Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min den andra april och har fortfarande inte fått tillbaka min.. (den hängde sig och när jag gjorde en hårdvarureset så vägrade den starta...)
    Jag lämnade in den på phonehouse och har varit i kontakt med deras kundtjänst ett gäng gånger, det verkade som de hade "tappat bort" telefonen ett bra tag men i tisdags förra veckan hade de hittat den men jag har fortfarande inte hört nåt mer.. Men jag hoppas den kommer i veckan. Nån som har något förslag eller vet vad jag borde kräva för ersättning på detta? De har alltså haft min telefon i ca 2 månader. Tyckte jag såg någon som blivit lovad en Infinity eftersom han hade haft så mycket problem med sin Padfone 2a.. Är det rimligt att be om det som ersättning eller vad är erat förslag?
     
  2. Kallekotte

    Kallekotte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har haft min inne för nämnda fel.
    Det blev självklart en förbättring, men jag upplevde istället telefonen som "för tyst" när jag fått tillbaks den. Ringsignalen kan vara svår att höra ibland, och så skall det inte vara. Men jag pallar inte skicka in den igen.

    Missljuden försvann vid lagningen, men har börjat låta "sprängd" igen nu på senare tid fast ljudet är extremt lågt?!

     
    Keenoz gillar detta.
  3. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Fyfan, hade jag aldrig stått ut med :ehm:


    Jag fick mail från asus idag om att de fått min telefon till verkstaden men att serienumret inte stämde med angivet på rma :P. Tydligen har jag blandat ihop klistermärkena med någon av de två telefoner jag DOA tidigare... så mitt ärende lär också dra ut på tiden nu. Men hoppas det inte dröjer för länge :cry:
     
  4. And88

    And88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det du kan begära efter några veckor är att du vill ha en lånetelefon från dom om det inte accepteras kan du hyra en själv på säljarens bekostnad blir som en typ av skadestånd alltså.
     
  5. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jaa men det behöver jag inte, använder min jobb telefon sålänge.. Fast iofs hade jag vetat att det skulle ta såhär lång tid kanske en lånetelefon som jag kunde haft mitt egna simkort i varit intressant.
    När jag har pratat med kundtjänsten om ersättning så låter det på dem som jag kommer få det men det kan de inte disskutera förräns jag har fått tillbaka telefonen och ärendet är avklarat.. Tänkte om någon har varit i liknande situation så jag vet vad jag kan räkna med för typ av ersättning
     
  6. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Min blev stulen häromdagen, försäkringsbolaget drar bara av 25% av nypriset eftersom den är rätt så ny så jag får tillbaka merparten av pengarna jag betalade för den. Kommer nu köpa en Infinity, hoppas den får 4.2 snart :)
     
  7. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Haha wtf o_O
     
  8. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Va? :P
     
  9. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Skönt att bli av med skrothögen :money:
     
  10. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Skräpet!! va menar du den e ju super bra på alla vis!! :)o_O:mad:o_O:)
     
  11. sked

    sked Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade också in min idag. Första garantiärendet för min del.
    Det var det vanliga med lös lins och smuts bakom denna, men jag hade även ett tredje fel.
    När telefonen var dockad till stationen kunde de båda enheterna inte laddas samtidigt, utan det var endast telefonen som laddades om laddningskabeln vad ansluten till plattan.
    Är det någon mer som haft detta problem?
     
  12. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tro det eller ej men jag var faktiskt väldigt nöjd med min PadFone 2, bortsett ifrån barnsjukdomarna var det en sjuhelsikes telefon :)
     
  13. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja jag är super nöjd med min!! Trots att jag fått lämna in den. Men servicen skötes proffsigt så där kan jag inte klaga!! :)
     
  14. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Jag är också supernöjd med min:)! När jag väl har den, har bara varit väldigt tufft att vara utan den en månad ... :cry:
     
  15. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Problem med tjejens Padfone 2. Laddkontakten på mobilen är helpaj och det går troligtvis inte på garantin. Nån som vet vart jag kan få tag på en ny laddkontakt och om det går att löda dit relativt smidigt?
     
  16. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Kontakta dom först, det är ju en felkonstruktion utan dess like, så det kan nog tänkas gå på garantin.
     
  17. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Var inne på Phone House idag och han sa till 99% att det inte går på garantin men han skulle höra med service på måndag och höra av sig. Lönar det sig att kontakta Asus månntro?
     
  18. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Ja det gör det nog allt. Jag vill inte få upp dina förhoppningar för mycket dock, säger phonehouse nej så är det ju troligen så. Men det är ett allvarligt konstruktions/designfel som är orsaken... Är rädd att min kommer gå samma öde till mötes ganska snart.
     
  19. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mate 10 Pro
    Phone House har iofs ingen koll på Padfone då han trodde att laddkabeln var trasig, visste inte att den skulle se ut så. Det är ju en extern firma som fixar service, och tydligen någon specialfirma då Padfone verkar gå som en dator och inte en mobil.
     
  20. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Allvarligt konstruktions/designfel. Vad menar du då? Att man ska ansluta en sladd för att ladda? Har för mig att man gör det på de flesta mobiler.:Po_O:P