Fråga: Hur nöjda är ni med eran hox efter ca ett års användande?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av antstrm, 10 maj 2013.

  1. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena! nu när dom flesta här snart haft sin Hox i ett år så tänkte jag kolla bara av ren nyfikenhet hur pass nöjd ni är med mobilen.

    Själv måste jag faktiskt säga att det här den absolut bästa mobil jag haft. den är otroligt välbyggd trots att det är "plastchassi", känslan av att den är välbyggd är troligtvis p.ga unibody bygget!. och skärmen imponerar fortfarande på mig såhär efter ett år, visst den är inte lika skarp som den på Htc One. MEN det går inte ens att jämföra dom.

    Det ända jag är lite missnöjd med är batteritiden men å andrasidan så kan man inte förvänta sig världens batteritid av en highend mobil.

    Kortsagt: Detta är den bästa mobil jag haft i min ägo, vad tycker ni andra?:)
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag håller med till fullo. Skärmen och bygget är en klass för sig.

    Asså Hox skärm är nästan lika grym som den på one.

    Sent with HOX via TT2
     
  3. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Jag ställer mig in i hyllningsledet. Bästa mobilen jag haft. Den var väl oxå den rappaste tills Xperia z kom. Min har iaf alltid klått s3 i benchmark

    Och snart får vi nya sense och blinkfeed, då kommer den kännas ny igen ;-)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 11 maj 2013
  4. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    samma här... haft två smartphones innan, htc hero och htc desire hd... men ingen har funkat så bra och varit så smidig m,m att ha o göra med som med denna. Bästa so far!

    Saknar dock min HTC Hero... Det var något speciellt över den... :/
     
  5. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Är endast missnöjd med batteritiden och att åtminstone vad ryktena säger att uppdateringarna av Androidsystemet kommer vara slut iom den planerade Sense 5 uppdateringen innan sommaren. Detta gjorde att jag får en SGS 4 och inte en One på måndag...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Har varit rätt så nöjd. Bästa telefonen sedan Nexus One. Men batteritiden kunde man ju önska va bättre än vad den är..
     
  7. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt nöjd. Gick från iPhone till HOX (min första android), och det var såklart en liten "tröskel" innan man hade koll på allt, men överlag gick det finfint att byta system, kommer aldrig att skaffa en iPhone igen, iaf inte innan dom gör väldigt stora ändringar i iOS :)

    Iaf, telefonen är jag jättenöjd med. Jag VAR lite missnöjd med batteritiden, men sedan uppdateringen med strömsparläget är den som en ny telefon. Den gick från att hålla knappt en dag till att hålla minst två dagar (jag använder telefonen relativt lite - nån timme prat, lite facebook / slösurf, en runda med RunKeeper osv, inget märkvärdigt). Jag är sjukt sugen på en One, men tyvärr har jag svårt att motivera en uppdatering - HOX:en är snygg, funkar finfint, lagom batteri, grym skärm osv, så jag får nog spara mina pengar till nästa år eller så :)
     
  8. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    HOX:en har varit ok. Har fått strula en hel del med hårdvaran, dock. Wifin var kass tills jag själv gick in under skalet och böjde upp clipsen till wifi-antennen. Dessutom funkar inte bluetooth-profilen till min Mondeo, vilket alla mina andra lurar och tabletter gjort.
    Skärmen har gått sönder av att ha den i framfickan när jag körde bil. Bytte själv, men HOX:en är krångligare än någon annan mobil att byta reservdelar på och det har aldrig blivit riktigt bra. Nya skärmen kryper upp i kanterna. Har aldrig haft det problemet med skärmar jag bytt på en massa andra modeller.
    Mjukvarumässigt har HOX:en funkat riktigt bra och tillsammans med Nova launcher har den alltid varit väldigt snabb och responsiv.
    Summa: Bra mjukvara (förutom BT), bra hårdvara fast dåligt och krångligt byggd.
    7 solar av 10.
     
  9. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Asnöjd med min, även fast jag helst vill byta telefon varje år. Blir nog att fortsätta med Hoxen ett år till i väntan på nästa nexus eller på en HTC One uppgradering.
     
  10. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Inte tillräckligt nöjd för att fortsätta använda den eller byta upp mig till One. Valde Galaxy S4 ist. Har haft en del problem med min HOX och så gillade jag inte sense. Jag saknade de toggles som finns i Samsungs "gardin" väldigt mycket, och den saknaden gick aldrig över. HOX är bra och jag har inte haft några fel på hårdvaran. Men det har hela tiden funnits bättre lurar, och har man haft en av dessa "bättre" lurarna, så kan det vara svårt att acceptera HOXen. Så var det för mig iaf.
     
  11. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Bästa jag haft, fick lämna in den i början pga wifi-buggen, men fungerat perfekt efter det!
    Blir garanterat HTC nästa gång med, om något släpps om ett år ungefär :)
     
  12. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Mjae.. sådär...
    Okay.. fram tills wifi problemen kom så tyckte jag den var helt okay..
    Byggkvalitet är ju HTC's signum i vanliga fall men glappande wifi tog väl udden av den
    känslan... fortfarande bra känsla i luren men jag kan ju tycka att man borde ha förutsett
    det problemet.
    Sen att man fick tillbaka luren från service, förvisso med fungerande wifi men
    istället hade en lur som startar om flera gånger om dagen gjorde en väl inte direkt
    uppskatta den mer men det kan ju bero på DOA prylar..
    Sen det faktum att HTC supporten inte ens själva vet att det kommer en ny firmware för att fixa det wifi problem som uppstod vid den tidigare uppgraderingen är väl rätt illa..
    Men allt sånt har ju egentligen inte något med HOX:en att göra utan mer med företaget.

    I övrigt så gillar jag Sense och som nämnts tidigare skärmen och att den för det mesta
    är rätt snabb och genomtänkt...

    Dock så rattar jag Nexus 4 numera iom att jag var tvungen att lämna in luren igen och
    fortfarande, 3 veckor senare, inte fått tillbaka den, så köpte jag en annan och då naturligtvis inte en HTC..
     
  13. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Det finns massor med olika appar för det, jag kör Widgetzoid själv.. Har toggles för hotspot, wifi, mobildata, mute, flashlight och ljusstyrka på skärmen som snabbtoggles i notification-menyn. En av dom första sakerna jag la in på min HOX :).
     
  14. aikelo

    aikelo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Endast ett extra tryck på hox för att få fram toggles.
    Dra ner rullgardin
    Tryck inställningar
    Ta da. 4 st toggles: airplane, Wifi,Bluetooth och 3g

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  15. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt nöjd med min. Det enda som börjar bli lite dåligt, är batteritiden. Jag har varit oerhört nöjd med batteritiden fram till för ett par månader sedan, jag tror att batteriet börjar bli lite slitet efter all användning. Nästa mobil kommer nog att bli nästa nexus, det lutar i alla fall mot det just nu.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  16. gholen

    gholen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är enormt nöjd med min, speciellt sedan CM åkte in och bytte ut sense med Nova eller APEX.

    Byggkvaliten är ett stycke för sig.
     
  17. Exicutor

    Exicutor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Jo då, visst är det den bästa jag har innehaft i mitt liv - hittills.
     
  18. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tycker den varit bra fram tills One kom :) Det jag irriterat mig mest på är batteritiden, var OK i början men sista halvåret har det varit helt fruktansvärt.
     
  19. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Det är en härlig lur, men jag kommer inte köpa fler där jag inte kan sätta i eget minneskort då det får mitt hjärta att stanna var gång den glider ur handen och jag då inte på något sätt kan få ut informationen om den dör.

    Batteriet är ett skämt och att luren kan bli så varm om man har den i laddaren och lirar tunga spel att den tillfälligt slutar ta ström från usb kontakten är närmast löjligt.

    Den är i övrigt precis det jag ville min HTC hero skulle vara när den kom.
     
  20. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Batteriet är verkligen en gåta, i början var min sjukt dålig (tappade typ 20% när jag bara lät den ligga på nattduksbordet under natten).. Kollade nu, efter 1d 19h har jag 40% kvar, visserligen med ganska låg användning, men ändå.. Senaste 12h (då jag bara kollat facebook nån minut, kollat dagens luncher på stan och ringt 2 samtal, i övrigt legat still över natten) så hade den tappat ca 3-4% sen igår. Funkar hur bra som helst nu om ni frågat mig :)
     
    paraflaxtapet gillar detta.