Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Finns en widget! Genom den kommer du åt hela applikationen :)
     
  2. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Missade det, tack!
     
  3. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jupp den gillar jag också. Dock så råkade den stackars pissenisse ut för att ljudvolym-upp knappen inte fungerade. Efter en omstart så återkom dock den funktionen.
     
  4. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Du måste ha ätit en sen lunch, med tanke på när releasen kom ;)
     
  5. midnightcaller

    midnightcaller Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min xperia blev supersnabb efter uppdatering! Ett riktigt lyft! Men var i hela friden tog synkroniseringsknappen i verktygswidgeten vägen? Finns inte längre konton och synkinställningar i inställningar...
     
  6. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    pissenisse är så djävla dum i skallen att han måste fråga om allt. Vad menar du med ny launcher? Är det att vi fått 7 skärmar istället för 5? Och vad menar du med "Ny task manger med small apps"? Vad är small apps? Jag försöker inte vara dryg utan är bara uppriktigt intresserad och nyfiken på vad som är nytt och bättre. För jag har inte upptäckt så jättestora förändringar.
     
  7. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Installerade uppdateringen. Men kameran startar endast när man går via appen Kamera. Håller man in kameraknappen eller drar kameran i låsskärmen så händer ingenting. Har någon samma problem?

    Tänkte kolla med er andra innan jag gör en totalinstallation av telefonen...
     
  8. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hittade en liten rolig grej!

    Man väljer det orangea temat "Amber" (Pinch-to-zoom på hemskärmen -> Thems -> Amber), därefter återgår man till hemskärmen så att temat laddas in i telefonen. Sedan då man går till Live Wallpapers (i samma meny som du hittade Themes), trycker på "Cosmic Flow" - då får du automatiskt upp en orange version av den rörliga bakgrundsbilden! Du kan sedan i vanlig ordning använda denna som bakgrund. Det roliga är dock att detta alternativ inte finns bland de andra färgerna, så ifall du trycker på settings (då du har denna orangea version framme) finns det inte i listan. Inte heller kan du nå det på något annat sätt, du kan inte välja det fritt till ett annat tema som med de andra färgerna :)
     
  9. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Fungerar fint hos mej, kan trycka på kameraknappen när som och kameran går in..

    Gjorde en total/hel rensning av telefonen innan uppdateringen..

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  10. Mortensen

    Mortensen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    launcher, din hemskärm.

    Smal apps, en liten app som körs i ett fönster. Du får fram dom genom att trycka "hemknappen" long-press när du får upp taskmaneger så hittar du dom längst ned, T.ex så finns miniräknare, välj + och sen G-play för att få hem fler smal apps.


    Själv så undrar jag om man kan få tillbaka svart för dailer och sms apparna?
     
    pissenisse gillar detta.
  11. Nwinter

    Nwinter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Telefon 2:
    Sony Xperia S
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det vore guld. Har kört i typ en halvtimme med nya uppdateringen, den är riktigt trevlig, men jag saknar temat i dialer och sms. Det är alldeles för mycket olika färger som det är nu...
     
  12. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ah så även jag fick uppdateringen :)
     
  13. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Fick också! Har lekt hela kvällen! Riktigt nöjd. Det flyter på bra, gjorde iofs en fabriksåterställning. Lite nya smarta funktioner. Ska försöka köra stock den här gången, launcher, lockscreen, kalender

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    bästa är helt klart timern i förgrunden!
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    OK, Skyller på Chrome. Skulle inte använt den. Men efter att jag testat köra Chrome, så har iallafall min mjukvara ballat ur en aning. Kallstarten av kameran funkar inte så bra alls. Vissa appar funkar inte heller riktigt bra. Ok, batteriet är riktigt dåligt. Man kan nästan se hur den räknar ner, tyvärr. Mycket är bra, men fortfarande lite av samma problem som jag hade i ICS. Jag tror tyvärr att min mobil fortfarande dras med hårdvaruproblem. (Har ju faktiskt en lös antenndel fortfarande, som jag skall skicka iväg luren för igen, tyvärr). Men Kameran är hos mig fortfarande iallafall ett problem. Att filma video funkar inte speciellt bra. Testat några gånger, och filmen laggar som fankens. Någon annan som har problem med att filma? Ta kort funkar däremot ok.

    Så dessa problem har jag hittills:
    - videokameran laggar otroligt mycket. Till skillnad mot resten av systemet.
    - Kallstartsläget av kameran funkar fortfarande inte bra. Stänger jag av att den skall ta en bild, så startar den som den ska. Men så fort jag vill att den också skall ta en bild, så måste jag hålla in kameraknappen minst 2gånger. Inte idiotsäker alltså. Bättre, men inte fixat.
    - Omritningarna av launchern sker nästan hela tiden hos mig nu. Och som jag skrev innan, började detta p g a att jag använder Chrome. Innan detta, händer det inte överhuvudtaget.
    - Chrome.... UNDVIK CHROME.
    - Fortfarande kan en del lagg förekomma vid stora sidor som aftonbladet i webinställning. Men skall erkänna. Detta hände då jag använde just Chrome, som gjorde att jag fick tvinga till en omstart av hela luren. Vet inte varför Google inte fixar Chrome?
    - Batteriet suger ordentligt just nu. Kan förstås bero på att operativet behöver vänja sig vid mitt användande. Men 4 timmar på en full laddning och inget musikspelande, bara tittat på skärmen surfat lite, är inte ok. Batteristaminamode, verka inte göra någon som helst skillnad, tyvärr.

    Skall erkänna att jag INTE gjorde en ren installation, utan installerade över allt. Så möjligen är det detta jag behöver göra. Någon annan som märkt av dessa buggar?
     
  16. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Testat Chrome Beta? Det funkar som en dröm både i ICS och JB. Sen så tycker jag du ska göra en fabriksåterställning och sen se hur det ter sig med de buggar du nämnt.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
  17. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja, nu har Mortensen redan förklarat, men jag kan bara lägga till att launchern är hela hemskärmsprogrammet inklusive app drawern, interfacet för att byta bakgrund och lägga till widgets osv. Det är dock fortfarande 5 hemskärmar.

    Task manager kanske var fel ord. Multitaskingvy kanske är bättre. Men som Mortensen påpekade är det listan på aktiva appar som kommer upp när du håller inne hemknappen. Där finns nu också en uppsättning miniappar på en list längst ner.

    Edit: Attans vad bra fart det blev i mobilen med Nova Launcher.
     
    Last edited: 31 maj 2013
    pissenisse gillar detta.
  18. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    vart tog smiley-menyn på tangentbordet vägen? :)
     
  19. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Uppdateringen fungerar bra för mig än så länge. Efter att ha använt stock Android och CM10 så kan jag konstatera att jag föredrar vanilla Android. Sms- och telefon-app är det jag stör mig som mest på. Jag tycker att de fungerar sämre och är fulare än i vanilla. Jag vet att Sony trots allt har ett av de bästa, om inte det bästa, ui:t bland telefontillverkarna.

    Edit: föredrar även stock Android lock screen och task manager
     
  20. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vilken trevlig överraskning att uppdateringen har kommit! Ska se om det finns till min :)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2