Diskussion: Stora Uppdateringstråden [Officiella Endast] [Uppdaterad: 5/9-2013]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fishk, 4 apr 2012.

  1. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Den fungerar bra och är snygg, men jag saknar toggles som jag har använt tidigare, tex gps och ljusstyrka
     
  2. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Notifieringstogglesen är väl okey och den ligger ju inte i vägen och man kan väl leva med den men som många tycker jag också att det hade varit smart att kunna expandera den med bakgrundsbelysning eller vad man nu vill ha och att det skulle vara möjligt att ta bort den - men nu är det som det är :)
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Lustig bugg upptäckt: högtalarljudet kommer inte ur bakre högtalaren, utan ur samtalshögtalaren.

    Efter en omstart löste det sig, men istället kom spotifybuggen tillbaka, och några widgets försvann från hemskärmen. Jaja. ROM:en kanske sätter sig om ett tag.
     
    Last edited: 31 maj 2013
  4. matti.vx

    matti.vx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Som vanligt vägrar luren och datorn samarbeta...
    Såhär långt kommer jag:

    [​IMG]

    MEN vid det här laget har telefonen redan stängts av av PC Companion....

    Jag följer alla steg, men det enda som händer är ett felmeddelande om en USB-enhet som inte känns igen. Skitfrustrerande :(
     
  5. Luffe

    Luffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Video - åh nej!

    Uppdaterade igår till JB. Testade videokameran och den er HELT värdelös!! Hackar och laggar båda när man spelar in och spelar upp!! Någon annan med samma problem? Har inte factory resettat ska sägas...
     
  6. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Är det inte bara dra ur telefonen, vänta en stund, sen sätt in den till usb porten igen med sänk-Vol knappen intryckt? Släpp knappen direkt därefter utan vänta på PC säger till att man kan göra det.

    Så var det för mig iaf.
     
  7. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Håller med om det mesta. Själv upskattar jag möjligheten att ha fler hemskärmar även om det inte är ett måste. Gillar att kunna dela ut apparna på fler hemskärmar, även om skärmarna inte är fulla. Saknar dock fortfarande HTC sense funktionen att kunna pinch-zooma på en hemsida för att få upp mini-hemskärmar för snabb navigering emellan dem.

    Men det jag främst hoppas på är en stabilare plattform med färre buggar än ICS. Jag har haft stora problem med att jag inte har audio, både vid utgående men framför allt inkommande samtal, framför allt vid användande av blåtand. Tyvärr så tror jag inte att detta är fixat då jag råkade ut för det en gång under gårdagen.
     
  8. crazyconny

    crazyconny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Hade samma problem till jag bytte kabel till orginalkablen, sen fungerade det som det skulle.
     
  9. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Men å andra sidan kanske jag borde börja använda mitt Sony SmartPhone headset som jag ägt i ett år, i stället för att använda mina MW600 headset. Men de är ju så små och nätta så jag har föredragit dem. Uppgift åt pissenisse under helgen och nästa vecka: Kontrollera om lost audio buggen vid samtal är kvar med ett modernare bluetooth headset.
     
  10. Rune Bivrin

    Rune Bivrin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem igår på min alldeles nya (fabriksinstallerade) Dell XPS 12. Tror jag försökte 10 gånger utan framgång, även med originalkabeln. Sen plockade jag fram min 1 år gamla Lenovo, och då gick det på första försöket. Utan att behöva köra Vol-.

    Bägge datorerna kör Win 8 Professional, men en skillnad är att Dell-en bara har USB 3 medan Lenovon har två USB2 och en USB3.
     
  11. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gjorde en "reperation" i PCC, och nu funkar telefonen skitbra. :)
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej, har inte vågat det... haha. Så du menar beta version funkar bättre än den som inte är beta?

    Ja, jag får nog göra en. Men jag vet inte. Skall ju ändå skicka iväg luren till reparation, och antar att de fixar den biten åt en då... hehe. Mobilen har börjat stabilisera sig efter chrome-shocken iallafall. Förutom då att den slurpa ström som om det vore läsk eller något. Tycker det är grymt läskigt att man ser procenttalet, för den går ju ner som om det vore sekunder... 30% gick det ner under natten och då var stamina-modefunktionen på t o m. Så den borde ju stängt av det mesta då. Så något drar ström och inte stängs av.... vet inte vad.

    Men det är nog sant, att det är saker i luren som spökar sedan tidigare. Men nog är det första gången en uppdatering nästan funkar utan att göra en ren installation.
     
  13. Congo

    Congo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jävlar vad den började lagga helt plötsligt! Men det kommer nog en fix för det, Sony brukar ju vara blixtsnabba med sånt...
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok måste fråga. Ni som har buggar i t ex kamerafunktionen (lagg vid filmande och kallstartfunktion som inte startar). Gjorde ni en en ren installation, eller uppdaterade ni bara telefonen? Ni som inte har dessa problem, gjorde ni en ren installation, eller bara uppdaterade ni. Vill se om det finns ett samband för buggarna. :-) Redan nu så verkar det onekligen visa lite av ett samband att mobilen fungerar mycket bättre vid en ren installation.
     
  15. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    återställer ni telefonen före eller efter uppdateringen?
     
  16. SE fanboy

    SE fanboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade bara och det laggar ganska ordentligt när jag filmar. Sen upplever jag kvaliteten på korten jag tar som rejält mycket sämre + en försämring av batteritiden och laddningstiden. (Är det möjligt att en uppdatering kan göra så att det tar längre tid att ladda batteriet?)
     
  17. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Använd bara usb 2 port i win8

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  18. Mortensen

    Mortensen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det någon annan än jag som har fått problem med illumination bar? Appen som får listen att blinka vid nytt sms, missat samtal mm.
    Appen ger bara ett meddelande i notifierings baren, men listen blinkar inte.
    Har testat att starta om luren, och installera om appen men inget verkar fungera.
    Är det något med JB som gör att den inte fungerar?
     
  19. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Har heller inte återställt men det flyter på som en dröm hela telefonen. Det är även nice att man kan ta kort samtidigt som man filmar!
     
  20. donpipino

    donpipino Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Chromecast (Mk1), Sony Smartwatch 2
    En av nyheterna i Android 4.1 var Shortcuts and widgets can automatically be re-arranged or re-sized to allow new items to fit on home screens

    Men detta går inte med Xperia S, någon annan som märkt samma sak?