Nyfiken på ett par frågor kanske någon service tekniker har svaren

Diskussion i 'Allmänt' startad av adtrhow, 15 maj 2013.

  1. adtrhow

    adtrhow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan Alla.

    Jobbar i en butik, där vi bland annat säljer telefoner och har demo-telefoner uppsatta även en del med garanti frågor och detta har fått mig till att fundera på några frågor.

    1. När våra demotelefoner från Samsung sägs det att det är menniglöst att sno dem då det inte går att ringa från, av nyfiken vetja att man ej kan sätta in simkort i dem pga en sorts fjäderfunktion som gör att det ploppar ut men jag misstänker att det skulle med lite pillande gå att få ett att sitta kvar, nu till frågan tror ni att även android version är förändard så den inte läser simkort?

    2. När vi skickar in telefoner kommer dem oftast tillbaka uppdaterade, till android version som har ett nyare slutnummer varav version är "ny" men när vi själv försöker uppdaterad dem båda via dator och via mobiler går det inte att uppdatera dem, hur kommer detta sig?

    3. Ibland när vi har återställt en telefon så kvarstår samma fel, så vi skickar in den, service "återställer telefonen" enligt arbets raporten och skickar tillbaka den med samma versionnummer, men utan samma fel. Hur går detta till?
    Borde vi inte kunna återskapa det i butik?

    Mvh
     
  2. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    1: Det finns inga specifika mjukvaror för försäljare. Så svaret är "nej".
    2: Ni saknar flashningsverktyg.
    3: De flashar om telefonen, inte bara återställer den. Se svar på fråga 2.
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    2 är jäkligt lustigt. Beror väl på vilken tillverkare det är. Men jag har flertalet gånger skickat in telefoner pga fel (SE till Siba). Då blev de skickade till Anovo och allt de gjorde vara att installera samma (senaste) mjukvaran, alltså den jag redan själv har, och kunde, flasha med SEs verktyg. Kanske är så vissa tillverkare släpper mjukvaruversioner snabbare eller att butiker är långsamma? Det sistnämnda låter på något vänster mer logiskt.