1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Börjar fundera på om avdelningen för utveckling finns egentligen...

    Skickat från min LT26i
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jo, det är den officiella bloggen, som inte nämnt någonting om någon uppdatering. Inte heller Developer bloggen, har nämnt något, mer globalt officiellt kan det inte bli.Visst det är möjligt att utrullning har börjat i Frankrike, men ännu så länger finns det inte något bevis för detta överhuvudtaget.
     
  3. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jo om man kollar på franska fbsidan verkar det som vissa fått den, de som köpt den obunden, vilka de flesta antagligen inte gjort.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, det måste vara någon väldigt speciell uppdatering om den bara finns där? Det är möjligt att fransmännen inte rör sig på nationella forum? Källor... som man brukar säga. Någon länk till någon som säger det?
     
  5. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nope ingen länk, var inne på franska FBsidan som sagt. De rör sig nog på nationella forum, kanske inte på Internationella så mkt, de tenderar att inte tycka om engelska :).
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Möjligt att de testar sina servrar genom att tar det riktigt lugnt denna gången kanske?
     
  7. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Kollade 2 av Sony's franska FB-sidor och där har de inte varit mycket aktivitet senaste månaden. Folk har inte skrivit nånting om någonting. Vilken fransk FB-sida var ni/du inne på?
    Iaf, det här spektaklet var lär vara ett falskt alarm, nån lustigkurre i Frankrike som sprätte loss.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nån som kan portugisiska?

    http://www.blogsonyxperia.com.br/android-4-1-xperia-s-xperia-p-xperia-j-xperia-e-dual/

    Översättning från sidan
    - Xperia S, Xperia P och Xperia J: Ägarna av tre enheter kommer att få uppgraderingen till Android Jelly Bean samtidigt: tjänsten kommer att finnas tillgänglig i 1: a hälften av juni 2013.:sealed:

    http://translate.google.se/translat...ia-s-xperia-p-xperia-j-xperia-e-dual/&act=url

    Då betyder det att denna kanske har en viss sanningshalt:
    http://www.xperiablog.net/2013/05/21/xperia-s-jelly-bean-update-landing-towards-end-of-june/
     
    Last edited: 24 maj 2013
  9. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Sony är ett skämt.
     
  10. sweak

    sweak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Aliance Rom
    bara ta en .FTF så fort den kommer på xda så får man generisk och slipper vänta på OTA från operatören
     
  11. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  12. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hm verkar varit en uppdatering av ics som förbereder vissa lurar för jb. Man kanske kommit på något sätt att försöka uppdatera samtliga "modeller" samtidigt.
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ärligt talat. Sonys största problem är alla dessa nationella delar som på något sätt skall säga en sak, sedan visar det sig vara fel. Nu har som sagt Brasilianska Sony Mobile sagt i mitten av nästa månad. Sony har officiellt sagt i Slutet av maj. Ärligt talat... Sony Mobile måste stoppa dessa olika delar att ens säga något. Bara att komma överrens om att det är Bloggen som gäller (som de redan sagt någon gång) Jag tror det inte förrän Svenska Sony mobile möjligen säger något, för då tror jag mer på det just för att utvecklingen ändå är i Sverige. Men bloggen då är jag helt säker. Men nu blir man ju bara smått förbannad för att det kommer olika uppgifter överallt. Ryssland säger i slutet av Juni. Brasilien i mitten av Juni och Frankrike säger redan nu (och enligt Xperia Bloggen så säger Sony Mobile att detta skall vara korrekt, men ingen verka lyckats få ner den i frankrike heller) och Officellt ord är i Slutet av maj. Så vad skall man som kund tro på. Hur kan det ens släppas först i Frankrike utan att bloggen ens nämner detta? Det är ju liksom sjukt. Altså vad håller Sony och Sony Mobile på med. De får fankens bättra sina kontakter helt klart. hehe.
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men men... det e ju jaaaaaaaag!!! hehe Men ärligt talat. Nu börja liksom folk bli lite irriterade p g a detta konstiga, att olika varianterna. SOny måste ju fans gå ut och sätta allt klart och då möjligen skriva, att det kan se olika ut på olika marknader. Normalt sett brukar Sverige ligga ibland de första länderna vid en uppdateringsfas. Typ Frankriker, England, Sverige... Sedan kommer de väl lite i den ordning som Brasilien och ryssland o s v.
     
    Last edited: 25 maj 2013
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Just XperiaS och dess histora är infekterat så bästa hade varit om Sony inte hade gett olika besked genom olika kanaler, håller med dig. XperiaS ägare är riktigt irriterade och minsta lilla grej kan resultera i hat, gnäll etc..:P nu borde väl dom kanske lugna XperiaS ägare.. ja det tycker vi men tro mig, de skiter i vad vi tycker.. XperiaS är inte i fokus det har den nästan aldrig varit, inte ens när den släpptes.. okej kanske i 2 dagar.. ;)
     
    Last edited: 25 maj 2013
  16. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Last edited: 25 maj 2013
  17. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Om man googlar hittar man många sidor jorden runt som säger att "nu är Jelly Bean släppt" - har NÅGON person konfirmerat att de verkligen fått den, någon stans jorden runt?? Jag hittar inte det....!

    Så här långt verkar det med andra ord bara vara prat/rykten/förhandsinfo....

    Nu är sista veckan i maj och SONY har sista chansen att visa att de håller det det senaste s.k. löftet om leverans!

    Hur många (någon) tror att de LEVERERAR denna vecka???
     
  18. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kan ju säga att jag tvivlar starkt på att jag kommer att behöva käka byxor..
     
    Sweden2 gillar detta.
  19. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ingen har fått den än. Någon på Sony Frankrike som var dålig på engelska läste fel i ett mail och twittrade i förtid.

    Firmwaren är ju certifierad och klar, så vi lär nog få den nån gång. Ju mindre man fäster sig vid ett visst datum, desto mindre frustrerad blir man.
     
  20. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Om man nu inte skall tro på alla rykten och halvofficiella uttalanden och alla gissningar från höger till vänster så här väl statusen följande.

    På Sonys svenska site står det angående uppdatering av Sony Xperia S

    "senast tillgängliga programvara 6.1.A.2.55"
    "programuppdateringar släppsvid olika tidpunkter beroende på operatör och land. Därför kan vi inte säga exakt när en specifik uppdatering kommer att finnas just till din telefon".

    Vad jag har förstått så är det fortfarande "slutet av maj" som gäller och eftersom det inte har kommit någon uppgift om exakt datum eller att det skulle vara någon försening så är väl det fortfarande "slutet av maj" som gäller tills något annat sägs från officiellt håll. Vilket innebär slutet av denna vecka (22).

    Så innan vi vet mera får väl vi avvakta denna vecka och se även om man kunde önska mer och tydligare information från Sony från officiellt håll för att stilla all oro och uppgivenhet.

    Men min Xperia S med fungerande ICS fungerar varken bättre eller sämre tills uppdateringen äntligen kommer - förhoppningsvis.