Problem: Mobilen hänger upp sig och startar om vid uppstart [HJÄLP snälla!]

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av johnk1, 5 maj 2013.

  1. johnk1

    johnk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Jag kan inte starta upp min telefon ö.h.t.
    Jag ser endast animationen som visas i början när man startar den, och sen står den och blinkar med samsung-loggan. Precis som i nedanstående video:
    http://www.youtube.com/watch?v=k1cNc8dzUmc

    Andra som har haft detta problem har fått det efter att de har rootat telefonen eller liknande, men det har inte jag gjort. Utan det uppstod efter att mitt batteri dog, och sen när jag hade laddat den en bit och skulle starta telefonen så hände detta.

    Den enda lösningen som jag vet, verkar vara att fabriksåterställa telefonen.
    Men jag vill verkligen inte det. Har så många viktiga saker som jag måste ha tillgång till nu och som inte får försvinna!

    Så är det någon som vet hur man kan lösa det här, utan att fabriksåterställa telefonen?

    Tack på förhand!
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag skulle väl testa detta:

    1:a hand: Håll in volym upp + Hemknappen + Powerknappen tills du kommer in i en meny. Då släpper du knapparna och väljer "Wipe cache partition"... Därefter tar du "Reboot system now"

    2:a hand: Pröva flasha in samma ROM som du hade innan!

    Någon som har något att tillägga? Är inte så van med de här boot-felen, skrev bara vad jag tror kan hjälpa ;) Den första kan du göra iallafall utan problem!
     
    Last edited: 5 maj 2013
  3. johnk1

    johnk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade precis "Wipe cache partition" och det hjälpte tyvärr inte. Samma sak fortfarande.

    Okej, men om man flashar in samma ROM, försvinner det inte massor av data då? Så som inställningar, sms osv?
    De är det jag vill undvika.
    Men skulle det inte försvinna, så skulle jag kunna testa det.

    Vet du om det är något som försvinner i så fall?
    Och hur går man tillväga när man flashar?
    Är helt nybörjare när det gäller sånt :)

    Tack för svar!
     
  4. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Det borde ligga kvar så länge du inte gör en Factory reset?!
     
  5. johnk1

    johnk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, det borde det nog, men hur lägger man in den ROMen då?
    Och vilken är det?
    Kan ingenting om sånt här :ehm:
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Vet du vilken ROM du hade innan mobilen dummade sig? ;) Laddade du ner senaste som kom ut eller hade du versioner tidigare eller? ;) Jag har tyvärr ingen som helst koll på när alla kom ut, kör ej med stock så ;) Annars prövar du bara med sista, då följer du:

    0. http://www.hotfile.com/dl/200899346/20a7989/I9100XWLSN_I9100OXXLS8_NEE.zip.html (Ladda ner filen, ROM:en).

    http://ul.to/xt4607xx (Ladda även ner denna, Odin 1.85).

    Innan du börjar så se till så att du har KIES installerat OCH att du har startat programmet en gång (för att USB-drivrutinerna skall finnas) MEN att Kies är HELT avstängt när du väl ska flasha via Odin 1.85. Gå in under Aktivitetshanteraren > Processer och kolla efter något med "Kies" i och välj att avsluta den isåfall!

    1. OBS! Firmwaren (ROMen) du laddar ner kommer komprimerad i zip. Filen du flashar ska ha filändelsen .tar eller .tar.md5. (Du måste unzippa den med t.ex. WinRar/WinZip t.ex. http://www.filehippo.com/download_winrar_32/).

    2. Starta Odin 1.85 och klicka på "PDA", välj filen du nyss laddat ner.

    3. Starta telefonen i download mode (Volym ner - Hemknappen - Powerknapp) och koppla in den till datorn. ID-COM boxen uppe till vänster ska lysa gult!

    4. Klicka nu på "Start" och vänta till "Pass" dyker upp.

    5. Telefonen kommer nu att starta om sig själv. Du kan nu ta bort USB-kabeln om du vill.

    Klart!

    Felsökning om Odin inte vill flasha filen eller om någonting annat går fel:

    a) Du kan sakna drivrutiner. Ladda ner Samsung Kies, installera den, kör den, avsluta Kies och sedan går du till aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Del -> Starta aktivitetshanteraren). Under "Processer" i fliken där uppe väljer du att avsluta processerna "KiesTrayAgent.exe" och "KiesPDLR.exe" (om dessa finns). Man måste alltid ha Kies avslutat när man flashar. Försök nu igen!

    Skriven av: Arbu11
     
  7. johnk1

    johnk1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, men det funkade inte det heller.
    Alltså jag gjorde precis som du skrev och det funkade alldeles utmärkt, men jag har fortfarande kvar problemet.
    Finns det något mer jag kan testa förutom fabriksåterställning?
     
  8. reidar

    reidar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mycket mysko. Samma sak hände mig på två olika telefoner på kort tid. Jag blev tvungen att fabrikståterställa.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  9. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min är också fast i uppstartsläge nu. Låg påslagen på laddning över natten, när jag vaknade (långt efter larmet borde gått igång) möttes jag bara av en samsung-logga.

    Min vägrar dock att ens gå in i recovery-läget. Nåt man kan prova då?
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Du kan även pröva Download Mode... Volym Ner + Hemknappen + Powerknappen (håll in en bra stund)
     
  11. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Mjo, DL-mode fungerade. Men, det är en jobbtelefon, med lite garantitid kvar, så den åkte in på phonehouse igår.
    Nu sitter jag bara och hoppas på att den ska komma tillbaka utan nåt brandat 3-skit.