40 mbps. Nu har jag fått igång telenor, och till min stora besvikelse visar speedtest endast 2mbps över 4G. Har alltid endast en "pinne" i täckning. Enligt telenor ska dom ha väldigt bra täckning i Jönköping. Men inte för mig.
    Supporten verkar inte ha nån aning om vad som är fel, och vill att jag ska skicka min telefon på service. Vilket göär att jag är utan telefon (då min förra, S3 är låst till 3, och jag orkar inte lägga tid på att låsa upp den)

    Har någon av er liknande problem?
     
  10. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Tycker folk har lite för stor tilltro för 4G, fortfarande usel täckning om du inte befinner dig centralt i någon storstad. Har 3 som operatör och jag bor i Malmö. Kör aldrig med 4G då skillnaden i täckning är alldeles för stor. Dessutom ligger jag på omkring 20-27 Mbit/s över 3G. Finns ingen anledning att använda 4G. Sämre batteritid med.

    S4
     
  11. Seroc

    Seroc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Såg idag att min telefon har 1 pixel (kan vara fler som i ett kluster) som är blå mot svart bakgrund. Har försökt läsa på och samsung verkarju ha som regel att det ska vara 3 döda pixlar för att telefonen ska repareras. En blå pixel räknas väl inte som död, men nog så irriterande. Det var först idag jag ser den, vet inte om den dykt upp nu eller om jag bara inte sett den innan.

    Just nu kör jag en App som ska kunna fixa pixeln, men dessa har jag aldrig haft någon tur med tidigare då det gäller exempelvis datorsärmar, men det får visa sig.

    Jag har köpt telefonen via Telia med abonnemang. Finns chans att få detta fixat på garantin eller är det bara att låta det vara och glädjas åt alla de pixlar som fungerar som de ska?
     
  12. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Jag skulle definitivt försöka få den lagad på garantin.

    Detta är något som jag, tills ganska nyligen, var lyckligt omedveten om. S IV:an är den fjärde smartphone från Samsung jag köper och jag antar att jag haft tur som inte fått en enhet med pixelfel än så länge. I mina öron låter det fullkomligt absurt att man ska lägga ut drygt 6000 kronor på en mobil och vara beredd att acceptera en skärm med döda/felaktiga pixlar.

    Med den policyn innebär det att man köper en mobil för dyra pengar, tar hem den och "ber" att skärmen (det man ser och interagerar med mest) är felfri. Skrattretande med en mobil i den prisklassen. Jag kommer definitivt kolla andra tillverkare när det är dags att ersätta S IV:an . Med denna "pixelpolicy" blir denna sannolikt min sista Samsung lur.
     
  13. MotVind

    MotVind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Och du tror seriöst att andra tillverkare har bättre pixelgaranti? Samsungs pixelgaranti är standard. Både för mobiler, tv/datorskärmar. Ja alla typer av skärmar. Så har det varit i många år.
    Jag säger inte att det är rätt men det kommer knappast att hjälpa med att byta tillverkare.
     
  14. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Någon annan som upplever att Google Maps ligger och suger batteri i bakgrunden? Testade att slå av Google Now för att se om det var den som på något sätt kollade upp min position hela tiden, men det hjälpe ju inte. GPS är också av i toggles.
     
  15. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    yrara gillar detta.
  16. boxplayer

    boxplayer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Märker nu också att GPS är jätte sämst :(. Eniro visar alltid att jag är en till två gator längre bort än vad jag är. Mitt geocaching program hänger inte alls med heller. Trodde jag skulle kunna geocacha med telefonen precis som jag gjorde så bra med iphonen :(
     
  17. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Köp via nätet så har du 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen. Då har du rätt att funktionstesta produkten. Med andra ord, kolla pixlarna innan du gör något annat, för om du ska nyttja ångerrätten så måste produkten vara i väsentligen oförändrat skick.

    Stäng av platstjänsterna, det hjälpte för mig.
     
    Lukas gillar detta.
  18. Turbolover

    Turbolover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har problem med att bilder man laddar upp i Instagram blir hackiga och dåliga i största allmänhet. Om man laddar upp bilder man tagit med Instagram blir de lite bättre men fortfarande inte bra. Nån inställning i kameran man måste ändra? För hög upplösning? Hade inga problem med Iphonen jag hade innan.
     
  19. Acecod3r

    Acecod3r Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem min S4 igår och stötte på problem direkt. Förstod så mycket som att det var relaterat till Dropbox och camera upload / synkning. Så fort jag försökte öppna galleriet så frös hela telefonen och det kom upp ett felmeddelande om att "Cloud Agent har stoppats". Det felmeddelande poppade sen upp lite när som under kvällen och jag blev helt knäckt.. Ska man behöva drabbas av problem som dessa med en helt ny telefon för 6000 kr som precis är uppackad?!!! Lösningen för mig på detta problem blev att göra en fabriksåterställning och välja att tillåta camera upload till dropbox. Jag hade inte valt detta först.

    Har även problem med uppspelning av ljud via spotify där jag hör ett högt missljud varje gång jag byter låt.
     
  20. meladon

    meladon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem med min s4a som dyker upp ca 1 av 5 gånger när jag går från wifi till 4g. Problemet är att den inte hittar någon anslutning till internet när jag lämnar wifi. Det kan ibland ta 20-60 sekunder för telefonen att hitta internetanslutning. Det händer dock att den inte hittar någon anslutning alls och då måste jag gå in inställningar>anslutningar>fler nät>mobila nätverk>nätverksoperatörer och söka efter nätverk för att "tvinga" in mig på tele2s nätverk. Den lösningen fungerar alltid, men skapar stort irritationsmoment då jag måste göra det ofta när jag lämnar hemmet/jobbet.


    Jag var i kontakt med tele2 och de hittade inga fel hos mitt abonnemang utan hänvisade till Samsung. Samsungs support hjälpte mig lägga till APN för 3g (internet.tele2.se). Detta för att de trodde att telefonen ibland tog tid på sig att koppla upp mot 4g och därför kunde koppla upp sig mot 3g tills den hittade 4g-anslutningen. Detta fungerade inte för mig.


    Är det någon som upplevt detta? Vilken operatör har ni isåfall?
    Jag har under hela tiden täckning för samtal/sms.
    Jag bor och jobbar i centrala Göteborg där det finns bra 4g-täckning.

    *Edit jag har precis stängt av power save mode för wifi. Jag vet inte om det har någon som helst relevans till mitt problem och jag har inte hunnit testa om det ändrat något, men nu har jag iallafall varit så utförlig jag kan.
     
    Last edited: 13 maj 2013