Fråga: Något ni saknar med N4?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Cap_a, 21 maj 2013.

  1. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Funderar på att byta till Nexus 4 men förutom 4G och minneskort, vad saknar ni hos telefonen? Lite köpråd mao (kanske vettigare att skaffa någonting annat.)
     
  2. fetto66

    fetto66 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Finns 4G men tyvärr inte på dom band vi har här.

    Jag saknar inget, men kan rekommendera ett bra skal.

    Själv har jag Ringke slim, skitbra skal.
     
  3. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är i samma situation jag. N4 eller LG Optimus G pendlar jag mellan. För o nackdelar med båda. LGn har 32 GB o minneskortplats o 4G. N4 är ren Android o får uppdateringar direkt. Skitsvårt val faktiskt.
     
  4. hompa75

    hompa75 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  5. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Som Sony (och tidigare SE) användare ser jag fram emot att med N4 få ny Android version snabbt och inte alltid behöva vänta 6-9 månader.
    Är lite rädd för att skärmen eller framför allt baksidan ska spricka. Är ganska rädd om mina saker men har läst att ganska många lätt fått sprickor. Eller så är det bara vad de skriver - kanske var de inte försiktiga utan tappade den i golvet eller nå't.
    Så svårt att bilda sig en uppfattning om den när de som är i butik sitter fast i stöldskyddet, men den verkar nice.
    Hur är kameran?
     
  6. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag tänker inte ens på lagringsutrymmet, använder telefonen som jag vill och har ca 6 gb ledigt, dvs inga problem alls. 4g har jag aldrig provat på någon telefon och kanske är det därför jag inte suktar efter det, tycker att 3g går hur fort som helst så länge inte Tele2 krånglar.

    kameran kunde vara bättre, det är det enda jag saknar, men den går absolut att leva med och allt annat mer än väger upp för det.

    tptlk
     
  7. RaazZz

    RaazZz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Saknar att inte behöva bry sig om eller oroa sig för att skada/repa baksidan då den är av glas. Den glider även ur händerna lite för lätt tycker jag. Har införskaffat mig orginalbumpern så förhoppningsvis blir det bättre nu.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    IR så att man kan använda den som fjärr och att den är lite halvt vattentät. Och vassare kamera. Och istället för storleken nu kanske på 3,8" eller nåt.

    Annars är den KO!
     
  9. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Saknar att den kunde vara lite mer hållbar. Jag hann ha den i 18h innan den gled ner från där jag la den och fick en spricka i displayen. Men det är en grym telefon i övrigt!
     
  10. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag skulle säga att minneskortplats är det stora minuset, min telefon är konstant full och då har jag musik (3 skivor) och någon ljudbok, egna tagna filmer/bilder (mest på barnen) samt en bunt appar. Nu kommer jag lösa det så att bilderna/filmerna kommer synkas till Dropbox och så får jag titta på dom därifrån.

    Jo, glasbaksidan är ett fett minus, sprack när den låg på vardagsrumsbordet (i ek) efter en kall promenad i vintras.

    Annars hade det varit bra med en kamera i S3/S4-kvalité, IR (kan ju inte kosta något), stöd för videotelefoni (hade ingen aning att det inte fanns) och högtalare på framsidan. Ett fetare batteri hade också varit önskvärt men man klarar sig lätt en hel dag om man tänker efter, det hade ju dock varit kul att kunna leka lite mer med telefonen på dagen/lunchen och veta att man kunde ha ström kvar när man går å lägger sig.

    Jag har både ett tunt skal och originalbumper men båda är lagda i byrålådan efter ett köp av Dbrand. Vilket jag kan säga att ni nästan måste köpa, den är bland dom skönaste telefonerna som finns att hålla i.. när man inte har skal eller bumper.

    För en tekniknörd som vill ha det senaste är det dock ohållbart att inte ha en Nexus, även om det finns bättre telefoner rent spec-mässigt så räcker alla till för Android, och däri ligger skönheten, du har det "senaste" först.. med tidigare telefoner har jag bara suktat efter den senaste androidversionen även om den egentligen inte innehåller något banbrytande. Jag suktar inte alls efter hårdvaran i S4 på samma sätt som senaste androidversionen eftersom Nexus 4 räcker och blir över och S4:an har så många andra nackdelar i min mening.

    Nu verkar ju dock både S4 och One komma i Nexus-style och då hade jag nog tagit en One istället om priset varit liknande mest för att stödja att någon tänkt och faktiskt satt högtalaren på framsidan.
     
    eriksson90 gillar detta.
  11. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej bortsett från just minneskortsplats och 4G saknar jag faktiskt ingenting.

    och 4G vet jag faktiskt inte ens om jag saknar överhuvudtaget. :)

    Vill man prompt ha båda dessa, är väl SGS 4 Vanilla Edition kanske ett bättre alternativ, men så verkar den också komma att kosta minst 1000 kr till, och Nexus 4 har underbar byggkvalite vilket SGS 4 saknar. <3
     
    Last edited: 22 maj 2013
  12. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Höh?? Vad menar du? Menar du att SGS4 har underbar byggkvalitet eller att N4:an har det?
     
  13. Zteam

    Zteam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ops!

    Jag menar naturligtvis att Nexus 4 har klart trevligare byggkvalite än SGS 4
     
  14. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    OK. :D
     
  15. Tobbe82

    Tobbe82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det enda jag saknar är en grymmare kamera. Den duger, men hade gärna sett en vassare kamera.
     
  16. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Säker på att Optimus G har minneskortplats? Tror nämligen inte att den har det...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  17. MaXMC

    MaXMC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G3
    Jag saknar att tiden inte räknar upp från när jag ringer ut, det går mao inte att se hur länge man väntat innan signalerna börjar gå. (Jobbar mycket med att ringa så ibland måste det in i tidsredovisningen...).


    Bluetooth 4.0 med BLE så att pulsklockor och dylikt fungerar.
     
  18. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    32 gb ombord så hade livet lekt.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  19. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Från en som precis bytt från en Nexus S till en Nexus 4 så måste jag säga att det enda jag är lite besviken på och saknar från S är klarheten i färgerna. 4an har märkbart tråkigare och blaskigare färger.
     
  20. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Om du har lust att roota och fixa lite så kan du alltid ändra lite i hur färgerna visas!