Fråga: Glapp skärm efter service, vad göra?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Hillz, 27 maj 2013.

  1. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Lämnade in min OneX på service, de böt batteri och några andra delar. Före inlämning skärmen helt fast och utan glapp mellan skärm och skal.

    Den har varit inskickad två gånger efter det nu för de inte satt fast skärmen ordentligt, att det glappat mellan skärm och skal. Första gången rejält, nu mindre, men det går att öppna upp med nageln emellan och den sviktar och glappar fortfarande. Ska man acceptera detta?
     
  2. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Jag hade inte accepterat det.....
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Dum fråga. Ring HTC och uppge telefonens imei så ser dem all reparationhistorik och sedan hjälper dem nog till med telefonen:)

    Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
     
  4. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag förstår att det måste vara väldigt jobbigt och frustrerande att behöva lämna in den igen, men jag tror att det är det enda du kan göra. Antingen det, eller leva med glappet.

    Är det bara estetiskt, eller har det påverkat telefonen på nåt sätt?
     
  5. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Du skall definitivt inte acceptera det. Det kan komma in smuts och damm som kan skada telefonen. Dessutom är det lätt att fastna med skäggstråna :-).
    HOX:en är ganska jobbig att byta vissa delar på, men för att byta skärm, sidoknappar etc behöver man inte plocka bort skärmen. Så jag förstår inte vad de gjort.
    OM man skall byta skärm på HOX:en är det bästa att inte bara sätta den med dubbelhäftande tejp, som de flesta gör, då det lätt släpper igen. Vad jag gör när jag bytt skärm på HOX:ar är att klicka i ett par droppar supergel på tejpen(inte lim, utan gel) för att få den att sitta. Gel droppar inte, dessutom kan man värma bort gel:en med varmluftspistol om man vill byta igen.
    Du kan ju testa att göra det själv, men det är svårt utan att koppla bort skärmen, och det är ganska komplicerat, då du måste skruva bort moderkortet först. Kanske kan du göra det bara genom att lyfta skärmen lite.
    Men som jag sa i början, detta borde inte du göra, utan reparationsfirman. Men OM du får strul med firman och HTC inte kan hjälpa dig, kan du test droppa ett par droppar gel. MEN AKTA SÅ DET INTE DROPPAR PÅ SKÄRMEN, och om det kommer på skärmen, torka bort omedelbart. Det tar några minuter för Gel:en att härda. Lycka till.

    PS, Jag har gått igenom detsamma själv, då jag bytte på min första HOX-skärm, och löste problemet med Gel.
     
  6. vavademac

    vavademac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha vänta va?, så man behöver inte ta bort skärmen för att byta den? :eek:;)
     
  7. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Första gången såg den bedrövlig ut, skärmen såg ut att ligga en halv centimeter ovanför skalet och sviktade grovt mellan skal och skärm. Andra gången såg den mer nerbäddad ut, men sviktar fortfarande, dvs den sitter inte fast som den gjorde från början. :ehm:
     
  8. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    ooops, blev ett litet fel där :-)
    Vad jag menade att man behöver inte ta bort skärmen för att byta andra delar än skärmen och digitizern.
     
  9. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det låter ju inget vidare. Du bör lämna in den, om du inte redan gjort det. Kräv en lånetelefon.

    One/Tapatalk 4
     
  10. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag ska få mobilen utbytt till en ny, så nu kan jag välja mellan HTC One eller Samsung Galaxy S4 om jag vill. Då får väl det bli HTC One kanske?
     
  11. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Är partisk, men HTC One är en grym mobil :-)

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  12. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    HTC One 10 gånger av 9... ;-)
    Har bara klämt och känt på den men det räcker. Samsung känns som en billig plastleksak i jämförelse.
     
  13. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har en One. Helt djävulsk bra är den! Jag trodde inte att jag kunde bli så mycket mer imponerad efter att ha ägt en HOX, men jag hade fel. Du blir inte besviken, kan jag säga.

    One/Tapatalk 4