Fråga: Bör jag DOA:a?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av _Richie_, 2 maj 2013.

  1. Aotw

    Aotw Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    LG G6, Htc One M9
    Telefon 3:
    Htc One M7, Samsung S2
    Platta:
    Sony Xperia Z2 Tablet
    Övrigt:
    Chromecast Ultra, Nikon D800
    Första exemplaret en i silver hade vit lysande pixel eller fler jämte varandra.

    Fick hem en svart i fredags utan felaktiga pixlar i skärmen, men på ovansidan mellan på/av knappen och till hörlursuttaget, finns det en väldigt liten glipa. Trycker man från ovan och undersidan kan man se den gå ihop och känner man med nagel så fastnar den i glipan.

    Dessutom är skärmen i lägre höjd på övre vänstra sidan, där kanten på skärmen o högtalaen möts. Håller man den plant så ser det ut som skärmen lutar och känns tydligt när man drar med fingret, lite irreterande när man tex ska dra ner "rullgardinen".

    Tror jag även kommer doa/reklamera denna enhet eftersom det känns lite osäkert, kan ju vara risk att smuts eller fukt kan komma in lättare. Lite surt eftersom det tog nästan 2v att få en ny hem pga lite långsam e-post hantering och frakter m.m..

    Köpt via Dustinhome, var dock alldrig några problem att få 1a utbytt, får se hur det fungerar denna gången.
     
  2. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Nej jag gav upp på one helt och hållet pga av den enligt mig dåliga kameran.

    XZ
     
    -WR- och MolleMeck gillar detta.
  3. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick en one med 2 sprickor i plasten uppe vid power knappen. Såg dem inte först men bad sedan farsan som jobbat med det att kolla på det och han tyckte jag skulle DOA. Detta efter TPH sagt att det är helt lugnt att DOA, bara komma in så får jag ny i handen direkt. Så gick dit and guess what? De måste ta in den för att kolla på den och avgöra om jag orsakat sprickan själv-.-'
    Killen i butiken trodde mig helt då han kolla på den och konstaterade att den är i nyskick, inte ens en repa. Inte ett hack INGET. Dessutom är plasten ner sjunken på den platsen lite, sjukt irriterande att behöva skicka iväg den för att någon ska konstatera att det killen i butiken sa är sant så de kan ge mig en ny. Får förhoppningsvis tillbaks den på torsdag... Irritation!
     
    Last edited: 27 maj 2013
  4. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Attans, hittade en död pixel mitt på skärmen. Svårt att inte störa sig på den.
    Och ja, den är död. Har testat med "Dead Pixel Test" och den syns på alla bakgrunder utom svart.

    Någon som vet vad butikerna säger om saken? Kan man få en ny på stuts eller måste de skicka den till HTC först? Blir att åka till TPH i morgon i sådana fall.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 2
     
  5. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har efter lite noggrannare granskning upptäckt ca 3 döda pixlar varav 2 av dessa finns längst ner på skärmen mellan HTC loggan och hemknappen. Inget jag stör mig på eftersom de inte syns om man inte tittar väldigt noga men frågan är om man ska DOA ändå. Orkar inte vara utan mobil länge, köpt på Elgiganten någon som vet hurlång tid ett DOA ärende tar via dem?

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  6. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När jag gick in sa han att han var tvungen att skicka iväg den. Men skadar ju inte att fråga dom eller hur? Han ville byta ut min direkt åtminstone men sa att det ej gick. Kan ha varit för jag hade special ärende i och med en spricka som han inte kunde garantera var fabriks fel(även om både jag och han vet att det är fabriks fel, behandlat den som ett litet barn.) Tror dock att döda pixlar går direkt... Give it a try?
    Min skulle vara tillbaks i slutet av veckan, gav honom den i måndags. Så inte allt för lång tid på inlämningen heller om du nu ska lämna in!:)
     
    fogy gillar detta.
  7. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Tack för det! Jag har nu hittat ytterligare ett kluster som är döda. Blir väl lätt så när man väl börjar leta. Jag åker in i morgon och kollar läget, hör av mig här om resultatet.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 2
     
  8. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att veta om jag nu var special fall eller om du med tvingas skicka in den för någon skum regel...
    Lycka till !
     
  9. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Min døda pixel konstaterades i Telenorbutiken men skulle ändå skickas in för någon form av bekräftelse. Köpte iof på nätet så var lugnt, bara segt när man betalat för något att gå tillbaka till sin gamla telefon som inte riktigt känns lika fin efter man haft sin One en stund :)
     
  10. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Det blev samma för mig. Döda pixlar är ett serviceärende och då skickas telefonen iväg för reparation där de avgör om det är värt att byta skärm eller om jag tilldelas en ny telefon. Allt beror väl på om de hittar fler fel antar jag. Ett skärmbyte borde ju inte vara så kostsamt att det rättfärdigar ett telefonbyte. Bara att hoppas att de inte ställer till andra skavanker när de byter skärmen...
     
  11. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Låter inget vidare... Jag ringde precis TPH support för att fråga om min mobil status då det bara står ''nytt serviceärende'' på den vad jag kan se. Gissa vad? De har tydligen inte ens skickat den från butiken ännu sa han! så irriterad! Han sa jag skulle ha den tillbaks innan fredag när jag lämnade in den!
     
  12. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Tråkigt...

    Låter dock som lite önsketänkande av nissen på en affären. För mig specificerade de aldrig hur lång tid det kunde ta mer än typ 1,5-2 veckor. Blev att köpa en micro-SIM-adapter så jag kan återgå till min gamla DHD så länge.
     
  13. Eccoes

    Eccoes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick min svarta för två dagar sedan, och har en glipa vid övre högtalargallret, i vänstra hörnet, och sen även på sidan (höger) längst ned.

    Jävligt surt att behöva skicka tillbaka telefon för att byta ut den, och inte vara säker på om man får ett felfritt exemplar...

    Edit: Fan, ska man orka skicka in den för en sån liten sak? Iofs så känns det som det finns en större risk att högtalargallret lossnar, men att vara utan telefon nån vecka känns inte så lockande..
     
    Last edited: 29 maj 2013
  14. Taxas

    Taxas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vad hade du för nummer? t.ex. FA355?
     
  15. Eccoes

    Eccoes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det börjar med FA34VW
     
    Taxas gillar detta.
  16. Taxas

    Taxas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Enligt vad jag har sätt så brukar dem felfria vara XX35x dvs de som är producerade maj månad. Men jag kanske har fel, någon som har lite mer kunskap?
     
  17. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det verkar stämma, DOA't två st som inte började på det, fick hem min tredje nu från Tele2 och den har XX35 och är felfri vad jag kan se :)

    kan tilläggas att Tele2 är snabba på att skicka ut nu, står 1-2 veckor på sidan men beställde i mån och fick idag.

    tjejjen tittar snett på mig för att jag knappt kan släppa luren ifrån mig :)
     
    Taxas gillar detta.
  18. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Till er som varit inne och lämnat mobilerna på the phone house, jag snackade med dom idag då min mobil ännu stod med status ''Nytt serviceärende'' (samt ringde support och han sa att den ej va skickad vad han kunde se), deras service system är ur funktion och man kan alltså bara se två statusar, nytt serviceärende och när den är klar. Inget där emellan dessa två.
    Tycker det kan vara värt för er alla att veta! (Som tur är var min mobil skickad förresten!:D)
     
  19. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Fick detta svar av HTC " Angående högtalargallret. Är inte höjdglappet mer än en nagelstorlek så är det fullt normalt. Skulle det handla om flera millimeter (2-5) så skulle en reparation vara på plats."

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  20. gurramann

    gurramann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hann packa upp och leka med min innan jag upptäckte att skärmen satt helt snett. Var in på Telenor och den skickades istället iväg på service då de inte hade några nya på lager. Nu har den skickats till HTC och det skall ta minst tre veckor innan jag får den. Fan vad arg jag blir, idéer på hur jag snabba på processen/ få en ny?