Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. crazyconny

    crazyconny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Webbläsaren

    Har problem med att bläddra mellan flikarna i webbläsaren efter uppdateringen. Alltså att bläddra genom att dra åt höger eller vänster. Någon som vet om dom tagit bort den funktionen, eller var man aktiverar den.
     
  2. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Uppdaterade första sidan och lite sånt :)
    Fick in 4.1.2 utan problem i min precis!

    Och nu....?
     
  3. SirMacke

    SirMacke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    Ingen uppdatering till min än, men har man väntat i flera månader kan man väl vänta någon dag till.
     
  4. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur länge brukar såna här utrullningar ta? sitter med acro s som tydligen är sisst i listan..
     
  5. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Du hittar den om du går in inställningarna för Xperias tangentbord (Språk och inmatning i inställningar). och väljer "Tangentbordsutseende" - "Ytterligare knappar". Där kan du även välja knappar för punkt och komma.

    En trevlig ny funktion i Xperias tangentbord är förstoringsglaset som dyker upp när man ska markera text väldigt lik iPhones men mycket trevlig funktion som sagt.
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag är en av dom som hatar och ge rådet att göra en fabriksåterställning men i det här läget tycker jag att du ska göra det. Avinstallera Chrome, använd en annan launcher och upplevelsen blir klart mycket bättre, speciellt i början ;) vad som händer efter ett tag är en annan.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  7. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Fem hemskärmar default. Dock kan man lägga till fler. Hur många vet jag inte. men om du håller in länge på en tom area på någon av hemskärmarna får du upp "lite mindre" hemskärmar om du då bläddrar längst till höger eller vänster så dyker det upp en tom hemskärm med ett plus i mitten. Trycker man på pluset så får man en till hemskärm åt det hållet. Det var dessa tomma skärmar i varsin ända som jag misstog för att vara de två nya.
     
  8. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vore trevligt om någon visste någon länk som visar allt nytt och olika tips och trix. Eller om ni själva kan lite nya grejor och funktioner så kan jag slänga in det i första posten :)

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Någon som vet hur man kan ändra vilka knappar som ska finnas i notifikationsfältet? Skulle vilja ta bort alternativet att stänga av datatrafiken och istället ha GPS eller liknande.
     
  10. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu har man använt XS med 4.1.2 JB ett dygn och det mesta flyter på hur fint som helst även om det flöt på bra tidigare - kan inte säga att man upplever att den blivit så mycket snabbare än tidigare i ICS men jag kanske inte är så hyperkänslig som många andra användare vad vet jag eller också är den snabbare och mindre "lagg" utan att jag märker det.

    Vad man uppskattar är dom nya snygga teman/låsskärm i kombination som installerats även om jag saknar dom två snabbgenvägar för menyer/widgetar som fanns i vänstra och högra övre hörnen försvunnit. Flera skärmar än tidigare, 7 st är säkert bra för dom som använder dom - själv räcker det med 5 eller inte ens det men det är ju en smaksak. En irriterande sak är ikonerna för ljud, Bluetooth, Wifi, data som finns som default i notifieringsfältet överst som inte går att ta bort (eller?) - blir ju lite kaka på kaka eftersom jag har ikoner för det på sidoskärmen dessutom saknas ljus/bakgrundsbelysning som ju är ett måste tycker jag. Men verktygsknappen och tid/datum är bra och snyggt på notifieringsskärmen.
    För övrigt tycker jag inställningarna för Google och Google Nu är enbart röriga även om jag inte kollat upp dom riktigt ordentligt om jag skall vara ärlig. Nya funktionen för strömhantering med "automatiskt standbyläge" kan vara bra men om det fungerar vet man väl inte riktigt förrän efter en tids användande.

    Så visst är väl det bra att XS användarna äntligen fått den hysteriskt efterfrågad 4.1.2 JB men inte är det så mycket att bli så lyrisk över och tro att man får en helt ny smartphone även om säkert många tycker just det.
    Men största fördelen är väl egentligen att Sony lyckades klämma fram uppdateringen just innan maj slutet så att vi förhoppningsvis kan slippa ton av inlägg i diverse forum om just avsaknaden av JB updateringen.

    Så som Shakespear sagt...."mycket väsen för ingenting" - även om jag inte skulle vilja kalla JB för ingenting.
     
  11. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har precis samma fråga - försökt hitta något sätt att ta bort dom eller i alla fall något val men har inte lyckats hitta det bland inställningar. Själv saknar jag knappen för bakgrundsbelysning men det går ju inte att välja knappar som sagt.

    Har för mig att man kunde välja i ICS men inte nu om inte någon har något tips.
     
  12. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det går knappast...synd.
    Vore bra om det var möjligt att kunna "kustomisera" det.
     
  13. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Antingen det eller ta bort den helt och byta ut den mot en annan app, tex Power Toggles
     
  14. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Precis! Använde det tidigare med ser riktigt fult ut med båda.

    Min Nexus tapatalkade.
     
  15. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hur tar man bort det? Ha inte lyckats att hitta det i inställningen.

    Tacksam om någon kan tipsa
     
  16. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det går inte och det är jävligt surt. Ser inte bra ut alls att ha två olika notification toggles, stock samt Power Toggles. Hur tänkte Sony egentligen? Den är inte tillräckligt praktisk då den saknar vissa gobitar. Om dom åtminstone kunde ge oss valet att stänga av den.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD
     
    Last edited: 31 maj 2013
  17. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    NEJ?!!:(

    Det var som f... Trodde att det skulle gå. Då det lät så i dem två inlägg (av twk 99 och cloch)innan.
     
  18. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag var lite otydlig, jag menade att det borde gå att ta bort. Har inte hittat något sätt att göra det än.
     
  19. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Hoppas verkligen Sony fixar en uppdatering för detta. Är något jag kommer att irritera mig på grymt mycket annars, man använder ju notifikationsfältet ganska mycket normalt.

    Min Nexus tapatalkade.
     
  20. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tycker notifieringstogglesen är kanon. Skönt att slippa ha ett separat program för detta. Men så använder jag inte brightnesskontrollen ofta heller. Wi-Fi, bluetooth och ljud brukar jag ändra på det sättet. Kan hålla med om att det borde gå att byta ut toggles.
     
    Sweden2 och dragontrumpetare gillar detta.