PiPo M8 Pro? tabletkungen.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av rostad360, 12 maj 2013.

  1. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon här som har en PiPo M8 pro o kan berätta lite?

    ville bara tack Lazarux för en snabb smidig affär innan.
     
  2. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har en m8 pro, tycker att den fungerar riktigt bra!

    Konstruktionen känns stabil och bra, inget knak, svaj i skärmen o.s.v. (av vad jag har märkt än så länge). Känns riktigt rapp också, valde en m8 pro framför en "retina"-platta då plattor med så pass hög upplösning inte verkar ha kräm nog för att drivas utan mikrolagg. Har bara fått den att säcka ihop i ett tower defense-spel, när det var fullsmockat med fiender på skärmen samtidigt, annars flyter allt på som en dröm.

    Köpte den för att jag ville ha något att läsa serier på, vilket den fungerar mycket bra för, läser serietidningar i porträttläge utan att behöva zooma in eller flytta bilden. Skärmen känns även den bra, fina färger och sådär.

    Surf flyter också på bra, kör firefox med adblock utan att märka av något lagg vid skrollning eller pinch-zoom. Har inte testat chrome eller den andra browsern direkt så kan inte jämföra där. Har installerat Flash 11.1 också, och det verkar fungera, har dock inte undersökt det vidare grundligt.

    Netflix fungerar utan problem, har även lagt in XBMC på den för att streama film i nätverket här hemma, och det fungerar också bra.

    Kamerorna har jag inte testat heller direkt, antar att de inte är så överdrivet bra, men frontkameran lär fungera tillfredsställande för skype i.a.f. Den bakre kameran verkar vara ok, men som sagt, har inte direkt undersökt det så noga.

    Har inte heller testat HDMI-utgången, får se när det blir. Fick med en USB OTG-kabel också, men har inte testat att koppla in någon usb-enhet men jag gissar på att det fungerar bra också. Har inte heller testat att trycka in något extra minneskort, men det antar jag fungerar bra det med.

    Om du vill att jag kollar något speciellt så ska det nog gå att ordna, säg bara till!

    [​IMG]
     
  3. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack :)

    Har den kraschat något nämnvärt?

    Hur länge har du haft den i din ägo?
     
  4. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    glömde citera :P
     
  5. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det ända som har krashat var XBMC när jag försökte installera det, men körde in en nightly så fungerade det. Förutom det så kan jag inte minnas att den ska ha krashat allt. Inga appar har krashat, plattan har inte krashat själv heller.

    Har haft den i lite över en vecka, beställde från Pandawill (nästan exakt samma pris som på tabletkungen, typ hundra kronor billigare, så vet inte om det var värt väntan precis :P).
     
  6. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gött :D
    Inte fått min ännu men tänker lägga upp en engelsk videorecension när jag har lekt med den ett tag :)

    Är ju inte ovan nu när detta är min 6e platta :P
     
    Yelo gillar detta.
  7. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    4.2.2 finns ute nu, går att hämta hem här!

    Har inte testat själv, får kanske tid över att fixa med det i helgen kan man hoppas. :)
     
  8. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hittade en rensad och rootad 4.2.2-rom här!
     
  9. Kalabalik

    Kalabalik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är sugen på att köpa en Pipo M8 Pro. Hur är det med flytet? Är den fri från mikrolagg i launcher och webbläsare?
     
  10. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det tycker jag, den flyter på riktigt bra. Har uppdaterat min till 4.2.2 via den här romen.

    Fortfarande riktigt nöjd med plattan, perfekt för att läsa serier i portättläge!
     
  11. Hurtman

    Hurtman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du testat om Netflix fungerar efter uppdateringen till 4.2.2?
     
  12. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det fungerar fint, använder Hola Accelerator & Unblocker för att komma åt det amerikanska utbudet också, har inte upptäckt några problem ännu.

    Väntade med att uppdatera till 4.2.2 först, då Netflix tydligen inte skulle fungera, men Pipo verkar vara (relativt) snabba med att trycka ut uppdateringar, vilket känns bra.
     
    Hurtman gillar detta.
  13. Hurtman

    Hurtman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha, låter bra! Har aldrig provat låsa upp tidigare, ska provas omgående :)
     
  14. Hurtman

    Hurtman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yay fick plattan igår :cool:

    Har dock några synpunkter om själva byggkvalitén, kanten undertill är lite för vass och kanterna på sidorna känns något "plastig" men själva plattan känns ändå gedigen. Inget knarr eller liknande om man bänder på den. Själva designen och storleken är helt underbar, gillar den något välvda bakstycket så den blir smalare i underkant.

    Däremot flyter UI på ganska fint, eventuellt så inbillar jag mig att framtvingad GPU rendering i 2D gör att flytet blir ännu bättre. Själva plattan känns riktigt rapp vid surfning och spel flyter på bra. Även skärmen är trevlig faktiskt, den är väldigt skrap och färgåtergivningen är mycket bra.
    En annan sak jag vart glad över var att högtalarna satt på framsidan...hur tänkte dom som designar pekdon med bakåtriktade högtalare?!

    En helt annan sak, jag får inte Hola Accelerator & Unblocker att fungera på min platta, får det att fungera på både mobilen och den andra plattan jag hade :/
     
  15. Yelo

    Yelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag var tvungen att roota min innan jag kunde installera Hola, gick inte om jag körde default-rom. Men efter att ha slängt in ny rom så fungerade det bra, passade samtidigt på att utöka "system"-partitionen till 4gb, tror den låg på 1gb som default vilket gjorde att efter att ha installerat lite spel och större applikationer så började den klaga över utrymme. Men med 4gb så borde det räcka rätt länge.
     
    Hurtman gillar detta.
  16. Hurtman

    Hurtman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig rootat förut, kanske dags att prova på :teeth:

    Edit: Den där rensade ROM:en du hade en länk till, du har inte haft några problem med flimrande bild efter du hade lagt in den?
     
    Last edited: 20 jun 2013
  17. Android_powah

    Android_powah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur är plattan då man scrollar blir texten blurad då och att de tar ett tag innan man ser vad som står?
     
  18. m1cke

    m1cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Ytters lite, när scrollningen stannar så blir texten klar. Har inte ens tänkt på det innan du frågade. Använder chrome.
     
  19. Hurtman

    Hurtman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Säger detsamma inget man har lagt märke till. Tänkte bar tillägga att HDMI funkar hur bra som helst, enda nackedelen är att bilden inte går att stänga ner på plattan vid exempelvis filmtittande.