Fråga: MIUI eller CM? Bästa ROM?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Knasgas, 20 maj 2013.

  1. Knasgas

    Knasgas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan kära S2 användare :)

    Jag går i tankarna på att flasha min S2. Men är osäker vilken ROM jag skall välja.
    Därför ber jag er om hjälp.
    Vilken ROM är bäst av dessa? Vad skiljer dem åt? Eller är det kanske så att det finns någon annan bättre ROM? Tacksam för hjälp :)
     
  2. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har du väl vågat flasha en gång så är det jättelätt att flash om så jag skulle rekommendera dig att prova båda och se vilken du gillar bäst. Själv kör jag cm 10.1 och är jättenöjd.
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hmm... Jag skulle nog testa Chameleon om jag var du! :) Det är många som skriver om den att de gillar den, jag har själv dock aldrig testat den då jag är fast vid CM10.1 :)
     
  4. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Finns ingen av dessa som är bäst, för det första finns rätt så många olika versioner med olika tweaks osv som gör det ännu svårare sedan är det vad man tycker. MIUI är i klass för sig, det är det. Testa båda och avgör sedan själv vad du gillar bäst. Personöigen är det MIUI eller "aftermarket" CM då jag inte alls gillar CM "out of the box".
     
  5. m1chael

    m1chael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör Chameleon och tycker att den funkar hyfsat... men den har tyvärr stagnerat lite grann då utvecklaren på xda skrev att han har begränsat med tid att utveckla den.

    Så någon som har tips på fler ROMs i samma anda? Helst där det mesta funkar (kamera, radio...) plus bra batteritid samt inga FCs hängningar o.s.v

    Det kanske är lite mycket begärt? :)