Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

  1. opc

    opc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har provat både pcc och sus men båda säger att enheten är uppdaterad, vilket väl egentligen är ganska logiskt då jag antar de opererar via samma servrar
     
  2. p5795

    p5795 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    ROM:
    Stock
    Prova att gå in på "inställningar", "appar", "alla" och leta upp "ramverk för tjänster från google". Rensa och försök igen. Funkade på min nexus när uppdateringen inte ville funka.
     
  3. opc

    opc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    intressant tips, men tyvärr gjorde det ingen skillnad för mig, provade både pcc och sus denna gången med.
    det stämmer säkert som någon skrev här ovan att man går eftr imei-nr och då företrädelsevis i nummerordning så de älsta får uppdateringarna först, bara att g sig till tåls mao
     
  4. Daniel_E

    Daniel_E Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, om man har en operatörslåst Telenor-telefon där telefonen påstår att bootloadern inte går att låsa upp, är man helt rökt då om man vill köra t.ex. CyanogenMod?
     
  5. MarcusJ

    MarcusJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan, det är så att jag satt med min Xperia go ikväll, helt plötsligt stannar allt till i mobilen, det går inte att lägga den i viloläge eller stänga av den.
    men efter 30-40 sekunder bara dör telefonen och jag kan inte få den till liv igen, någon som vet vad jag ska göra eller någon som haft samma problem ?
     
  6. lillefar

    lillefar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Prova att hålla inne avstängningsknappen och volym upp samtidigt ett tag, förmodligen har den hängt sig bara.
     
  7. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jaha, alla ni som uppdaterade till JB, är ni fortfarande nöjda? Känns telefonen snabb nog?
     
  8. D.E

    D.E Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tryckte in det på min utlånade Go senast jag träffade lånaren i fråga och testkörde det lite och jag tyckte nog det var ett märkbart steg framåt måste jag säga även om jag bara petade i någon timme och inte vardagskört den.
     
    rickards gillar detta.
  9. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fråga:
    Är det abbonemanget som styr när uppdateringen kommer? Jag har telia.
    Och om det styrs av individ-nr på telefonen, så att sony bestämmer, finns det någon kundkontakt man kan nå?
    Fick ju inte ens ics förra gången det begav sig tex.
    Har haft inne telefonen på rep hos siba, då bytte man mjukvara i den, så jag fick en ny version av ginger bread, kan det påverka varför jag inte får uppdateringar?

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  10. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tror de går efter imei nr, operatör verkar inte spela någon roll.
     
  11. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Vilket skit, PCC hittar fortfarande bara ICS uppdateringen.
     
  12. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Klart nöjd med uppdateringen och den styrs inte av abonnemang. Jag har då telia
     
  13. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vad bör man sätta för tidsgräns för om man inte får JB ota?

    Iom att min go hade ett par barnsjukdomar i början, som toppades av att kretskortet brann, efter kanske en månad, var den på service.
    Där fick den nytt imei-nr och det stoppades i en ny version på ginger bread, som fö inte var något problem med att trilla in ota.
    När ics kom så testade jag iofs inte att köra pcc, och leta efter den då ''alla'' sa att den var skit.

    Men iom att jag har ett par äldre mobil-okunniga vänner som också har GO, har jag sett att inte de heller fått ICS ota, annars hade jag nog fått veta det rätt omgående, då jag funkar som deras android support.
    Min GO är köpt på siba, och då de säljare som jag kände väl där, och som faktist hade koll på android i allmänhet och sony i synnerhet, har slutat och ersatts av någon form av dagisklass som slutar varanan mening med ''-iz'' och kan mer om justin biebers apa än om telefoner, känns det rätt meningslöst att försöka få hjälp där, det kan för min del sluta på kumla-bunkern....

    Så finns det någon central sony-verkstad/vetare man kan maila/ringa för hjälpiz med sin GOiz?

    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  14. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Inget kommer ju OTa(over the air) man måste ju koppla in den i datorn och använda det där programmet. Sen går det säker att gå in i redas support och fråga, Har för mig att de har en chat igång på dagarna där man kan få svar
     
    gaffaman gillar detta.
  15. opc

    opc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Provad se's onlinechat nu, frågade varför jag inte fått senaste versionen, enl vad de kunde se när de fick mitt imei-nr så var min enhet avsedd för tyska marknaden, trots att den är inköpt i Sverige på netonnet. Kan ju förklara en del, ganska kasst gjort av netonnet kan jag tycka.
     
  16. lillefar

    lillefar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Får Tyskland vänta längre på jelly bean?

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  17. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    För oss som hängt med här ett tag är det "allmänt känt" att netonnet imorterar sina produkter från utlandet istället för att importera från den Svenske distributören. :)
     
  18. opc

    opc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Stör mig ändå på det eftersom de knappast håller lägre prisnivå än de som säljer produkter för svenska marknaden, enda anledningen att jag köpte där är att jag har en lagershop på promenadavstånd
     
  19. gaffaman

    gaffaman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok.
    Någon som kan ge mig en enklare förklaring till sony pc com-pain-ion?
    Hittar min go ung var tionde gång, och när den väl gör det, så ylar den om att min nyss uppdaterade version, behöver uppdateras.
    Blir så trött.

    Synd att det skall vara så här, jag gillar min GO men nu börjar jag kolla efter nya ''ruggade'' telefoner.



    Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2
     
  20. mrOtto

    mrOtto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ1 Compact
    Någon som har köpt en Go på Netonnet (eller go för tyska marknaden) och kunnat ladda ner JB?