Fråga: Vad retar dig hos HTC One?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av robinofstockholm, 17 maj 2013.

  1. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag bytte idag från Galaxy S4 till en svart HTC One.
    Sjukt snygg att titta på och gedigen på alla möjliga sätt.

    Jag undrar lite grann...
    .. vad Ni som användare av telefonen retar Er upp på.

    Skulle vara intressant att få veta.

    Jag retade upp mig på Samsungs S4 oförmåga att inte kunna använda vilka hörlurar jag vill då många enheter har ett sk. Ohm problem. Så det är en hårdvarurelaterad historia mao.. Tröttnade och så köpte jag idag raskt en HTC One
     
    Last edited: 17 maj 2013
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag blir extremt uppretad/förbannad varje gång jag ser ordet "Nordiskt Certifierad" :P:P:P

    [​IMG]

    Så förbannad så jag funderar hur jag ska anmäla det här till EUs avdelning för EUs fria marknad !

    "Jefla skit" för att kunna hålla uppe priserna hos de svenska nasarna :money::P
     
    Last edited: 17 maj 2013
  3. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    3 dot menu
     
    majmun, Avicii, Timpppa och 1 annan gillar detta.
  4. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Sorry om jag är lite off-topic men jag vill gärna veta mer hur du känner nu när du har bytt mobil... för mig, som många andra, stod det mellan Galaxy S4 eller Htc One... jag har nu en galaxy s3 men jag gick för HTC One då jag vill ha något nytt, S4 kändes precis som S3 i handen så tänkte -Ska jag uppgradera så ska det va ordentligt... Du har inte ångrat att du skaffat Htc One va? Jag får min på måndag eller tisdag och det känns som att jag har valt helt rätt :)
     
  5. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Jag valde verkligen rätt och framför allt så fungerar musikåtergivningen klockrent. Jag kan spela hur högt jag vill utan att höra något missljud som jag gjorde i mina båda S4'or.

    Kvaliten på HTC one är enastående. Ja, det är en telefon som är annorlunda elegant. Passar mig tip-topp.

    Jag bryr mig inte om HTC'n den saknar såna innovativa saker som ögon/röst/handstyrning. Det är ju bara säljargument. Skulle jag välja igen så skulle jag aldrig köpa en S4.

    Ang. varför jag bytte finns i den tråden
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=94860&page=7
     
    Last edited: 17 maj 2013
    sopaj96 gillar detta.
  6. lensy

    lensy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har ägt min i ett dygn, bytte från en S2a.

    Det första negativa jag upptäckte var en i mitt tycke usel alarmfunktion! Lätt avhjälpt dock, genom att installera lämplig app.

    Nästa sak är jag mer oroad över... Jag tycker nämligen att den lägsta volymen vid mediauppspelning är för hög. Vet inte om, och i så fall hur, det kan åtgärdas.

    Såg här i forumet att fler reagerar på samma sak.

    Återkommer om jag kommer på fler negativa saker! ;)
     
  7. alterswede

    alterswede Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Håller med, lägsta volymen är för hög!
    Vad kan du rekommendera för larmapp??

    I övrigt så skulle jag vilja ha en fysisk hemknapp, men börjar vänja mig så smått.
     
  8. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 173
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Vad är det för fel på alarmet?

    Skickat från min HTC One
     
  9. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Svårt att ta SS tycker jag och få fram bilderna. Galleriet är stökigt tycker jag men det är väl en vanegrej :)
     
  10. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag läste att vissa personer retar sig upp på att det inte finns en fysisk menyknapp. Men hittade information varför HTC inte har detta

    Enligt Design Guide Lines för Android så togs den fysiska meny-knappen bort iom Android 3, i början av 2012. Att HTC följer riktlinjerna borde vara en fördel snarare än en nackdel, kan man tycka. Om/Att apptillverkare inte följer förordad design är knappast HTCs fel. Jag håller med om att det är störande med sådana appar som tvingar fram en menu bar längst ned, men de är feldesignade och borde rättas till.

    Men visst skulle jag gärna ha en meny i mitten istället för en rad ovanför loggan
     
    Last edited: 17 maj 2013
  11. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    kan bara hålla med, men det är det som är felet med Android, för många modeller på telefoner, utvecklare orkare inte fixa alla saker för det kommer nya direktiv från google hur det ska vara. som tur var finns det fix :-)
    sånt är livet med android och det har man kunnat levt med sen första telefonen :-)
     
  12. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Tydligen ska den höga volymen fixas med kommande uppdatering.
     
  13. zetux

    zetux Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    3 dot meny (men den försvinner alltmer eftersom).
    Genomskinligheten i toppen av interfacet ändras 'fult' då man låser up mobilen.
    Galleriet är en röra och hopplöst att hitta skärmdumpar (blir däremot lite smidigare då man ändrar hur man visar albumen).
    Då man går till hemskärmen känns det som övergången spelas i 10fps.

    är i överlag väldigt nöjd med one och ångrar verkligen inte min avbeställning på S4an :)
     
  14. Sweets589

    Sweets589 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Själv har jag problem med att byta ut ikonerna längst nere. Telefon, internet, kamera, medelande var origanal. Har bara lyckats byta ut en. Ska surfa mer på detta men är nog det enda jag står mig på just nu.
     
  15. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Du startar app-drawern och då kan du byta ut dem genom att dra ikoner dit eller därifrån ner till dockan längst ner.
     
  16. Sweets589

    Sweets589 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2013
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    EDIT: Löste det, var tvungen att ta bort ikonen som var där från börjar ju :P dumma mig x)
     
  17. lensy

    lensy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tog en ur högen och är nöjd hittills. Den heter Väckarklocka Xtreme Gratis, men det beror förstås på vad man vill ha för funktioner. Spontant saknade jag att kunna välja tid för snooze, hur många ggr den ska snooza samt att få vakna med ett mjukare ljud innan själva larmet börjar skrälla (vet dock ej om det sistnämnda fanns...).
     
  18. lensy

    lensy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, jag kom på ngr saker till. Småsaker, som man nog vänjer sig vid:

    - Jag saknar fler startskärmar. Gissar att det är en vanesak, som tvingar en att strukturera sig bättre ;) , men på S4an hade jag fem startskärmar, så htc's tre känns fattigt. Fördel i sammanhanget dock, att man kan möblera om på vad-sidan-nu-kallas där alla appar och program ligger! Den sidan blir därmed som en fjärde startsida, märker jag. Det kunde man inte i S2an.

    - Jag vill kunna ta bort den sida som är inställd som startsida från fabrik. Dvs den med flödet. Jag är inte intresserad! Vill hellre ha den till egen sida att göra vad jag vill med.

    Har för mig att jag funderade på en till, men minns inte nu vad det var så jag återkommer väl igen...

    Mer irriterande:

    - Jag är inget jättefan av att läsa i landskapsläge och saknar MYCKET att kunna ändra orienteringen genom att dra ner listen från skärmens topp, som man kunde i S2an. När jag tex ligger ner och läser, så vill jag ha porträttläge, men så dyker det upp ett videoklipp jag vill se... då vill jag se det i landskapsläge, men för att få det måste jag klicka på hemknappen för att komma åt widget-ikonen för automatrotering, som jag lagt på en av
    startskärmarna. MYCKET irriterande!

    Till sist. Det verkar bli en mycket bra tråd det här, där man kan hitta lösningar på sånt man stör sig på! Själv vill jag byta ut två av standardikonerna längst ner på skärmen, men trodde inte att det gick. Nu ser jag att det tydligen går, så det ska jag kika närmare på.
     
  19. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du kan ju ha 4 hemskärmar + blinkfeed så det är ju bara 1 mindre :)
     
  20. X-oiL

    X-oiL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det går att lägga till så du har 5st hemskärmar totalt inkl. blinkfeed då så 4st som du kan göra vad du vill med kanske inte räcker för dig ändå men borde vara ett steg på vägen :)