Köp av Galaxy i7500

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Lundqvist, 15 maj 2010.

  1. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej gott folk!

    Då min flickvän har bestämt sig för att köpa en Android telefon så fick jag den roliga uppgiften att kolla vilken hon ska köpa ^^

    Galaxyn går att få tag på till ett lågt pris, runt 2000kr, och verkar ha riktigt gryma specifikationer (bra kamera med blixt, tunn, grym skärm osv.)

    Problemet kom upp när jag läste här på forumet om att alla verkar missnöjda, men jag hittar inget konkret då det ofta finns folk som är missnöjda med sina produkter på olika sätt.
    Så, ni som är missnöjda, skulle ni vilja berätta varför jag inte ska köpa telefonen skulle jag vara väldigt tacksam!
    På nätet tycker jag den har fått ganska schyssta betyg, och avsaknaden av 2.1 borde väl inte göra den ofunktionell.

    (Hon väljer mellan Galaxyn, Spican, Dreamen eller Heron...)


    Som alltid har hon brottom med sitt köp, så snabba bra svar uppskattas så jag vet om den ska köpas eller ej <3
     
  2. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    om man läser resencioner av de båda Samsungarna kan man se att spican är klart bäst, spican har 800mhz processor bla, och den ska ha andra fördelar också, men köp inte i7500 den är inte så bra som den verkar. föresten kolla in den amrikanska reklamen för spican (kallas behold II där) LOL reklam ,tar dig till en annan del av forumet.

    Men vad du ängör köp inte Galaxy i7500 du kommer att ångra dig.

    föresten om ni orkar vänta ca en månad till kommer snart Samsung Galaxy S den ser ganska lovande ut, men den kommer kosta runt 5-6tusen kr utan abonemang då förståss.
     
  3. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köp definitivt inte i5700, inte dream eller hero heller, ALLA dessa 3 har föråldrad hårdvara. Spican är relativt ny, som Cylon sa, 800MHz CPU osv. Lite sämre skärm än i7500 och ingen blixt, men såå mycket bättre ändå. Finns för 2000:- på phonehouse med comviq, köpköpköp!
     
  4. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Köp inte i7500 menar du?
    I5700 är spican. :)
     
  5. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag ser det är stora problemet med Galaxyn (i7500) att den har åt hel#¤te för lite ram-minne. Om jag inte missminner mig så är detta en av anledningarna till att Samsung inte kan få Google att godkänna en uppgradering till 2.0 and beyond.

    Låt din gf spara några månader till och köp en Legend eller Desire.

    Nu vill inte jag göra mig ovän med folk, annars skulle du kunna få köpa min Galaxy :)
     
  6. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    i5700 är i min sägo en trevlig leksak:) Billig och användbar:) Lätt att flasha själv, går det åt h*lv*t* så blir man inte lika ledsen :teeth:
    Men däremot kan jag nog hålla med illithe spara lite extra och köp desire/legend som är för tillfället topmobilerna enligt många:) Annars är det absolut inget fel på spican:) Den klarar att prestera trots sitt pris så att säga:) Jag har haft min i två veckor, och kan fortfarande slösa bort minuter/timmar på att sitta och pilla med den:D

    Det som avgjorde för mig i kampen mellan i7500 och i5700(galaxy och galaxy spica) var att spica skulle få 2.1, det skulle inte galaxy:) och att spican har en 800MHz prolle hade ju lite avgörande del med...
     
    Last edited: 17 maj 2010
  7. Lundqvist

    Lundqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar :)

    Anledningen till att det inte blir någon Legend eller Desire är helt enkelt att hon tycker det är för mycket pengar :S
    För på pappret var som sagt Galaxy i7500 riktigt riktigt grym, så det känns ju jättetrisst att den i praktiken inte funkar alls. Dock förstår jag fortfarande inte riktigt vad problemet är. För 1.5/6 funkar ju kanon i tex. Magic! Hon har inget riktigt behov av 2.1, mer än att det är en bonus. Är det ram-minnet så förstår jag, det är ju en annan sak. Men det känns också skumt, att dom gjort en såpass het telefon som inte klarar av att leverera från kartongen :O

    Det blir en Spica idag, köpte en ny på Blocket för 1500kr, som desutom var vit :) (TPH hade slut). Jag kommer skriva min åsikt om den när jag fått testa den lite.

    Men ni får fortfarande skriva lite mer konkreta saker som inte funkar som det ska med i7500, om ni har lust :)