Diskussion: Prylar och tillbehör lämpliga för Xperia Z

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Moggym, 20 feb 2013.

  1. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Spännande! Men nu har de ju fan skjutit iväg ännu mer i pris. Om de tog sig ner i närheten av Nokia-lurarna så skulle jag slå till, men att betala typ en tredjedel mer för dessa jämfört med Nokia-lurarna, som ändå överlag ges jäkligt bra omdömen, det känns inte lockande. Redan att bränna över 2k på ett par lurar är egentligen bortom vett och sans, men nästan 3k, där går gränsen. :D
     
  2. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Förövrigt slog det mig plötsligt att det blir IG till mig för den matematik jag presterade i inlägget ovan. Blir ju en god bit över en tredjedels prisskillnad, i själva verket är Sony-lurarna idag drygt 40 % dyrare än Nokia-lurarna. Rätt magstarkt för två lurar i ungefär samma segment, med som det verkar bara smaksaksskillnader.
     
  3. benderoid

    benderoid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    stock
    Info:
    root, twrp
    Telefon 2:
    Xperia Z3 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z
    Info:
    root
    Platta:
    Nexus 7 (2013) LTE
    Info:
    root, twrp
    När man talar om trollen, nu har cdon 20% på alla hörlurar med rabattkod.

    Sent from my C6603 using Tapatalk 2
     
    hell-man gillar detta.
  4. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    vad är rabattkoden?
     
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

  6. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Och hur får man fatt på koden? :O
     
  7. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Står på cdon.se startsida.
     
  8. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Haha, hmmm, dikeskörning av mig där. :innocent:

    ... Besynnerligt att flasha koden sådär. Då kan jag ju tycka att de lika gärna kunde automatisera saken. Men, men.

    Hmmm... Nu ser jag dessutom följande:

    "Erbjudandet gäller ej headsets till dator och mobil. Kampanjen gäller t.o.m 2013-05-02 eller så långt lagret räcker."

    Fick för mig att testa, se om koden faller ut när man knappar in den med ett par sådana här i varukorgen, och det funkar inte. Koden ger ingen rabatt. Men om jag lägger till andra lurar, som de tydligen ser som rena hörlurar, då faller rabatten ut.

    De verkar ha en konstig definition av vad som är hörlur och vad som är ett mobilheadset. Om jag lägger den trådade versionen av samma serie i varukorgen, så ges jag rabatt:
    http://cdon.se/hemelektronik/sony_mdr-1rb_fullsize-21664515

    Och den har ju också mikrofon, så varför ses den inte som ett headset? Weird.
     
  9. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Är mitt i en mailväxling med CDON om deras mysko paketering av rabatten. De ger inte precis förträffliga svar.

    Dessutom är det tydligen jäkligt svåra grejer jag frågar om. Först skickade de vidare min fråga till teknikavdelningen, vars svar var ett skämt. När jag då ifrågasatte det svaret, fick jag beskedet att de skickat ärendet vidare till deras inköpare, och där har nu det hela fastnat i över två dygn. Trots deras löfte att alla frågor besvaras inom ett dygn.

    Men deras system har känt av att jag varit inne på hemsidan och lagt en order - det test jag genomförde för att se hur/om rabatten slog ut - så plötsligt trillade det in en 72-timmars rabattkod på 50 spänn i mailboxen. Det roliga med det är att de samtidigt i sociala medier sprider en generell kod som ger just 50 spänn i rabatt, som inte kan kombineras med andra rabatter, så jag vet inte riktigt vad jag har för nytta av att få en personlig 50 kronorskod som gäller i 72 h. Huuumor!! :D
     
  10. Olavhose

    Olavhose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy 21 Ultra
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Har köpt skärmskyddet Invisible Shield pga att jag tröttnade på det gamla skyddet. Dock så har jag märkt att skyddet sticker ut några millimeter längs ner på skärmen. Det är jäkligt irriterande och ska nu köpa ett nytt. Dock så blev jag erbjuden ett nytt skydd som var likadant från affären jag köpte det ifrån. Och jag undrar om någon av er har använt sig av Invisible Shield skärmskydd för Xperia Z och har ni också samma problem, att skyddet är för stort och sticker ut. Tack
     
  11. Makkish

    Makkish Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    923
    Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Jag har full body invisible shield och den sitter som ett smäck har inget problem med att den sticker ut nånstans.
     
  12. rrrr323

    rrrr323 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  13. Tbapha

    Tbapha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2013
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som vet om netgear ptv3000 kommer snart? Eller finns det någon annan miracast kompatibel box?
     
  14. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Netonnet säger 2013-06-21 men de har flyttat datumet minst en gång redan, så det kan nog ändras.
     
  15. agakhan

    agakhan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Coolcase Wallet,se upp!

    Köp inte denna skiten! Går inte att ta kort med kameran med blixt utan att det skuggar vid högersidan. Har måst borra upp lins/blixt hålet i fodralet till betydligt större för att bli av med skuggorna. Sedan är det nästan helt omöjligt att få ut mobilen ur fodralet. Har nu förstört bygeln upp till vänster då den var tunn och svag i konstruktionen. För 299:- på Phone House kan man begära att de kollar produkten innan de släpper ut den på marknaden. Det är annars en bra tänkt produkt med plats för kreditkort och ett litet fack under för t.ex busskort/sedlar etc.
     
  16. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    När jag kör med till exempel Waze vid relativt hög ljusstyrka och har telefonen kopplad till min billaddare så laddar ändå telefonen ur sig! Min fråga är, är det laddaren som är kass eller kan man helt enkelt inte få så pass stark ström ur cigarettuttaget att den klarar att ladda telefonen samtidigt som man använder den hårt? Om det går så önskas tips på laddare!
     
  17. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett 2,1A usb cigguttags plugg, till den anslöt jag kabeln till en extra laddningsdocka. Det fungerar utmärkt att ladda och köra gps med skärmen på max och konstant tänd det laddas ändå nu.

    Däremot med min gamla AN300 eller vad den heter ciggpluggsladdaren så kunde det bli samma problem med laddningen som inte räcker till.

    Jag funderade på hur jag skulle lösa bilmonteringen då jag ville ha laddning och helst slippa öppna någon lucka på telefonen.

    Det finns (åtminstone just nu)i princip bara två lösningar om man ej vill öppna usb-luckan och sätta laddsladden där.

    Den ena är att köpa Brodits hållare med laddning vilket var det jag först tänkt på, men dels var den så ful då det sticker ut en stor klump på sidan med laddningspiggarna i och dels så tyckte jag det var jobbigt att hitta bra placering då jag inte vill blockera ventilationsgallret om jag kan undvika det.

    I min Skoda sitter det ett fack uppe på instrumentbrädan med en lucka som kan öppnas och jag kom på snilleblixten att helt enkelt lägga dockan däri. det visade sig fungera perfekt då locket fungerade som stöd för telefonen så man både fick vettig vinkel, lite solskydd samt att den ligger kvar stabilt.

    Komplettera med en vanlig 230v usb laddare, stoppa dockan och sladden i fickan och du har en ta med dig laddare och inget i bilen skvallrar om att något finns att ta.

    Har du en bil som har ett sådant fack är det helt klart värt att testa.
     
  18. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Låter grymt! Gärna bild på bilmonteringen, kör en Passat och har inte möjligheten att montera dockan så som du beskriver tyvärr... Men om jag förstår dig rätt så ska jag köpa en ciggladdare med USB och sedan använda usb-microusbsladd istället för ciggladdare med microusb utgång? Ger det bättre effekt tror du eller är det för att du kör med dockan som du har den lösningen? Min nuvarande laddare i bilen är nån kissvariant ifrån Hama...
     
  19. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag lägger helt enkelt dockan i facket, telefonen får stöd av det öppna locket.

    Det är inte dockan som styr laddningen utan det beror på om laddaren kan ge tillräckligt mycket ström, dockan är bara en kontakt i det avseendet.

    Anledningen att strömmen räcker till är att jag köpte en 2.1A USB billaddare + usb till micro usb kabel där laddaren egentligen är tänkt att kunna ladda surfplattor med, många ciggladdare med sladd eller klenare usb varianter ger bara 1A och det blir för lite då originalladdaren(hemmaladdaren) är på 1,5A.

    Det är telefonens laddkrets som styr laddningen så att använda en laddare som ger 2.1A är ingen risk då telefonen inte tar emot mer än den vill ha, dvs runt 1,5A.

    Däremot med en laddare som ger för lite ström så räcker det inte till vid krävande bruk och då laddas telefonen ur även fast den är ansluten till laddning.Ett exempel är vid anslutning till en dator-usb port som bara ger 0,5A då går det nästan inte att göra nägot med telefonen och även med avstängd skärm tar det evigheter att ladda den via en sådan port.
     
    Last edited: 11 jun 2013
  20. Eeelgen

    Eeelgen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Värt att nämnas är att kabeln kan vara en flaskhals också.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2